Tak for svarene. Jeg har et stykke tid været i gang med at udvikle et spil - ideen er at det skal være et online action-RPG. Server-delen er stærkt paralleliserbar (Det er en del af designet fra dag 1) så dobbelt så mange kerner er næsten lig med dobbelt så mange spillere der kan afvikles på en enkelt server... For Dual og Quad kerne processorer får man jo en masse regnekraft for næsten ingen ekstra penge sålænge ens software bruger flere tråde - men hvis man skal over i egentlig server-hardware er der jo lige pludselig tale om lidt andre priser... Og jeg er i tvivl om hvorvidt "rigtig" server-hardware giver nogen fordel... Jeg er i hvert fald sikker på at jeg godt kan leve uden både dyre og langsomme ECC ram og bundkort der ikke er kompatible med ATX:)
Køb en Dell eller IBM-workstation. Dét spiller bare maks. Og som udvikler, er det rart med support og garanti for, at tingene ikke krakker midt i det hele 🙂
Kan man slet ikke få dobbelt CPU til AMD? Det eneste jeg har fundet er et socket L1, men det har jeg aldrig hørt om før. Hvilke CPU'er passer i sådan et kort?
Sidder lige og kigger på AMD .. der er 2 opteron quads der ligner hinanden en hel del. Den første er til AM2 og forholdsvis billig... http://butik.dk/product_info.p...
Jeg er ikke sikker på hvad jeg vil få ud af at købe Dell eller andet færdigsamlet - jeg kiggede lige på deres workstations og de kunne ikke købes uden OS eller med Windows Server 2008
Jeg forstår godt at soklen er 1207, og det er da en hel masse pins til en CPU. Og som JesperN skriver, så er det da underligt at socket F1 er dyrer end socket AM2.