Okay, nu har jeg pillet 1 af mine 4 x 1024 RAM ud. Der er flere ting jeg vil sige her. For det første står der:
2.10v. Er dette deres maks, eller er de rent faktisk rated til at få 2.10v?!?! Ydermere står der:
4-4-4-12, PÅ kortets fysiske form.
Men jeg har rated dem til 5-5-5-15. Er 4-4-4-12 dette blot deres absolutte maks?
Men i hvertfald, så pillede jeg den ud, og bootede i Windows Memory Diagnostic og kørte extendede tests i 2 passes (5-6 timer måske), og den kørte igennem uden nogle errors, så umiddelbart ville jeg ikke sige RAM'ene var fejlkilden. Jeg har som sagt hevet 1 gb ud.
Det ville komme bag på mig hvis det skyldtes temperaturene, da det kun er blevet koldere (det er ved at blive koldt i Danmark), og jeg har spillet Crysis og andre tunge spil lige siden jeg købte computeren i januar måned.
Vedrørende software, kørte den stabilt indtil jeg opgraderede driver fra ForceWare 169.xx til 178.24. Jeg har dog siden hen gået både tilbage til 169.xx og 2 andre uden held. Og jeg ved godt hvordan man fjerner en driver helt, så ja, det har været med DC og blandt andet også RegCure til lige at løse trådende. Det skal også siges , at jeg ikke havde testet hverken Far Cry 2 eller Fallout 3 før driveropgraderingen, så jeg ved ikke hvordan de ville fungere hvis jeg ikke havde opgraderet :)
Men jeg tror helt klart det har med RAM'ene at gøre, da der kun opstår blue screens i områder der er RAMintensive, fx wastelands med dybe horisontlinjer i Fallout 3!