problemer med bundkort og cd drev

Bundkort / CPU d.  04. november. 2008, skrevet af thebonden
Vist: 229 gange.

thebonden

Overclocker
Tilføjet:
04-11-2008 15:56:13
Svar/Indlæg:
10/7
hej alle jeg har for ca 6 månder siden købt en pc med et ga-x48-dq6 og plextor dvd drev 810sa og det er ikke lykes for mig at få det til at virke regti kan læse fra det og skrive til det men komputer hakker nor jeg opner denne computer plexter dansk suport er noget lort da den er på engelsk og jeg kun kan læse engelsk en smule og kan ikke skrive det og snakke det de siger hele tiden at dansk suport er ledig om en time så ringer jeg en time sener og der kam man heller ikke får at vide ring til bage sener samme resultat jeg har prøvet hver dag i 3 uger før somnmer og nu her i denne uge samme resultat så købte jeg et plextor 820sa samme problem jeg tor moske det er dma hvor dan ender man den så snart jeg deaktiver drevet nul problemer så køre den som smurt

hjælp
vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2008 16:06:23
Svar/Indlæg:
3972/242
er den drev sata? Der er sikker noget i biose du glemmer at aktiver.en af controller.

comment

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2008 16:50:46
Svar/Indlæg:
1230/171
#0: Jeg har haft de samme problemer med mine Plextor drev. Da jeg snakkede med supporten sagde de, at inkompatibilitet med Intel chipset er et "kendt problem".

Okay... I mener: Intel, som i INTEL VERDEN STØRSTE CHIPSET PRODUCENT?

Det eneste råd jeg kan give dig er, at smutte op på Plextors HP og tjekke efter firmware updates.

thebonden

Overclocker
Tilføjet:
04-11-2008 18:09:27
Svar/Indlæg:
10/7
vanovich

hvad kan det være i bios jes skal pille ved har pillet ved en del inden jeg skrav det her indlæg ander stæder snakker folk om DMA men kan ikke finde ud af at ænder den er det bios den ænderes har pillet en del ved bios der har med ide og sata delen alle instelinger gør ingen forskæld

der er en update til 810sa men ikke nogle til 820sa inden jeg købte 820 hade jeg updateret 810 til nyeste version svært men det lykes da jeg ikke har en xp maskine her hjemme så den kom med på arbejde og vupti nyste opdate ingen forskæld der for købte jeg somsagt 820 for at det skule virke trode det var et problem med vista 64bit og 810 men nej

og ja det er sata drev bække to

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 01:58:29
Svar/Indlæg:
3972/242
Kan du se selv dvd drev i opstart? i biose ,som du kan se din hd. nogen giga boards har at du kan set ports 3-6 for sig selv. kan ikke lige husk hvad det hedder .
Prøve at set din hd i port-o og din dvd i port 4 eller 5. kunne være det hjælper.
du har installert chipset driver ikke?