Montering af Arctic Accelero S1 REv.2.0

Grafikkort d.  29. oktober. 2008, skrevet af Fonzi
Vist: 266 gange.

Fonzi
 
Superbruger
Tilføjet:
29-10-2008 19:24:20
Svar/Indlæg:
262/18
Har fornyligt bestilt denne køler (sammen med en blæser) til mit Sapphire Radeon HD4870. Mest for at sænke blæserstøjen og i mindre omfang til noget OC. Kan forstå at køleren ikke passer helt perfekt.

Det største problem skulle være VRM køler modulerne som er lidt for høje. Er der nogen herinde der har erfaring med montering af denne køler på dette kort? Evt. billeder af hvordan I har fået monteret køler profilerne. Erfaring/mods?

Derudover har jeg læst at der kan være problemer med at få profilerne til at sidde ordenligt på (problemer med tapen), men at dette kan løses med at bruge et viskelæder på ram-modulerne - nogen erfaringer?

På forhånd tak for hjælpen!
don
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2008 19:55:56
Svar/Indlæg:
1380/8
har sat en Arctic Accelero S1 REv.2.0 på mit 4870, kan ikke se at der skulle være noget fornuftige i at montrer alle de små kølefrofiler når man har en eller flere blæser til at køle ram og modfes(strave hat)
det virker fint hos mig og det er rimligt støjsvagt selv om der sider en 92 og en 120 mm blæser på


Fonzi
 
Superbruger
Tilføjet:
29-10-2008 20:21:42
Svar/Indlæg:
262/18
Ok, havde godt læst om nogen som undlod de ekstra kølerprofiler - de oplevede dog nogle helt ekstreme temperaturer under last, 90-100 grader celcius på VRM modulerne. Det ikke noget du har oplevet?
Hvad med monteringen, problemfri?


don
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2008 20:29:33
Svar/Indlæg:
1380/8
der er vist en eller to af temp. følerne som komme lidt højt op 😀
og nej der var ikke nogle problemer med at sætte den på


Fonzi
 
Superbruger
Tilføjet:
29-10-2008 21:55:50
Svar/Indlæg:
262/18
Ok, takker.
Vil stadig gerne høre andre folks erfaringer, især om køler modulerne bliver siddende?


Fonzi
 
Superbruger
Tilføjet:
31-10-2008 18:33:07
Svar/Indlæg:
262/18
Bare en lille update til folk som kunne finde på at investere i den i fremtiden.
Er monteret efter lidt problematik. På den positive side er, at temperaturene er faldet ca. 20 grader celcius og den er dejlig støjsvag nu!

Idle: 60 -> 40
Load: 80-> 63

VRM-modulernes temperatur er der ikke den store forskel på, de er om noget steget ca. 5 grader. Heatsinks er monteret og blæseren (en 120mm AC 12L) er sat på i den ende; så den dækker ram og voltage modulerne bedst muligt.

Man skal være opmærksom på at de medfølgende afstandsstykker af gummi ikke skal benyttes da afstanden mellem GPU og køler så bliver for stor!

Derudover skal den nederste heatsink til ram-modullet mod'es så der er plads til det ene kobberrør/heat pipe. Alternativt kan man benytte en low-profile heatsink på denne ene ram klods. Det er de to nederste "vinger" som skal bøjes lidt ud af og den tredje inderste lidt indad. (Nedad er mod bundkortet)

Fik den på/afmonteret en tre gange før jeg var tilfreds 😳 Spørg endelig hvis I skulle få lyst til at rode jer ud i noget lignende - det lave støjniveau er det hele værd!