Mister DNS, program til stabilitet

Diverse d.  03. november. 2008, skrevet af KillerFrog
Vist: 380 gange.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2008 09:06:50
Svar/Indlæg:
1950/230
Hej.

Jeg har solo-bredbånd hos cybercity, men det sker ofte at jeg mister DNS, og jeg har på grund af dette, opdateret firmwarer i min Netgear router, og i modem, Cybercity og TDC har målt at jeg har lang til nærmeste central, og det kan være grunden.

Det jeg søger, er et program der kan måle stabiliteten af min forbindelse, da jeg ofte får udfald af DNS på bestemte tidspunkter om aftenen, findes sådan et program, en der eventuelt kunne steame op imod en vens ftp.!!
Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2008 09:18:00
Svar/Indlæg:
8762/174
Du er ikke den eneste som har det problem.
Jeg mister også tit min forbindelse til nettet om aftenen og vi har cypercity hjemme ved mig. Går ud fra du bare for den fejl hvor der så bare sker 0,1,1,1,1 i din ip på din bowser også kan man genstarte sin router og 10 min efter så kommer den igen.

Jeg kan dog ikke hjælpe dig med et program jeg har selv søgt lidt uden held 😕

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2008 09:21:41
Svar/Indlæg:
1950/230
Okay, er der andre der har samme erfaring med Cybercity, for så skifter jeg til andet selskab, jeg ser ofte TV via nettet, og det er lidt surt at se en god udseendelse, og der kommer hak hele tiden.

KomAnton

Superbruger
Tilføjet:
03-11-2008 11:49:28
Svar/Indlæg:
78/3
Jeg har Cybercity Solo. Da jeg havde 20/2 oplevede jeg samme problem og en venlig tekniker målte på min forbindelse og konstaterede at der var meget støj på linjen. Hans forklaring var, at den prøver at opnå 20Mb/s men fordi der er for langt til en central kommer der for meget støj, med ustabilitet til følge. Jeg har så nedgraderet til 10/2 og nu kører det stabilt.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2008 13:09:56
Svar/Indlæg:
1581/5
støj/crosstalk (støj fra andre telefon/adsl linier i samme kabel) bliver væsentligt kraftigere/større når der er mange der bruger deres forbindelser, og det er typisk om aftenen fra 19:30-22:00 og søndag fra 12:00 til 22:00 - så har man et halv-dårligt kabel der er meget modtagelig for støj, så vil det være naturligt at der opleves udfald i de perioder.

Det der er at gøre er at skifte udstyr til noget mindre støj-følsømt, mindre liniekrævende.

Nedsætte hastigheden på linien (da det så ikke er så følsomt)

Eller at få skiftet til et andet leder-par i kablet som virker bedre.

Det kan dog være pisse svært at få teknikerne til at forstå hvad det egentlige problem er, ofte vil de blot sende en ny Router ud, selv om det kun hjælper i det tilfælde at det er en anden model end den nuværende.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2008 17:28:08
Svar/Indlæg:
1950/230
#3 jeg har selv været igennem det samme, med en mand fra TDC, han målte at jeg havde forlangt til centralen med en 8 m/bit linie, og anbefalede at jeg nedgraderede til nogt lignende 6,2 m/bit, det gjorde jeg så, nu har de så lavet en del ændringer imellem min adresse og centralen, så jeg kan få 20 m/bit, og den forbindelse vil jeg få i starten af December, ved ikke hvad jeg skal gøre.!!

Og vil helst ikke nedgradere igen.!!