Jeg søger en ny stor skærm - omkring de 24 tommer. Jeg kommer til at sidde foran den mange timer om dagen, så kvalitet/et godt billede er af stor betydning.
#3 Det vil mest være til 'kontorarbejde' (god, hvor lyder det kedeligt - gaaab) - men det vil sige surfing, tekstbehandling osv. Evt. et spil i ny og næ, og muligvis lidt visning af video.
#4 Hæh, lige præcis den skærm har jeg også selv haft kigget lidt på, indtil jeg så et par reviews, der beskrev den som middelmådig til dårlig.
Samsung SyncMaster 245B, vil passe fint til dét behov. Hvis du partout skal være lidt finere end naboen, kan du vælge 245T'eren.
Ellers er der Dell, Eizo, Viewsonic og NEC at vælge imellem. Prisen er så også derefter. Men, no offence, jeg tror ikke du vil få noget ud af de ekstra skillinger, smidt efter sådan en skærm 🙂
Yup. Fordi de Dell-, Eizo-, Viewsonic- og NEC skærme jeg snakker om, hører til i den dyrere (og bedre?) ende. Det gør de "billige" skærme, pudsigt nok ikke 🙂
Hmm... okay kvalitet og pris hører sammen, men synes da hverken at dell eller viewsonic springer budgettet på nogle måde, man kan finde ASUS skærme med højere pris som f.eks:
Hvor man kan få viewsonic/dell billigere i samme størrelse/specs... Spørgsmålet var også bare om du havde nogle konkrete argumenter for at undlade ASUS minus at det var billige og dårlige?
Hvad skal jeg tage højde for, hvad angår dynamisk kontrast hastighed, kontrastforhold, lysstyrke, synkroniseringshastighed, responstid osv? Eller det er måske ikke noget, jeg skal tage højde for med de krav, jeg stiller?
Altså reponstiden skal jo helst være så lav som muligt når man gamer, men mener at det er noget med man ikke helt kan regne med de opgivne tider da de måler det på forskellige måder.
Jeg ville personligt gå efter en "gamerskærm" med 2ms responstid.
#17 ja eller skalere interfacet op - men alligevel selv om man kan rette på det, så er det det menneskelige øje som har problemet... altså jeg kan ikke se hvad problemet er, da jeg ikke er hardcore og på samme niveau som disse gamere - og så kan man jo fint klare sig med hvad man nu kan... if u follow me?
højere krav til HW - flere bugs med HW - nedjuster og vær glad 😀