-> #0
Hvis du kan vente lidt, så ville jeg gå E8xxx, for så har priserne på Nehalem-platformen presset priserne på den nuværende. Jeg har altid købt en "generation bagud", da merprisen og merydelsen sjældent har kunnet betale sig.
Mht. grafikkort, hvis du gamer i 1920x1200 (gængse 24" eller derover), så har jeg svært ved at se berettigelse i et grafikkort kraftigere end HD4870.
Hvis du gamer i 1920x1200 eller derunder, så vil et HD4850 sagtens kunne udfylde dit behov. Jeg ville købe "gammelt" og være glad for, at have fået smæk for skillingen. Frem for at købe det nyeste, give +180 % af prisen på tilsvarende ydelse, der nominelt ligger 2-3 % over.
Med andre ord:
Vent en måneds tid eller to, og køb et E8400/E8500 baseret setup. Når så dét er slidt op, kan du give det videre til familie eller sælge det, og købe et billigt Nehalem.
Hvis jeg skal opgradere, så sker det efter Larrabee. Jeg har en anelse om, at de kommer til at rykke lidt ved priserne. Deneb skal overraske voldsomt, før at Intel justerer priserne på deres hardware.