-> Alle
Jeg skal gladeligt indrømme, at jeg siger som jeg gør, for at rokke lidt med båden. Men tillad mig at vende den på hovedet. Kan man så ikke omvendt forvente, at fordi man giver lidt ekstra i en butik (om så det er Merlin, Fona eller en IBM handel), så må der nødvendigvis være noget "ekstra"?
Hvis nu folk tænkte sig godt om, og måske ventede to sek. med at trykke "tilføj svar", så ville de også kunne se hvad jeg mener. Jeg siger jo ikke, at man butt-fucker sig selv, ved at handle online.
Selvfølgelig er det råddent, at de samme kundesager bliver håndteret hos Merlin, men ikke SHG (blot et eksempel). Jeg kan sagtens sætte mig ind i det. Jeg brændte da også inde med nogle ting, købt hos SHG, men jeg måtte bare sige *suk* og komme videre.
Vedr. det med kunder. Jeg synes ikke specielt godt om siden "Vihaderkunder.dk" - ofte er det sgu sælgeren/ekspedienten der er psykopaten, og ikke kunden. Der må gælde visse regler for respekt og god tone, og de skal helst gå begge veje.
Jeg har, en sjælden gang eller to, måttet hæve stemmen over for en kunde. Også selvom vedkommende var skaldet, tatoveret og 2 meter høj. Så kommer man ingen vejne, hvis idioten gentager sig selv og siger: "Hva' vil du gøre ved det?".
Man må sgu tage hinanden i hånden, og jow. Der findes fandme mange idioter inden for salg og service. Der er [rigtig] mange som har fokuseret på "salg" og glemt alt om ordet "service".
Jeg havde nogle gode kunder, som fandenfløjtemig kørte hele vejen fra Vendsyssel (har også arbejdet i Hjørring), da jeg flyttede til Århus, for at handle med mig. En enkelt af dem havde sgu en æske fin chokolade med til mig, som tak for den gode behandling.
Jeg gik gladeligt ned i løn [den smule man så utaknemmeligt får hver måned], hvis bare jeg kunne fokusere på den slags. At glæde folk, ved at give dem god service. Men fuuuck hvor er der bare mange idioter. Det værste er, at de ikke engang selv ved det, og jeg ved, at jeg selv er en af dem.
For lige at komme tilbage til topic:
Jeg ville ønske, at "service" var en del af købeloven, hvilket den desværre ikke er. Hvis jeg havde to virksomheder, og havde muligheden for at minimere en udgift ved den ene af dem, så ville jeg da klart gøre det.
Den dummeste kommentar, ever!, som jeg har hørt fra en kunde var: "Hold kæft mand. I er sgu da kun ude på at tjene penge!" - taget ud fra en diskussion om priserne på kameraer i butikkerne vs. nettet. Mit svar var: "Ja? Hvorfor tror du jeg står her?".
Bottom line.
Virksomhederne forsøger at vende hver eneste 50-øre, hvilket jeg fatter stor sympati for. Der er desværre ikke meget vundet ved service. Det er avance og målet om at nå bundlinjen der driver værket for mange. Desværre. Men sådan er det nu engang. Eks-kunderne fra SHG blev fanget imellem, denne gang, og det kommer sikkert til at ske igen.
Så derfor siger jeg: "Tør øjnene, og ta' en kiks". Det nytter alligevel ikke noget. Kald mig bare andenrangsborger, af den grund. Jeg vælger at kalde mig for "realist". Det kan lyde selvfedt, men det andet fører ingen vejne.