Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2008 21:40:43
Svar/Indlæg:
94/26
Hej.
Først vil jeg lige sige, at jeg ikke helt viste hvor jeg skulle smide den her tråd, da den ikke KUN omhandler én type hardware. Men en hel ny puter. Men eftersom Motherboard og CPU er hele kernen i en puter, så valgte jeg altså at smide mit indlæg her. Beklager, hvis i bliver sure, men henvis venligst til det rigtige sted så...
Anyways.
Min kammerat står for at skal have mere eller mindre smidt hele sin gamle puter ud, pånær skærm, keyboard og musen.
Altså skal han bruge:
CPU
Motherboard
4Gb RAM
Hardisk(e?)
PSU
Grafikkort.
Der er ca. ~8000kr. at handle for. Kan der virklig argumenteres for at komme over, så kan grænsen jo godt hæves en +500kr.
Overclocking vil ikke komme på tale, så hardwaren behøver ikke være OC venlig, hvilket nogen gange kan betyde man skal købe det store dyre Motherboard med alle de fine features.
Ang. CPU'en. Kan det betale sig med 4kerner? Jeg mener, det er jo først nu de så småt(!) er begyndt at understøtte 2kerne CPU'er i spil også. Jeg kan stadig huske da jeg havde mine 2x366Mhz Celeron tilbage i 99'. Her 9år senere er de først såen ritti begyndt med dualcore support på andet end mega highend programmer. Så jeg er naturligvis lidt skeptisk overfor 4kerner. Men overbevis mig og jeg skifter jo mening :)
2x2GB RAM er et must, da puteren skal være bare en lillesmule fremtidssikret. DDR2 eller DDR3, what to choose?
Harddiske. Ja, skal man købe to små, eller én stor? To små giver jo et noget hurtigere system, ved at f.eks. windows ligger på den ene disk, sammen med alle ens film osv.. Mens den anden primært vil blive brugt til at køre spil fra og så fyldes med film osv også... For at på den måde optimere ens spil load tider.
Grafikkort...Puha, der er jo sket meget siden jeg selv købte mit 8800GT, som dengang var mest ydelse for pengene, så vidt jeg husker. Hvordan ser det ud i dag? 4870 har fået meget omtale og koster jo ikke voldsomt meget. Larm er ikke velkommen, så et eller andet vildere factory OC'ed kort som brøler ala. en støvsuger, er altså "no go".
PSU'en skal naturligvis være af sådan en størrelse, at den kan trække hele mulivitten, men samtidig ikke larme som en elefant i løbetid!
Jeg tror at det var alt. Har jeg glemt noget, så kom endelig med input. Skriv venligst HVORFOR at "Abit r0x0rs" eller "Nvidia sutter bare herre meget røvsnaps" osv. :) Det kan jo tænkes at der er noget om det der bliver sagt, men uden argumenter bliver man jo aldrig klogere ;)
--
Mvh
Seth-Enoch // SukkerFri