Snakkede lidt mere med ham der rådgiver mig. SSD kan som sådan vente til jeg har testet setuppet uden og installeres senere.
"Well.. Q core er ikke nødevendigt, men har man pengene så er de klart at foretrække, og bundkort er egentlig ikke så vigtigt, bare det er af lidt nyere dato (hvis du ønsker at kunne køre med Q9450 "out of the box".
Plus minus lidt her og der betyder ikke så meget.
8 GB ram.. tja.. ved nu ikke hvor meget et poker program kan tage i ram.. men.. better safe than sorry.. mener nu selv 4 GB er rigeligt til de krav du stiller.
Igen den poker klient jeg bruger er lavet så den har en tendens til at lagge
SSD........ ja ok.. vælger bare at ignorere det, da jeg faktisk ikke har undersøgt hvordan det går med SSD for tiden, men mener da der stadig er et stykke vej til de kan hamle op med almindelige harddiske, bortset fra støj og strøm selfølgelig.
Hvis vi indtil videre ser bort fra SSD'en
vista 64bit, enig.
Fin PSU.
Fin DVD
Noget der fungerede, super 🙂
Grafikkort.. hmm... hvis du virkelig gerne vil have det setup du skriver i #10.. hvorfor så bruge 10 gange så mange penge på 1 harddisk end du bruger på grafikkortet..
Så hellere noget (mindst!) 8800GT eller ATI 3870. alt mindre ville næsten være synd for sådan et setup."
Grafik kort tingen skal jeg lige tænke over/kigge pris niveauet.
Så hvis listen ser sådan her ud:
CPU: Intel Quad Core Q9450 (Fordi jeg ikke har noget imod at betale for det)
Motherboard: Gigabyte GA-EP45-DS3P
RAM: 8GB DDR2 800MHz Cheapest Kingston preferably, or ADATA
HDD: WD SATA 750GB
Operating System: Vista Home Premium **64 bit**
PSU: Corsair HX-520 520W
Case: Antec P182
Optical Drive: ASUS BLT-2014
Graphic: PNY GeForce 9 9400GT (512 MB) (8800 GT eller ATI 3870 muligvis)