#7 Jeg er flere steder stødt på brok over en ofte forekommende fejl på Samsungs diske, der lige netop kunne lyde som om de starter og stopper. Men tjek powersettings i Windows, da du jo kan have dem sat til at lukke ned.
Er det ikke problemet, så kig dig lidt omkring her i forum. Der har været nogle tråde om lyde fra Spinpoints, og det kunne jo meget vel være det du slås med.
Hvis du kører Vista især, er det vist rimelig standard at strømstyring af hdd's er slået til. Det var det på de to Vistaversioner jeg har haft leget med i hvert fald.
Er man en af de personer som har undret sig over hvorfor ens harddisk pludseligt lyder som om den lukker ned for derefter kort efter at starte op igen, ligesom undertegnede, er her en løsning.
Klik på start Klik på kontrolpanel Klik på strømstyring Vælg skift indstillinger for model Vælg skift advancerede strømstyringsindstillinger Klik på harddisk Klik på sluk harddisken efter Vælg aldrig (den står formegentligt på 20 minutter)
Lyden kommer når harddisken parkerer sit hoved og starter igen og kan være utroligt irriterende at høre på i længden.
Nu må jeg se om de virker. Vender tilbage med svar