Jeg skal have erhvervet til et lydkort og det vigtige er at den skal have digital udgang. Coax eller Optisk. Regner dog med at bruge et 5m eller 10m optisk.
Jeg har selv et Audiotrak MAYA 5.1 MKII, som spiller helt fantastisk, og det koster kun 399. Det er deres billigste model - hvis man vælger et Audiotrak Prodigy i stedet, burde det være endnu bedre - selvom jeg har svært ved at forestille mig bedre lyd 🙂
#1 jeg støtter dit valg har selv et Xplosion det er genialt at de 2 digitale udgange er uafhængie af de analoge udgange man kan have sine hørebøffer i lydkortet og så sætte coax eller den optiske udgang til højtalerne
Jeg køre pt med et Auzentech Prelude 7.1. og er OVENUD tilfræds. Jeg har haft diverse Creative X-Fi kort, og har haft lidt problemer med mit Z5500 med disse... Men efter jeg købte Prelude 7.1 har det hele bare kørt PERFECT! og så er det klart den reneste lyd jeg har hørt fra et pc lydkort.
Er ikke lige sikker på prisen i dk, men omkring 1800-2000 kr. ellers ka man erhverve det fra producentens hjemme side til omkring 1000 kr. (USA).
Der er os andre fordele ved Prelude så som chips osv. men det ka du altsammen læse på deres hjemmeside www.auzentech.com