Min konto er klausuleret??

Hyggehjørnet d.  03. november. 2008, skrevet af DanishGuy
Vist: 2604 gange.

DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
03-11-2008 08:51:16
Svar/Indlæg:
743/80
Sad lige og skulle have overført lidt penge fra min ene børneopsparing..

men når jeg vil overføre pengene til min lønkonto, får jeg meddelelsen "Kontoen er klausuleret".

Aner for det første ikke hvad klausuleret betyder.. Og har selvfølgelig lige booket et telefonmøde med min rådgiver, men det bliver ikke føår om 2 dage.. Så jeg rådgiver mig lige her først :)

Så prøvede jeg for sjovs skyld at overføre fra min anden børneopsparing og der fik jeg meddelelsen "Kontoen er spærret"..

Må indrømme at jeg føler mig lidt lost.. har fået begge konti.. Og kan saftens hæve hvis jeg går ind i banken og siger hvor meget jeg skal bruge..

Og er ens konto ikke kun spærret hvis der er minus?.. Der står 40k på den der er "spærret" og 35k på den der er "klausuleret" 😐

Fatter nada...! help hwt!
ScrapDog

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2008 09:21:23
Svar/Indlæg:
565/60
Klausul betyder kort:
En form for kontrakt du har indgået sådan så du enten kan gøre en ting eller ikke.

Du har sikkert sagt, ubevidst eller bevidst, at der ikke må overføres penge fra din børneopsparing. Det er ligesom det med, at der først må hæves på børneopsparingen, når man er 18 eller hvornår man nu vælger det 🙂

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2008 09:34:59
Svar/Indlæg:
403/71
Som #1 siger, så er en klausul en betingelse der ståe i kontrakten..

Jeg havde fx i sin tid en på min børneopsparing, som jeg fik overdraget fra mine forældre, om at jeg ikke måtte hæve penge på den, før jeg var 21.

Hvis jeg havde brug for pengene kunne jeg kun få dem, med mine forældres samtykke...

Det var i hvert fald teorien. I praksis betød det at jeg skulle ned i banken og snalle med min bankrådgiver for at få flyttet pengene til en anden konto, hvor jeg så kunne hæve fra. Dette kunne lade sig gøre fordi banken er en lokal afdeling, og bankrådgiveren er den samme, som hele familien har. Idet han kender både mig og mine forældre, og kan se hvad ejg bruger mine penge til, så havde han en uofficiel tilladelse til at flytte pengene, uden mine forældres tilladelse...

Det KAN være at der er en klausul på kontoen om, at den ikke må indgå i netbanken (altså at du godt må se den, men ikke bruge den), eller at du i TEORIEN ikke må flytte penge fra den, uden dine forældres tilladelse/du er fyldt 20/....

Der er nok desværre ikke andet at gøre, end at vente til du har snakket med rådgiveren, så kan han fortælle dig, hvad problemet er, og så klan i finde en løsning

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2008 19:14:01
Svar/Indlæg:
1028/33
Nu er det så vidt jeg ved kun tilladt at have en børneopsparings konto pr barn!(cpr) Så den ene med klausul på er helt sikkert pga der ikke kan hæves på den endnu!

Den anden må være en opsparsings konto, med vilkår for hævning inden en vis dato, da men jo i begge tilfælde vil miste en del af de renter man har fået :)