Merlin er "finere" end SHG

Hyggehjørnet d.  30. oktober. 2008, skrevet af *klonk*
Vist: 1348 gange.

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 16:46:59
Svar/Indlæg:
458/22
http://www.comon.dk/news/merli...

for FANDEN i HELVEDE det pisser mig af!!!

Nu har jeg været trofast kunde hos shg i 5-6 år og købte sidste år alle dele til en ny comp hos dem.

At SHG krakker, ja det kan ske og det var da en bitter pille at sluge her for 4md. siden.

MEN! at så se at under de samme forudsætninger, er der nogle HELT andre regler for Hr. og Fru. Danmark der køber færdige computere og 'har andre forventninger til Merlin, end en onlineshop'

Jeg kan komme fuldstændigt op i det røde felt og jeg kan ikke komme ned igen - derfor bruger jeg 5mins på at beklage mig på nettet..... 😕

Well jeg vil da undersøge hvem ellers de ejer, og så advare folk mod at købe hos den pågældende kæde.

blah...
Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 16:52:33
Svar/Indlæg:
3332/33
fuck hvor lame.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 17:25:49
Svar/Indlæg:
5891/423
:no:

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 17:34:09
Svar/Indlæg:
7111/480
ja er noget sviner rig men de har vil brug for et godt ryg og god start selv om butikerne skriver til expert man betaler jo en del mere der inde i forhol til nette ikke af det er ok det med shg men bare ment som de ikke skal skrame hr og fru jensen der nok er de mest alm kunder der burger dem væk 🙂

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2008 17:45:24
Svar/Indlæg:
1317/46
Det er da et godt grundlag at starte en ny forretning på, jeg er en dårligere kunde fordi jeg bruger nettet, selv kan finde ud af at samle min computer, og kun henvender mig til en butik når noget går i stykker. Hvorimod Merlins kunder som har betalt alt til overpris, og hvoraf en stor del bliver nødt til at bruge noget kundeservice når de skal finde menuen start eller ændre klokken/tiden.

Jeg er fuldstændigt enig med #0, jeg vil godt være med til et synkroniseret raseri, og jeg kunne godt have brugt nyheden tidligere for lige netop idag har jeg bestilt varer hos netop SHG, go det havde jeg ikke gjort hvis jeg vidste hvad du lige har fortalt!

Reverb

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2008 17:55:57
Svar/Indlæg:
454/68
Jeg har pænt bedt SHG at fjerne mig fra deres kundekartotek, da jeg syntes hele overtagelsen stank. Jeg skrev selvfølgelig ikke sådan, men bad pænt om at blive slettet, da jeg ikke havde givet dem lov til at overtage min kundeprofil.

Simson719

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2008 18:02:43
Svar/Indlæg:
370/19

Det er da til at brække sig over, især det med at Elbodan gerne vil overtage kunderne men ikke forpligtigelserne af shg, det kan virkelig få mit pis i kog. Min teori er at Merlin får "mere medieomtale" (shg har jo aldrig nævnt i nogen nyheder udover dedikerede edb sider) og derfor ved Elbodan de kan få fingrene i klemme hvis Hr og Fru danmark kom ned i merlin og ikke kan bytte den ipod som deres lorteunge har mishandlet fordi butikken har skiftet ejere, så ville det jo med det samme blive nævnt i nyhederne...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:11:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Lad nu være med at tude sådan. Det er jo netop en af hagerne ved at handle online. Det er, at man selv står med håret i postkassen. Jeg kan huske, da jeg selv arbejdede i Merlin, at jeg ofte sagde til folk, at fair nok de ville handle i online-butikker. Kvalitet og service var så derefter.

Der er jo en grund til, at priserne er højere i de fysiske butikker. Husleje på en dyr adresse. El, lønninger osv.

Så skal fanden stå i, at folk kommer ind i butikken, tager sælgerens tid og udfritter vedkommende. Står og piver over prisen og handler efterfølgende online.

Sorry. Men jeg har seriøst svært ved at fatte sympati for den slags. Det er nu en gang den risiko vi allesammen accepterer. Eller, er jeg den eneste der læser salgsdokumenterne, når jeg handler online?

Nu må I fandme da tage jer sammen.

Reverb

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:14:51
Svar/Indlæg:
454/68
#7: Det er nemt nok at sidde og spille bagklog. Drop den arrogance tak.
Hvis du pludselig stod med ustyr til 15K, der ikke længere var nogen garanti på, så ville piben garanteret have en anden lyd... så lad være med at spille hellig.
Ja det kan godt være det er retsligt korrekt, men dermed behøver det ikke være moralsk anstændigt. Så vidt jeg husker havde SHG en fysisk butik også !.

PoloDude

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:22:05
Svar/Indlæg:
1084/4
"..handle i online-butikker. Kvalitet og service var så derefter..." Værste gang fis jeg har hørt.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:23:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Bagklog eller ej. Så må man indse, at der er riscici forbundet ved at handle online. Hvis man tror, at man er usårlig bare fordi man har lagt 15k i en butik, så er man ilde stedt. Undskyld mig, men det svarer jo til at en ung billist på 18 år siger: "Jamen. Jeg så slet ikke damen med barnevognen", i troen om, at ABS'en nok skulle redde hans røv, selvom han kørte med 120 km/t inde i byen.

Hellig? Nej nu må du dælendyssemig stoppe. Jeg har selv lagt en anseelig mængde penge i div. online-forretninger. Ganske som du, blot for at spare kr. 50,- på en eller anden pisting. Udvalget er bedre, ja. Men at bruge det som argument for, at jeg skulle have sat mig over andre, er langt ude i hampen. Så holder du.

Og ja. SHG havde en "fysisk" butik. Hvis man da kan kalde et lokale opklistret med gipsplader i en lagerbygning for en "butik". Fint nok med mig.

Kald du mig bare for arrogant, bagklog eller hellig. Jeg er kold i røveren. Firmaet krakkede, og folk måtte tage konsekvensen for at ville spare kr. 5,- i forhold til en anden online-forretning. Tough luck, men sådan hænger Verden nu en gang sammen.

-> #9

Hvorfor? Fordi jeg skrev at jeg har arbejdet i Merlin? Så kommer fordommene automatisk rullende på hjul?

Jeg troede heller ikke på det. Men som vi alle har set, så kan selv et firma som SHG bukke under. Så må man jo indse, at "de" havde ret. Jeg er ikke blevet en skid mere forsigtig af den grund. Men, forstå mig ret. Hvis firmaerne faldbyder hinanden, og vi snakker om det samme produkt, så må den eneste forskel være kvaliteten og den service vi får tilbudt.

Der er nok en grund til, at firmaer som IBM tager god overpris for div. produkter. Der følger jo en kanon service med. Det eneste firmaer som SHG i regelen tilbyder dig er, at hente det hjem fra producenten/importøren, frem for at du selv skal sende en e-mail.

Derudover, så får de en god mængderabat. Se blot på Elgiganten, som er ejet af Dixon. Det er en kæmpekæde, som køber ind i enorme partier og fordeler på x-antal forretninger. De har grundlag for at kunne sælge til ekstremt gode priser.

Det har et "lille" firma som SHG ikke. Og når folk efterhånden er ligeglade med kvalitet (se blot på restaurationsbranchen), så er det kun prisen de går op i. De tror at de får den samme vare. Men nej. Der er forskel på pris, af en grund. Sådan er det bare.

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:23:56
Svar/Indlæg:
458/22
#7 hva fan snakker du om? skal der være større risiko ved at handle online, hvor som en anden skriver, vi som regl ved mest om hardware og kan fixe det selv.

Hvorfor skulle der være forskel på en online butik og en fysisk butik? Priserne afspejler nemlig husleje og ansatte hvis man handler i en fysisk butik.

Men at sige at vi skal stilles ringere fordi butikken ikke har en dyr fysisk butik/facade - den skal du sgu godt nok langt ud på landet med.

Nej, grunden til at de har gjort det er, at folk rent faktisk ville brokke sig inde i den FYSISKE butik, hvor vi andre kan.... sende en vred mail eller love at vi aldrig vil handle hos en online forhandler.

Jeg får godt nok lyst til at lave et par løbesedler og spraye deres butiksrude med en sød besked, når de engang starter det nye Merlin op.

Tænk at du vil finde dig i den slags behandling NoNig, som en andenrangsborger.

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:28:19
Svar/Indlæg:
458/22
NoNig - der er ingen her der brokker sig over at SHG krakkede - den bitre pille måtte vi alle sluge da det skete - mig inkl.

Hvad folk er sure over er, at i et identisk tilfælde hvor butikken dog ligger i gågaden, kan de nok løfte reklamations-byrden, for 'folk har jo andre forventninger....blabla'

Jeg aner iøvrigt ikke hvad du mener med din sammenligning med barnevogne og biler og hvad du ellers havde fat i

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:28:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Hva' snakker du om?

Jeg finder mig aldeles ikke i noget som helst. Jeg tager bare ikke hovedet under armen, når jeg shopper på EDBpriser.dk

-> #12

Det er nok af den simple grund, at de mennesker har givet mere for deres varer, og derfor forlanger noget "ekstra". "Vi", altså os der handler online, er kun gået efter billigste priser, og får en service derefter.

Man skal ikke stå på den anden side af disken i lang tid, før man opdager hvor "dumme" folk er.

Det kan lyde hårdere end det menes, men jeg mener bare. Jeeesus Christ, hvor kan folk være belastende som kunder. Desværre, så er det (som i så mange andre tilfælde) røvhullerne der fylder mest. For der findes gode, forstående og venlige kunder.

Dem har man også lyst til at gøre lidt mere for. Men folk der kommer ind, med bål, brand og høtyve, tro mig. Dem er man bange for.

Især omkring jul og konfirmationstiderne 🤣

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:31:49
Svar/Indlæg:
5891/423
#11 andenrangs borger?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:32:51
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg er sgu enig med Nonig..

Gider ikke engang pakke tingene ind..

i piver sgu for meget. Som nonig også så pænt skriver. Der forskel på den måde de to forretninger bliver drevet på. Service og pris hænger jo ret godt sammen.

og jeg tør da næsten vædde på at alle i der sidder og piver har handlet hos shg igen inden året er omme..

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:33:58
Svar/Indlæg:
5891/423
#15 service og pris hænger sammen? Det passer jo ikke... Fullrate er billigt, og har fået en pris for god service, så nej 🙂

OG hvis man kigger inde på trustpilot kan man faktisk se at det passer 🙂
link:http://www.trustpilot.dk/revie...

MM-konsol -god service og billigt:

http://www.trustpilot.dk/revie...

Bibob billigt og god service:

http://www.trustpilot.dk/revie...

Reverb

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:34:07
Svar/Indlæg:
454/68
#10: Lam sammenligning og det ved du. Der er en riscici ved alle handler online som offline. Det lyder også som, om du mener det er købers skyld, at de gik bankerot... nej så vidt jeg ved, var der også en inkompetent økonomichef indblandet, der fortsat er i firmaet.
Hele SHG affæren er ikke kun tabet at garantier mv. men hele omgangen med kunder og kundekartotek mv. Hele håndteringen har været skammelig.
Ja verden hænger sådan sammen, men derfor behøver det sku ikke at være det "rigtige".

Jeg har lagt pengene, der hvor jeg mente jeg fik den bedste service, eller hvor jeg ihvertfald har haft gode erfaringer. Jeg betalte i sin tid gladeligt 50kr mere for at handle i SHG end en anden butik.

Jeg skrev det jeg skrev, fordi du lagde ud med en usædvanlig "jeg ved bedre attitude". Alle har ret til at have en mening i denne sag, og det har du også - men du skal ikke tro du kan trumfe den igennem "som den eneste rigtige holdning".

The fat lady has sung.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:39:13
Svar/Indlæg:
6531/410
jeg må sige jeg efterhånden er ved at være træt af den måde elbodan behandler sine kunder på.

Jeg har altid godt kunnet lide pro-shop fordi de giver god service men så laver de sådan et kummer som med shg også mister man lysten til at støtte dem.

problemet er bare at der så snart ikke er flere tilbage man kan handle trygt ved og på samme tid få god service og en fornuftig pris.

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:39:48
Svar/Indlæg:
458/22
okay 13 + 14 jeg stiller det op:

mp3-afspiller som eks.

købt i net butik:
Man laver al forarbejdet selv, research etc. Man har selv styr på drivere og skal ikke holdes i hånden når man får produktet. Man betaler derfor en lavere pris fordi man ikke optager en sælgers tid eller følgende skal ha support.
Man har stadig KØBELOVEN AT HOLDE SIG TIL.

Købt i fysisk butik:
Lader en sælger hjælpe dig, de har styr på drivers, kompatabilitet etc. - de holder en i hånden når der går noget galt.
MAN HAR STADIG KØBE LOVEN AT HOLDE SIG TIL.

Netbutikken bliver overtaget: Fuck jer, I kan alligevel ikke lave en scene eller gøre noget :)

Den fysiske butik bliver overtaget: Uuuuuhha, der skal vi sørme sørge for at de små mennesker ikke kommer ind og laver en scene, når de eller går ind i en IDENTISK butik, bare med nye ejere - her bliver der sagt velkommen når de træder ind med deres ødelagte produkt og kvittering.

Hvad er forskellen? ud over at DU og JEG bliver behandlet anderledes i en ellers identisk situation - bare fordi vi har evnerne til selv at udvælge vores produkter?

Det vil jeg mene er at blive behandlet som en andenrangsborger.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:40:30
Svar/Indlæg:
5891/423
#18 proshop og hapii har samme kundeservice fandt jeg ud af idag 🤣
#19 ahh nu forstod jeg :yes:

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:42:43
Svar/Indlæg:
6531/410
det er forde de er ejet af elbodan

som

SHG
itbutikken
prc-data
og nu også merlin

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
30-10-2008 18:44:47
Svar/Indlæg:
15982/637
Nej hvor er jeg godt nok træt at høre "de hellige køer" brøle !.

Jeg er kan nemt forstå #0 og de andre indlæg.

Jeg er selv "ramt" af SHG "krisen", men ja jeg har accepteret den og jeg lever med at jeg har for 8000kr HW jeg ikke har nogen dækning for - though luck ja måske, men det er fandme da ikke noget jeg frivilligt billiger. Det jeg ikke kan tilgive i SHG sagen er 1) videreførelsen af navnet 2) at man uden varsel skrotter gamle kunder 3) at man bryder loven mht automatisk overførsel at kundekartoteket. Lovligt ja, men nogen man fastholder gamle kunder på nej !.

Alle har ret til en holdning der kan argumenteres fornuftigt for, og i denne sag er der ingen der er mere rigtige end forkerte... men jeg kan fandme ikke udstå, at der skal prædikes om at "dette er sandheden". Fjern det navlefnuller tak !

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:45:40
Svar/Indlæg:
2072/117
Er ikke enig med NoNig og gidder slet ikke starte en diskution.

Den beslutning Elbodan har foretaget handler ikke om at Merlin er finere end SHG, den handler om økonomi.
Tal der kan ses på bundlinien, længere er den ikke.

Men i kan self. altid modargumentere, men gidder egentlig ikke at forsvare mig selv.
Og hvis min påstand ikke holder skal der nok skiftes nogle pladser ud hos Elbodan.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:48:00
Svar/Indlæg:
6531/410
det er faktisk lidt morsomt at de entlig siger til de gamle kunder i kan rende os , men alligevel beholder de hele kunde kartoteket , undtagen reklamations retten den mister vi men de beholder kunde oplysningerne.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:49:49
Svar/Indlæg:
6181/270
#21 tilføj lige expert

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:50:45
Svar/Indlæg:
5891/423
#25 punkt 1 er også ejet af dem.. :)

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:52:21
Svar/Indlæg:
458/22
#23 og den holdning er den VÆRSTE af alle der har med penge og forretning at gøre. Alt bliver undskyldt med 'det er ren buisiness' og 'røde tal på bundlinien'

Har du hørt om begrebet 'forretnings-etik' ?

Men! jeg håber I andre forsætter lidt endnu i emnet - jeg har desværre ikke mere tid til at brokke mig på nettet idag 😛

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 18:59:02
Svar/Indlæg:
4230/89
personligt syntes jeg også det er noget pjat når de siger at alle os der har ting til gode ved SHG, bare må håbe de ikke går i stykker :no:

ja det er desværre nok lidt i retningen af hvad #23 siger...
hvis de bare lige cutter ALT garanti og suport på varer solgt før overtagelsen,
jammen så har de nok sparet sig selv for flere hundredetusinde kr,- 😕

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2008 19:08:19
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg lægger lige ud med at tage afstand fra tonen her i tråden. Hold mig udenfor det jazz tak.

Der ud over: #19 har imo sagt det nødvendige, og jeg agter at holde mig fra de butikker, online såvel som strøg, som selskabet ejer. Jeg er ikke i tvivl om at tanken om at de har kigget godt på bundlinjen er sand, men det ændrer ikke min opfattelse. Ud over kiksede satsninger og kiks i økonomistyringen var/er SHG jo et ganske fornuftigt kørende firma, og levede i meget høj grad på sit ry. Det er usmart at lege med den slags.

Når det er sagt: jeg har også arbejdet med butikssalg, og er enig i at nogle kunder kan være nogle forpulede skodaber, som egentlig bare skulle ha et los i røven. Jeg har så bare været så heldig at have gode chefer, der fuldt overlod behandlingen af disse til mig. Altså fik de ubehøvlede besked på at vende tilbage når de kunne kommunikere som voksne mennesker, og resten blev behandlet ordentligt. Det har til tider givet nogle ganske underholdende optrin, men sådan er det jo, i et samfund hvor mange tror at de kan køre deres private lort af på butikspersonalet. Hermed også en opfordring givet: Butiksansatte er også mennesker, og kan med fordel behandles derefter.

Hug your nearest shopperson 🤡

PoloDude

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 19:14:13
Svar/Indlæg:
1084/4
#10 Jeg mener på ingen måde at kvalitet og service hænger sammen. Det er muligt at kan være tilfældet med IBM, men når du køber hardware så var SHG noget at det bedste indenfor service jeg har oplevet. De SHG RMA jeg har haft, har resulteret i prompte ombyning af varen. Jeg har været så naiv at tro "kvalitet og service hænger jo sammen" så jeg købte mit DV-kamera i Fona, og vupti så har jeg lige købt et kamera som ikke virker og 8 uger senere modtager jeg det tilbage, hurra for de fysiske butikker som tilbyder overpris og dårligere service end online butikker (læs SHG). Og har da også oplevet adkillige tilfælde af dårlig vejledning af kunder i fysiske butikker, det handler ikke om service, det handler om at sælge så dyre og så mange varer som muligt.

cineman

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2008 19:17:34
Svar/Indlæg:
1297/50
#24 Nemlig siger alt om dem 😉 Handler ikke hos shg mere.
Det viser bare de ikke tager os online kunder seriøst, og penge kommer først, ja ja ved godt det forgår sådan i den virkelige verden, men fucker de med mig fucker jeg med dem, sådan forgår det nemlig også i min virkelige verden 😛
Online kunder er faktisk også rimelige politisk og ikke bare dumme kunder
Har faktisk fået lortet service i Merlin, så det er ikke altid man får god service i en fysisk butik. (nej det var ikke NoNig der stod bag kassen 😛 )

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 19:31:59
Svar/Indlæg:
2072/117
#27 Sådan er det bare... Desværre.

#31 Er dårlig service det samme som inkompetente sælgere som ikke aner en skid om hvad de sælger? For det har jeg satme prøvet mange gange i Fona, Merlin, Elgiganten osv...

Med undtagelser self. 🙂

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 19:38:33
Svar/Indlæg:
458/22
damnit - jeg får ikke arbejdet på det projekt specielt meget alligevel 😴

#32 put your money where your mouth is og handl et andet sted - tab af penge kan de så åbenbart forstå. Men jeg vil ikke lade mig spise af med, 'sådan er det bare' :)

#29 Jeg vil lige sige at jeg aldrig er gået sur fra en diskussion - vi går vist kun efter bolden og ikke personen her i tråden (bortset fra ejerne self. 😀 )

Er glad for at folk er kommet med deres input og vinkler her i tråden iøvrigt.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 19:58:27
Svar/Indlæg:
2072/117
#33 du vil ikke blive spist af med at man i sidste ende fokuserer på bundlinien?

red_martians

Moderator
Tilføjet:
30-10-2008 20:03:30
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg må gi' Nonig ret.. Står ofte selv i butik og føler virkelig at kunderne står og pisser op og ned ad mig, når jeg har brugt en time på dem og efterfølgende svar er at de kan spare et par håndøre på internettet, og går ud og køber deres vare der. Bruger min tid og udnytter kædens erfarne og ærlige sælgere. Faktisk har man ofte fået forklaret og overbevist dem om en bedre skærm, og når de går ud ad butikken ved man godt hvor de er på vej hen.
Man køber sig til en service ved at handle i en butik... er servicen dårlig, så er det fair nok at man går sin vej. Er ens købe-metode at udnytte en god butik for derefter at bruge sin penge et andet sted, synes jeg personligt at det er rigtig dårlig karma.
Så må man læse sin test på nettet, og udnytte sin 14dages returret i stedet.
Og ærligt... i morgen når jeg møder på arbejde, støder jeg helt sikkert ind i 2-3stykker som jeg plejer.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 20:09:24
Svar/Indlæg:
4689/105
Jeg synes også det var usmageligt den måde SHG blev over taget på. Jeg har nu en masse venner jeg har samlet PC for, der nu ingen garanti har på deres computere. Det var flere af dem yderst utilfredse med, hvilket er forståeligt nok. Desværre er der bare ikke noget at gøre ved det, så det har jeg lagt bag mig. Gider ikke sidde og bitche over sådan noget. Det er livet sku for kort til!

For at snakke om kunder, JA! de er nogle svin. Jeg har arbejdet i mange forskellige butikker efterhånden, og jeg har satme prøvet lidt af hvert.

- Kunder der har råbt af mig fordi jeg ikke forstår arabisk, og derfor ikke vidste at manden spurgte efter mel.

- Kunder der flipper ud over at nogle priser i kasseapparatet ikke stemmer, så de betaler 3,25kr ekstra, og giver derefter en kæmpe opsang om hvor dårlig stil det er at røvrende kunder. Hvorfor ikke bare gå ind stille og roligt og sige det, i stedet for at farer op?

- Kunder der synes det er for ringe at der ikke er flere poser Merild kaffe tilbage, og sviner mig til fordi jeg ikke har nogle på lager.

Nogle kunder tror sku at HELE VERDEN har ventet på at de skulle komme og købe én fucking pose Merild kaffe, og tror derfor at hele verden skal stå på stand-by indtil de får deres forpulede kaffe.

Jeg hader også kunder der kommer ind til og skal købe nogle specielle brædder til deres gulve, som de har bestilt hjem. Da brædderne desværre er forsinket, så skal de selvfølgelig stå og råbe af den lille lager-dreng på 16 år, som ingen skyld har i sagen, i stedet for bare at spørge efter chefen, for derefter stille og roligt at spørge ham hvor fejlen ligger. MEN NEJ!, de skal jo stå og råbe af den lille bebumsede 16 årige dreng, der intet kan gøre ved det.

Det bedste der kan ske i løbet af en arbejdsdag, hvor man står ved kassen, det er når kunderne smiler og siger "ha' en god dag" når de går ud af døren. Det fjerner lige alt lortet man har fået smidt i hovedet i løbet af dagen, og det hele lyser op. Jeg gør det altid selv, for jeg ved hvor mange dumme kunder der kommer i løbet af en dag, og den lille sætning gør bare ekspedientens dag 100 gange bedre.

Så jeg kan kun sige til jer: Slut altid af med "ha' en god dag" til ekspedienterne hvor end i er henne. Det gør MEGET mere end folk de tror.

Sevfølgelig skal man ikke gøre det ved flabede ekspedienter, som der desværre er mange af blandt unge, men hvis ekspedienten tager imod dig med et smil, så slut af med en kommentar af samme karakter.

Så fik jeg vist sagt det jeg skulle have sagt... 😳

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 20:10:41
Svar/Indlæg:
2072/117
#35 Er du lønnet efter hvor meget du sælger?

Forstår godt den personlige del af det, men ellers burde du være ligeglad ikke?

Edit: #36 plejer altid og sige "Fortsat god dag" til alle i en butik jeg går fra, også selvom jeg ikke har købt noget.

Smil det smitter

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
30-10-2008 20:15:50
Svar/Indlæg:
15982/637
#35: Jeg oplever det samme, og det ikke kun på privat kunde plan men også i virksomhedshenseender, men derfor synes jeg stadig ikke det er ok. Der er da nogen gange man skal have tungen lige i munden når man taler med B2B kunder også. Jeg forstår det du skriver og er enig... men jeg kan ikke se hvor i konteksten det lige passer ind.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 20:16:04
Svar/Indlæg:
4689/105
#37 Nej, for man er selvfølgelig intersseret i at det går godt for den butik man arbejder i, og den service red_martians giver til folk, koster penge. Derfor mister firmaet penge på at folk udnytter det, og det er en ansat aldrig ligeglad med. Hvis man er ligeglad, så har man uden tvivl en forkerte opfattelse af hvordan arbejdsmarkedet hænger sammen.

Godt, for det er virkelig noget der betyder noget. Jeg gør det altid selv, også selvom jeg ikke køber noget, men før jeg selv havde arbejdet i butik gjorde jeg det ikke. Var lidt ligeglad dengang, men efter jeg selv har prøvet at stå på den anden side af kassen, så ved jeg hvor meget overskud det giver.

#38 Der er flere andre i tråden der har skrevet om besværlige kunder, så tror det er som kommentar på det.

FSP

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2008 20:33:48
Svar/Indlæg:
423/28

Nu skriver du lige inkompetente sælgere.. Altså, jeg har selv stået i butik ( er udlært ) og har solgt ting jeg ikke fattede en skid af. Da jeg så endelig har fået det lært, så skred jeg, fordi de ikke giver en ordentlig løn. Du skal nok ikke regne med, at ex. folk der er uddannet indenfor it er at finde i en butik. Det er der hverken penge eller udfordringer i. Og så længe detailhandelen ikke kan finde ud af at kvalificeret arbejdskraft koster penge, tjaa... er der så noget at sige til, at dem der gerne vil arbejde for lav løn, måske ikke altid er de skarpeste knive i skuffen?

Sorry for OT 😕

Men vil sige, at jeg på ingen måde kan se det rigtige i, at elbodan gør sådan en stor forskel på de to overtagelser. Igen - der er ingen lov der tvinger dem til at overtage noget som helst. Hvis de havde været konsekvente og havde behandlet dem ens, så er de jo også i deres gode ret til det.

Nogle her skriver, at de udelukkende ser på bundliniem... Øøøhh ja... Det er da derfor man driver en forretning, hvad enten det er detailhandel eller tømrer eller maskinsnedkeri osv.

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 20:55:51
Svar/Indlæg:
2958/84
OK, hvis nu Merlin var / bliver opkøbt af et andet selvskab var det så i orden ?

Der er rent lovgivnings messigt ikke nogen forpligtigelser over for gamle kunder, ved overtagelse af et dødsbo / konkurs, det er op til de nye ejere og deres samvitighed, der er uanset om det er on-line butikker eller ej.

Jeg mener at der ikke er større eller minder risiko ved handel i en butik fram for i en on-line butik an.g. konkurs, den enerste forskæld som jeg ser det er, at on-line butikker oftest er billigere og at man har 14 dages retur ret.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 20:59:16
Svar/Indlæg:
7111/480
nu når diskosioneen er komet over på iriterne kunder så tjek lige den her side ud www.haderkunder.dk den er så sjov af læse 🤣

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 21:02:13
Svar/Indlæg:
5891/423
undkyld for OT:

men fra haderkunder.dk

Denne episode skete for en hel del år siden.

Jeg boede stadig hjemme og min far var kommet sent hjem fra arbede den dag.
Han foreslog en pizza til aften. lige mine ord, tænkte jeg. 🙂

Nu er det sådan, at jeg kender et par af medarbejderne på et af de lokale pizzariaer og foreslår dette.. som sagt så gjort.

vi kommer ind i butikken og studerer menu kortet.
Jeg ved hvilken pizza jeg kunne tænke mig, men min far står længe og overvejer sit valg.

Han beslutter sig så for en "gorgonzola" pizza og siger at der skal ekstra meget ost på.. ikke den der billige revet mozzarella, for det kunne han ikke fordrage.
Ekspedienten prøver at forklare ham, at det ikke er den billige ost, men gorgonzola..

Men her ser min far sort (han aner ik hvad gorgonzola er).. han siger bare at det der krydderi kan være ligemeget og ikke skal på.
pizzamanden ser nu ret forvirret ud og kigger på mig.
Jeg skulle til at sige at gor.... der blev jeg afbrudt men ordene " de skal bare gør som jeg siger"
Herefter får jeg penge af ham, med ordene om at han vil køre ud og tanke bilen, så kunne jeg blive og få pizzaerne med, når de var færdige, han ville vente udenfor.

Oki, efter han var gået, fik jeg et grineanfald, det samme gjorde ekspedienten og jeg vidste godt, at den ost, min far mente var gorgonzola, så der røg ekstra meget af den på. Afregning og tak for det.

Hjemme igen med de herlige pizzaer, roste min far denne pizzabutik i store vendinge dem for at have lavet "verdens bedste pizzaer"
Jeg spurgte om det var osten, der gjorde det?
Dertil et klart JA.
Fik ham forklaret, at det altså var gorgonzola..
"hvorfor har du ikke sagt det før"
Det prøvede jeg også, men.....

Da han havde spist, skulle han lige "ordne noget", kørte og kom hurtigt tilbage..

Lidt senere blev jeg ringet op af min ven fra pizzabutikken og fik fortalt, min far var kommet ind og havde undskyldt med store ord sin opførsel.

Moralen med denne historie er, selvom du tager fejl, eller laver en sådan, glæder det alle parter at indrømme den.

ps. kan stadig få den "gamle" til at rødme over episoden endnu.

🤣

Kæft han er en Hat! 🤣 🤣

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 21:12:55
Svar/Indlæg:
4222/223
OT:
#43 enig!

Det er utroligt så dårligt folk nogen gange kan tale til andre, bare fordi de står bag en disk/kasse og ekspederer andre.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 21:15:17
Svar/Indlæg:
7111/480
vil enlig også lige komentere nonig inleg sådan som jeg fårsåtr det nonig må rate mig vis det ikke er koret er af fordi man køber i en internet butik så må man få vente af en vare kan meste grantien ? svare ud fra det ret mig vis ejg har mis fåstået det
for man har jo købe loven bege steder og det med shg ja det er lovligt men vi er også over i om det er moralsk koret og der vil jeg da syns de godt kune have gjort det og det viker lidt underlig de gør det andet men var ikke det det skule hanle om men om man købte online eller i butik købe loven geler alle stedet det er ikke ok af få hjælp af en sælger og der efter købe online syns jeg men kan man nok ikke undgå :no: men af sige af fordi man køber online må man få vente de kan gå neden om og hjem der er da også butiker der ikke er online der må luke der kan vi jo tage merlin som tråden hanler om den måte luke og blivet over taget så kan virkelig ikke se hvorfor der skule være forskel og er der hiler ikke i købe loven man er faktis beder stilet vis man køber online

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 21:22:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Jeg skal gladeligt indrømme, at jeg siger som jeg gør, for at rokke lidt med båden. Men tillad mig at vende den på hovedet. Kan man så ikke omvendt forvente, at fordi man giver lidt ekstra i en butik (om så det er Merlin, Fona eller en IBM handel), så må der nødvendigvis være noget "ekstra"?

Hvis nu folk tænkte sig godt om, og måske ventede to sek. med at trykke "tilføj svar", så ville de også kunne se hvad jeg mener. Jeg siger jo ikke, at man butt-fucker sig selv, ved at handle online.

Selvfølgelig er det råddent, at de samme kundesager bliver håndteret hos Merlin, men ikke SHG (blot et eksempel). Jeg kan sagtens sætte mig ind i det. Jeg brændte da også inde med nogle ting, købt hos SHG, men jeg måtte bare sige *suk* og komme videre.

Vedr. det med kunder. Jeg synes ikke specielt godt om siden "Vihaderkunder.dk" - ofte er det sgu sælgeren/ekspedienten der er psykopaten, og ikke kunden. Der må gælde visse regler for respekt og god tone, og de skal helst gå begge veje.

Jeg har, en sjælden gang eller to, måttet hæve stemmen over for en kunde. Også selvom vedkommende var skaldet, tatoveret og 2 meter høj. Så kommer man ingen vejne, hvis idioten gentager sig selv og siger: "Hva' vil du gøre ved det?".

Man må sgu tage hinanden i hånden, og jow. Der findes fandme mange idioter inden for salg og service. Der er [rigtig] mange som har fokuseret på "salg" og glemt alt om ordet "service".

Jeg havde nogle gode kunder, som fandenfløjtemig kørte hele vejen fra Vendsyssel (har også arbejdet i Hjørring), da jeg flyttede til Århus, for at handle med mig. En enkelt af dem havde sgu en æske fin chokolade med til mig, som tak for den gode behandling.

Jeg gik gladeligt ned i løn [den smule man så utaknemmeligt får hver måned], hvis bare jeg kunne fokusere på den slags. At glæde folk, ved at give dem god service. Men fuuuck hvor er der bare mange idioter. Det værste er, at de ikke engang selv ved det, og jeg ved, at jeg selv er en af dem.

For lige at komme tilbage til topic:

Jeg ville ønske, at "service" var en del af købeloven, hvilket den desværre ikke er. Hvis jeg havde to virksomheder, og havde muligheden for at minimere en udgift ved den ene af dem, så ville jeg da klart gøre det.

Den dummeste kommentar, ever!, som jeg har hørt fra en kunde var: "Hold kæft mand. I er sgu da kun ude på at tjene penge!" - taget ud fra en diskussion om priserne på kameraer i butikkerne vs. nettet. Mit svar var: "Ja? Hvorfor tror du jeg står her?".

Bottom line.

Virksomhederne forsøger at vende hver eneste 50-øre, hvilket jeg fatter stor sympati for. Der er desværre ikke meget vundet ved service. Det er avance og målet om at nå bundlinjen der driver værket for mange. Desværre. Men sådan er det nu engang. Eks-kunderne fra SHG blev fanget imellem, denne gang, og det kommer sikkert til at ske igen.

Så derfor siger jeg: "Tør øjnene, og ta' en kiks". Det nytter alligevel ikke noget. Kald mig bare andenrangsborger, af den grund. Jeg vælger at kalde mig for "realist". Det kan lyde selvfedt, men det andet fører ingen vejne.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 21:58:54
Svar/Indlæg:
5891/423
....Kan man så ikke omvendt forvente, at fordi man giver lidt ekstra i en butik (om så det er Merlin, Fona eller en IBM handel), så må der nødvendigvis være noget "ekstra"?

FANDME ikke fona...det er overpris og de skider på kunderne....Lorte butik... :no: :no: :no: 😐 ....

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 22:03:18
Svar/Indlæg:
2072/117
Jeg kunne godt tænke mig at handle med NoNig :yes:
Det lyder som en god ting at foretage sig :yes:

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 22:11:28
Svar/Indlæg:
5750/124
Som der er flere der er inde på, så mange af de steder hvor man betaler "overpris" er der hvor man har "ret" til en god service. at man så ikke altid får den er noget andet. Det er næsten komisk når man kan gå ind i en af de mange butiker (fx Fona og Merlin), og derefter spørge dem om noget ultra simpelt inden for computere, uden at de kan svare rigtigt.

Jeg håber mest af alt på elbodan får ryddet ud i de "dårlige" medarbejdere. Jeg er selv fra fyn, og handler mest i rosengårdcenteret, hvor der ofte er en ældre herre i Merlin. Problemet ligger i, at han ikke ved hvad han sælger, og fordi han er den af alle medarbejdere der har været der længst tid, så henvender mange sig til ham. Det finder jeg problematisk, da jeg på et tidspunkt fx spurgte om de havde nogle DDR2 PC6400 RAM (spurgte også med 800Mhz). Det vidste han ikke, og kunne end ikke finde ud af det ved at kigge på alle deres RAM. Jeg måtte hjælpe ham, dog uden ønsket resultat. Jeg vil godt selv kunne finde på at arbejde sådan et sted, af den hovedårsag, at jeg syntes kunder fortjener en service der er prisen værdig, og ikke noget som stortset alle kan læse sig frem til på netten, UDEN EN COMPUTER! 🤣

Er selv en af dem som har fået fingrene i klemme med shg.dk. Jeg siger bare, har jeg noget der går i stykker, så må jeg sende det til distrubtøren eller producenten, da det er dem som skal tage sig af det nu.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
30-10-2008 22:41:40
Svar/Indlæg:
7881/1165
#37: Der hvor jeg arbejder er der ikke provision... Vi er frie til at sælge det vi finder er det bedste, og på den måde hjælpe kunderne så langt med et rigtigt køb som muligt. 😀 Lidt en salgstale... I know... Men vi har valgt at personlig provission hører til i Fona, elgiganten osv.... ikke sted hvor man ønsker at virke seriøs.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2008 23:14:37
Svar/Indlæg:
1317/46
Der er mange svar jeg har lyst til at kommentere, men der er også mange tråde i denne tråd så jeg vil prøve at kommentere dem en for en:

Merlin vs. SHG og service/pris:
NoNig bruger tid/tekst på at skrive om serviceforskellen på en online og en fysisk butik. Vi ved alle at vi kun kan forvente den mest basale og lovpligtige service fra en onlinebutik(jeg forventer perosnligt ikke andet). Og så er det rigtigt at i en fysisk butik betaler du for ekstra service(rådgivning)+varen = prisen. Når jeg køber udstyr til min computer har jeg ikke brug for rådgivningen(og hvis jeg har den gratis dog uforpligtende på HWT), så det betaler jeg ikke for. I bund og grund har service intet med denne tråd at gøre så lad os holde det udenfor foreløbigt. Derimod handler tråde om loyalitet og respekt:

Problemet er at Merlins kunder bliver behandlet bedre end SHG i to identiske situation og med kort mellemrum, og til #41 ja det gør en forskel, for du kan ikke forvente at to forskellige virksomheder giver den samme service.

Det der i endnu højere grad irriterer mig er at SHG havde/har(hvilket giver sig til udtryk mange steder fx i denne tråd) mange loayale kunder som Elbodan har givet fingeren, hvorimod Merlin har en bredere men illoyal kundegruppe. Jeg har selv været loyal SHG-kunde, men har heldigvis ikke købt noget for store beløb hos dem inden for de seneste par år, så jeg er sluppet billigt. Så ja de forskelbehandler og har lov til det.

Netop fordi SHG har haft så mange kunder har det også været rimeligt at antage at det var en sund forretning, så ja der er nogle økonomi chefer, der har dummet sig, for SHG var et af de steder man havde lyst til at betale lidt ekstra for den samme vare.

Om fysiske butikker og service:
Når du køber noget service hos Merlin, så har du også lov til at stille dumme spørgsmål(hvad skal du ellers bruge servicen til) og så køber mange falsk tryghed fordi de er bange for at handle på nettet, men Merlin er netop beviset på at der ikke er den store forskel.

Dumme Kunder:
Problemet er at mange tror at de også har betalt for en syndebuk(som en del af servicen), og det er dansk egoisme når det er værst. Men det har intet med denne tråd at gøre, det handler derimod om etik og respekt.

Når jeg køber ind i en fysisk butik(ligemeget om det er Fona eller Fakta), så viser jeg ekspedienten respekt og siger "tak for hjælpen" eller "fortsat god dag", og især hos elektronikkæderne skal det tages meget personligt af ekspedienten, for servicen hos elektronikkæderne er sjældent bedre end hos netbutikkerne, men det er sjældent ekspedientens skyld, derfor prøver jeg at styre mit temperemanent.

Problemet er dog ikke kun kundens mentalitet som er et problem netop fordi elektronikkæderne ikke altid har den bedste service. fx er der sagen om gebyrerne i forbindelse med RMA sager, det er et eksempel på komplet mangel på respekt overfor kunden. Sager som denne betyder at man som kunde ofte bliver irriteret og mistroisk, og desværre er ekspedienten butikkens ansigt ud mod kunderne og får skraldet. Derfor befinder en del af det etiske problem sig også hos cheferne som faktisk viser deres ansatte lige så lidt respekt som de værste kunder.

Twilight

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 23:28:46
Svar/Indlæg:
597/39
#51 Hæfter mig lige ved dit sidste afsnit. Synes du ikke at det er fair at butikken tager et gebyr for at tjekke en vare som intet fejler, men hvor kunden ikke har giddet at åbne sin brugsanvisning, har fået virus på sin pc eller bare er to fucking stupid til at betjene sit apperat.

Det synes jeg er 110% fair at opkræve et gebyr for.

Står dagligt med kunder der ikke kan finde ud af at betjene deres apperat.

Havde fornylig en kunde der ikke kunne få sin komplette adobe pakke til at virke.
Jeg tænder for maskinen og ganske rigtigt hendes adobe programmer virker ikke, så det må jo være maskinens skyld, mener kunden.
For ham fyren der lige havde brændt en cd fra nettet med programmerne havde jo sagt at det ville virke....... :no:

Der er fandme mange af den slags kunder...

PS! arbejder i Fona

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2008 23:37:26
Svar/Indlæg:
7111/480
52# syns også det er ok af betale et gebyr vis man selv har været et fjols har jeg også selv været have fåget købt en denon sorond resiver den kan man så sluke på maskinen men også på fjernbetjening og vis man har sluket på maskinen og brugt fjanbetjning så hjælper det ikke bare af tene for maskinen prøvet alt og kune ikke få der til af ske noget der var lys og alt ting kune ikke fåstår det 🤣 så der syns jeg det var ok jeg skule betale har siden kune læse andre har gjort samme fajl 😉

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2008 06:15:22
Svar/Indlæg:
1915/57
Lige en positiv oplevelse med en netbutik.

Har en kammerat som ikke aner noget om computerer, og han ville godt have en god computer. Og han vil IKKE samle selv, heller ikke selvom jeg tilbyder at hjælpe.

Ok, jamen så siger jeg til ham at han skal vælge en netbutik for jeg oplever tit at RMA og den slags(eller tit og tit, de gange jeg har prøvet det 🙂 ) forløber noget hurtigerer end i en fysisk butik.+at man får altså lidt mere hardware for pengene end hvis man køber en HP eller Fujitsu i fona eller merlin eller bilka eller whatever.

Det ender med at vi finder en hos Topdata(i odense-vi er fra svendborg) som han gerne vil have. Alt forløber uden problemer, men da computeren har kørt nogle dage siger den lige pludselig *PUFF* en da han skal starte den.

Han har et lille enmands murerfirma så skidtet skal jo helst kører da han ordner alt fra den computer(regninger etc.) Han ringer til topdata og forklarer problemet og at han ikke kan undvære computeren. Topdata spørger om han har mulighed for at komme forbi, Han siger ja og kører derud.

Det var en defekt strømforsyning, den bliver skiftet mens han venter og han kører hjem igen og siden har der ikke været problemer med den.

Fra det sagde *PUFF* til han sad derhjemme med og startede computeren op igen gik der 3 timer, og den har kørt uden problemer lige siden.

Se det syntes jeg er god service- min kammerat var forundret men glædelig overrasket da det var hans første netkøb nogensinde.

Og det var noget lidt andet end dengang hans kærestes bærbar var til RMA i fona. Da tog det halvanden måned.

Så i de fleste tilfælde hænger pris/kvalitet/service sammen. Men man kan godt være heldig 🙂

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2008 07:30:17
Svar/Indlæg:
2676/147
❤ ❤ ❤ ❤

Gider ikke engang læse hele tråden, dog vil jeg sige, at af det jeg har læs, så 'holder' jeg sq med NoNig - that's a first 😛

Jeg synes det er PRICELESS at nogen gider sætte sit pis i kog over det her ❤ 🤡

Ha en god dag alle sammen :yes:

-Tahiti

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
31-10-2008 08:02:06
Svar/Indlæg:
1317/46
#52, problemet i den/de pågældende sager var at kunderne skulle betale samtidigt med at varen blev indleveret, og nej det synes jeg ikke er i orden. Viser det sig efterfølgende i en sag at der ikke var en fejl, så er det selvfølgeligt i orden at opkræve et beløb.

Hvis du opkræver et gebyr inden så siger du at kunden nok tager fejl, og det svarer til at sige at kunden er skyldig før noget er bevist.

#54, den service du betaler for er som du skriver oftest(som NoNig også skriver tidligere), at der er en butik hvor du kan komme at se og måske prøve en vare, og så ligger butikken ofte centralt. Alt det der sker eller oftest ikke sker når du indlevere et produkt er en anden sag.

Personligt har jeg altid en god oplevelse når jeg besøger Labtech i Aalborg, de er altid venlige og ved noget om det de sælger. Deres RMAservice er hurtig, og de har ingen sure miner når de får et produkt indleveret til RMA. Så ja der findes gode butikker.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2008 09:43:18
Svar/Indlæg:
5750/124
lige lidt ekstra til hvad jeg selv har sagt + kommentare til andre.

Det jeg ser som det største problem med Merlin er nok at de er så store, at de ikke koncetrere sig om hvem de ansætter (hvad deres færdigheder er). Der er det bedre i de små butikker. Fx har jeg selv været i praktik inde i Computercity Odense, og der ved de noget om hvad de sælger. Men når folk er kommet ind, har fået den gode service og derfor ved hvad de skal købe, så smutter de over i elefanten (læs elgiganten), for at spare 500kr., efter de nok har brugt 1 time over i CC. Det syntes jeg ikke er fair.

Det er lidt anderledes hvis jeg nu tager min onkel som eksempel (han kunne godt tænke sig en ny, så jeg tager ham som eksempel, da han heller ikke aner så meget om det). Vi smutter ind i Merlin, og jeg lader ham føre ordet, da det er ham der skal have en ny. Sælger får så min Onkel overbevist om at han skal have en bærbar (han vil have en stationær, hvilket er fornuftigt til hvad han skal bruge den til). Så kommer jeg ind i billedet, jeg spørger hvorfor min onkel skal give 8-10k for en computer, som han egentlig kunne købe stationært hos dem til 7?. Det kan han ikke svare på, men det han nu ellers har stået og sagt har været forkert. Derfor synes jeg der er noget galt når man til tider skal betale mere end det dobbelte for et produkt i Merlin eller Fona.

Det er noget jeg håber elbodan kan gøre noget ved, hvis de bare har lidt moral, i forhold til hvad de havde.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2008 09:59:04
Svar/Indlæg:
1581/5
Tudeprinsesser hele bundtet.

Det er ren kroner øre der gør at de lader folk "reklamere" på trods af konkurs og ejerskifte i Merlin, merlin baserer hele sin forretningsgrundlag på "service" i selve butikken, selvom man dog kan stille et ufatteligt stort spørgsmål ved hvad service man får, når samtlige medarbejdere der er handelsskole uddanede sælgere uden noget dybere indblik i kundens behov.

Det giver en "god" reklame fra starten af at overtage eventuelle reklamationssager, og vil betale sig mange gange med tiden.
I en online butik er loyaliteten lig 0, man har allerede vist at man er hamrende ligeglad med personlig betjening, og blot vil have sit hardware billigst muligt, det minder meget om grosist virksomhed direkte til forbrugeren.

Det er heldigt for merlin kunder at de kan fortsætte med at have en garanti på trods af konkursen, men man kan ikke tillade sig at tude over andre firmaer der går ned ikke gør det samme.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
31-10-2008 10:28:16
Svar/Indlæg:
1317/46
#58 som jeg tidligere har givet udtryk så kan jeg ikke være mere uenig, SHG havde mange loayale kunder. Selvom en onlineforretning ikke har nogen service som Merlin har så kan de stadigt have loayale kunder, personligt køber jeg ikke noget i en onlineforretning jeg ikke har tillid til. Jeg havde tillid til SHG, selvfølgeligt har tilliden en pris, da SHG's priser begyndte at stige fandt jeg andre forretninger. Men der er stadigt et stærkt begrænset antal forretninger jeg køber hos.

Jeg har ikke samme grad af loyalitet overfor en fysisk forretning(Labtech Aalborg undtaget), for som #57 skriver den service man oftest får er uprofessionel og dermed vildledende eller ubrugelig. Når en sælge bruger mere tid på at forklare mig om en dyr forsikring end om det produkt jeg ønsker så bliver jeg irriteret(men skælder ikke ud af respekt for sælgeren som menneske). #51 beskriver fint i sit første eksempel hvor meget loyalitet Merlin o.lign har.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2008 11:08:59
Svar/Indlæg:
1581/5
#59 Det er muligt at en del har følt at de burde være loyale over for dem, jeg forstår det ikke, men det er vel på samme plan som harddisk religion og amd/intel fanatisme. Mennesker bliver let loyale over for ting som de overhovedet ikke burde være loyale over for.

Logisk nok at har man ikke problemer et sted, og de leverer til tiden, er billige - så handler man der igen, men det er sku ikke det samme som loyalitet, loyalitet er at du er nød til at handle der, på trods af at andre steder måske tilbyder det samme billigere/bedre - og når det kommer til stykket, er der ikke ret mange der har den type loyalitet over nettet, i forhold til fysiske butikker.

mht. Labtech i Aalborg, er det en af de værste butikker overhovedet, ham brilleaben der er en af ejerne/ekspedienterne er den værste bullshiter overhovedet, og den lange skægede er ikke meget bedre, men det kræver at man ved lidt om forretninger og hardware for at kunne gennemskue det, nå men det var vidst også OT.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
31-10-2008 11:27:42
Svar/Indlæg:
1317/46
#60, for at starte med det sidste, det lyder som om du har haft en dårlig oplevelse, men du kalder også de fleste af os tudeprinser så det er måske ikke tilfældigt. Jeg ved noget om hardware og er meget bevidst om hvad jeg køber.

Hvis du kommer med den atityde du bruger her i tråden når du køber ind, er der måske en grund til at folk ikke er venlige ved dig.

Og nej loaylitet overfor en butik behøver ikke at være det samme som at være amdfan, men kan derimod have noget at gøre med den oplevelse man har. SHG har altid haft et stort udvalg, oftest uddybende informationer om deres produkter og en fungerende RMA. Tillid skaber loaylitet, og ja så kan der være nogle der bare er fanboys fred være med dem.

For mig har det stor betydning hvordan jeg bliver behandlet i forretning, især i forbindelse med en RMA. Jeg har haft en RMAsag hos Laptech om nogle ram der ikke fungerede til min bærbare. Der var ingen problemer og ingen sure miner over at jeg skulle have mine penge tilbage. De satte også gratis de gamle ram tilbage i computeren.

Så loyalitet er ikke kun et spørgsmål om pris, respekten overfor kunderne har mere at gøre med loyalitet end en mindre prisforskel. Jf. tråden udgangspunkt.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2008 12:16:19
Svar/Indlæg:
1581/5
#60 personligt har jeg ikke benyttet mig af dem, ikke pga. den stinkende kundeservice eller de lodrette løgne de serverer i flæng (det lyder voldsomt, men de fleste butikker har faktisk ofte fyret pænt meget lort af for at forsøge at sælge hardware). Men pga. de ikke har haft det jeg skulle bruge til den rette pris.

Jeg synes ikke dette er stedet at diskutere dem.

Jeg vil vende dine ord igen og påstå at det ikke er loyalitet, men sund fornuft at benytte et sted der leverer den vare og service man søger, til den rigtige pris. loyalitet er jo noget større og dybere end det du beskriver der, jeg tror vi opfatter tingene forskelligt, så vi egentligt diskuterer 2 forskellige ting her.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
31-10-2008 15:02:24
Svar/Indlæg:
1317/46
Jeg er enig i at loyalitet kan være noget større og dybere, loyalitet overfor en en anden person fx en ven eller en leder er klart dybere.

I bund og grund handler loaylitet til en forretning om at du vender tilbage pga. gode oplevelser også selvom det koster lidt ekstra, derfor havde fx. SHG mange kunder. Men loyalitet i denne sammenhæng skal på ingen måde sammenlignes med noget mellem personer.

Så jo, jeg tror på et eller andet plan vi er enige, men at du lægger mere i ordet loyalitet end det fortjener i denne sammenhæng. Loyaliteten i denne sammenhæng er ikke dybere end fx konsekvent at vælge Føtex frem for Kvikly selvom de to forretninger ligger lige langt fra hinanden.

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2008 22:39:50
Svar/Indlæg:
458/22
Clintin: jeg kunne ikke ha formuleret dine indlæg nær så godt selv - da jeg købte hos SHG sidste efterår, endte jeg med at betale 5-600,- ekstra samlet. Det gjorde jeg fordi at hver gang jeg før har handle det sted, har ALT været tip top - konkurrencedygtige priser (som sådan), en god samlet oversigt over sine varer på deres side (inkl faktura som pdf), dag til dag levering. OSV. Dét gjorde at jeg handlede samme sted næsten hver gang.

--

lille sidespring: jeg er ikke for plan-økonomi, men jeg mener godt nok ikke man kan undskylde alt med 'bundlinien' - selvfølgelig opretter man en virksomhed for at tjene penge, men det fritager ikke en fra socialt ansvar og moral. ❤

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2008 00:10:40
Svar/Indlæg:
2357/72
#55 LOL! 🤣

-> NoNig. Du kan de fede bandeord. 😀 "fandenfløjtemig ", "dælendyssemig" mm. 🤣 Lidt ligesom Bølle-Bob...han er grov, men han er sjov. 😀

Nå, men nu tillader jeg mig så, at være lidt bagklog. Da jeg begyndte at komme her på siden, stod folk i kø for at lovprise SHG. Jeg har dog aldrig købt noget hos dem, da jeg altid bestiller det billigste sted, fordi jeg er Joakim Von And-nærig, når jeg køber HW. Det betyder så, at alt mit lort er købt i 117 forskellige butikker, men de fleste af dem overlever forhåbentligt. Set i det lys, er det vel ikke så tosset, at have "spredt" sig lidt når man har handlet? Hvis jeg kan undgå det, lægger jeg helst ikke alle mine æg i éen kurv.

Det er rigtig surt når sådan noget sker, men ens varer er vel ikke blevet helt værdiløse, og man kan vel stadigvæk lave rma hos de forskellige producenter?

Der er mange der nævner etik, moral, anstændighed osv. Sagt på bedste Mafia slang, "forgetaboutit". En ting er, når det går godt, men når et firma går på røven, er det lovens bogstav og ikke dens ånd der bliver fulgt. Der er sgu ikke et eneste andet firma der ikke ville gøre nøjagtigt det samme, hvis de havnede i den situation. Ved en konkurs er det altså kunderne der sidder med håret i postkassen.

Jeg har forstået, at de yder en hvis service på nogle af det "gamle" firmas produkter. I realiteten kunne de have sløjfet navnet og givet alle Deres kunder fingeren. Elbodan, eller hvad de nu hedder, har nemlig heller ikke satset alt på et brædt. Det er nu engang sådan, at den slags koncerner arbejder. Det gælder iøvrigt osse den lokale muremester, der opretter et Aps så han ikke skal gå fra hus og hjem, hvis biksen går på røven.

Min pointe er såmænd bare, at alt hvad man foretager sig af indkøb indebærer en kalkuleret risiko. Der er intet der er sikkert, uanset hvor godt man dækker sig ind.
Så slug kamelen, eller skriv et læserbrev hvis man vil have synliggjort sin mening. Denne her tråd har nok ikke den store indflydelse på hvordan Deres forretninger bliver drevet fremover.

Puha en smøre...nu ku' jeg sgi godt trænge til en øl. 🙂

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
01-11-2008 10:09:02
Svar/Indlæg:
1317/46
#65, der er ingen der uenige med dig i at det de har gjort er lovligt. Lige en rettelse til det du skriver, Elbodan har da først og fremmest købt SHG for at få navnet, havde det været en næsten hver anden online-shop havde navnet måske haft en mindre betydning.

Hvis Elbodan havde omdøbt SHG til fx Hardwarehøkeren, så var der nok gået nogle år før de havde fået den samme opmærksomhed.

... og ja som du også skriver så får vi lært at stave til alle de bandeord, vi tidligere kun kunne udtale!