-> #0
Først: Hvad har du efterfølgende gjort?
Dernæst:
Hvis disken ikke kommer med mekaniske lyde, som kunne tyde på fejl, så kan læsehovedet sidde fast og skal "brokkes" fri. Det er en risikabel affære, og du kan næsten ikke andet end at komme til at ødelægge den.
Hvis disken kommer med trælse lyde, så er der noget galt, men den tager vi lige bagefter.
Hvis disken lyder som den plejer, så ligger fejlen andensteds, og kan i regelen blot være en løs forbindelse.
Uanset hvad. Så må du ikke begynde at banke på disken eller hamre den ned i bordet.
Anywho.
Hvis disken kommer med trælse lyde, så er der en form for mekanisk fejl. Hvis du kan finde en anden disk, med samme modelnummer, så kan du forsøge dig med at sætte selve pladerne over i den anden disk. Not recommended for the faint of heart.
Selv har jeg udført en del af den slags operationer, og det vigtigste er altid, at se hvor langt du kan komme med software.
Jeg har god erfaring med 'Get Data Back' og 'Recovery Professional', alternativt en kombination af disse to. Det er vigtigt, at du ikke begynder at formattere eller lægge andet data over på disken. Du må, på ingen mulig måde, begynde at "fifle" med div. værktøjer, uden du ved hvad de gør.
Selv såkaldte "Nulstil alle sektorer" eller "Jeg fejlsøger kun, jeg ændrer ikke noget", må ikke tages i brug.
Skriv lige, hvordan og hvorledes, så kan vi tage den derfra 🙂