Erfaring med det "nye" Getmore??

Hyggehjørnet d.  05. november. 2008, skrevet af Bryde
Vist: 889 gange.

Bryde
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2008 01:23:24
Svar/Indlæg:
243/196
Hey
Jeg har hørt at Getmore har fået en bedre service end før.
Hvordan er jeres erfaring med det "nye" Getmore??

//bryde
vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 01:42:53
Svar/Indlæg:
3972/242
For min vedkom stinker det, big time.
Havde en 2900xt hos dem i rma 8 uger ,efter at havde sendt dem flerer mails, svar de med, at reklamation dækker ikke den skad , de mener at noget om bage hvor psu stikken går ind ,var brandt af og skylles sikkert min psu 😲
Jeg handler ikke hos dem mere ,og fraråder alle 😛


LarsL
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2008 02:52:24
Svar/Indlæg:
445/37
har ventet snart 3 uger på at få et striker formula kort tilbage fra rma, sidst det var derinde tog det 4 uger og en mail, hvor der meget tilfældigt blev udført test den dag på kortet, og skrev fin dato på test sedlen 4 uger efter de fik det.

Nej Getmore har stadig rma Getless


Fylmyeen
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2008 05:12:42
Svar/Indlæg:
113/10
Jeg har købt et bundkort hos dem, og så har jeg fået smidt den onlinefaktura jeg fik tilsendt af dem væk. Jeg har sendt dem en mail til dem flere gange, om de vil sende en ny kopi til mig, ingen respons overhovedt. Det skal lige tilføjes at det er skrevet pænt og venligt, men altså ingen svar endnu. Jeg har dog købt en del hos dem, og lavet en enkelt rma, der forløb smertefrit, heldigt måske.



Mercu
 
Overclocker
Tilføjet:
05-11-2008 08:35:31
Svar/Indlæg:
86/12
#2

4 ugers RMA er da ingen ting, jeg havde for nogen år siden et DFI lanparty bundkort til RMA ved compumail, det tog 3 måender!


sgadsio
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2008 08:39:26
Svar/Indlæg:
225/77
Jeg vil så sige jeg kun har gode erfaringer med dem... Jeg har altid modtage mine ting næstkommende hverdag, har også haft en bærbar til rep hos dem, og dem kom tilbage 4 dage efter den var sendt ind (den skulle også kun ha skiftet tastetur)
Men jeg har aldrig haft bøvl med dem. og handler for det meste hos dem...


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 08:39:56
Svar/Indlæg:
3332/33
jeg har handlet ved dem nogle gange. kan ikke anbefale dem, deres service stinker og det er sku tit man har hørt om folk der ikke har andet end problemer med dem.
så hold dig fra dem, hvis vi alle står sammen og ikke køber noget fra dem, kan vi da håbe de går konkurs.


PayDay
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2008 10:34:06
Svar/Indlæg:
277/8
Har aldrig haft problemer med Getmore, heller ikke i forbindelse med RMA... 😛


Nuitarius
 
Overclocker
Tilføjet:
05-11-2008 10:38:31
Svar/Indlæg:
36/5
GETMORE. GETMORE MORE TROUBLE. Det burde være deres slogan. Har kun dårligt at sige om deres service og reklamations afdeling.
Mit optiske digitale output fra lydkortet var defekt (1 måned gammel) og jeg indsendte kortet d. 23. september i år. Har stadig ikke fået noget retur, selvom jeg bad dem om bare at sende mit defekte kort retur uden at reparere det. Jeg skulle bruge den. De ignorerede bare alt henvendelse og sendte kortet til leverandøren.
Har en kollega som har en lignende oplevelse med dem. De modtager din reklamation men "glemmer" den i 21 dage, før de opretter den i systemet (for tydeligvis at købe tid, da de ikke kan nå det ellers). De 21 dage er en intern regel om varer som de ikke kan "finde". De er klamphuggere hele bundtet. Især Mikkel Olsen som er afdelingschef ved firmaet.
Jeg ville klage til Getmore og bad ham om en e-mail adresse da jeg synes han var en hat, og så giver han mig en mail som hedder mo@getmore.dk, hvilket jo er hans egen e-mail (fandt jeg ud af da deres RMA afdeling sendte noget både til ham og mig, så stod hans interne navn i CC vinduet. Fjolser). Så jeg har klaget over Getmore og ham, men sendt klagen til ham selv. Det sender han jo helt klart videre til hans chef, nåh nej ☹


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 11:13:21
Svar/Indlæg:
2388/52
jeg har så kun lutter gode erfaringer med getmore og har handlet der en del det sidste år.. ingen problemer overhovedet, og har altid fået min evarer en dag før tid faktisk (om det er held ved jeg ikke), har dog ikke prøvet en RMA. men tror nu at de tnok ville gå ret så hurtigt.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2008 12:30:06
Svar/Indlæg:
1317/46
Med et stort firma som Getmore vil der altid være blandede erfaringer hvoraf nogle af dem er dårlige eller meget dårlige. Jeg har hidtil kun købt et bundkort, en CPU og nogle ram, som jeg modtog i rimelig tid. Dog virker det som om Getmore er mere upopulære end fx SHG, og det er da også værd at huske at de i en periode fik frakendt e-mærket.

Personligt tror jeg ud fra det jeg har læst her og andre steder at man kan få en god RMA hos Getmore, men at de generelt har en dårligere service end deres konkurrenter. Jeg havde købt ovenstående hos dem lige før de mistede e-mærket, så jeg blev lidt nervøs, og jeg håber ikke jeg kommer til at bruge deres RMA.

Husk Getmore's service rækker højest til det de er forpligtede til, hvis du skriver og stiller et spørgsmål som ikke er end del af en RMA, så får du en standard mail, som mere eller mindre siger at det gider de sgu da ikke at svare på. Så service=0!


Nuitarius
 
Overclocker
Tilføjet:
05-11-2008 12:37:54
Svar/Indlæg:
36/5
#9
Det var da en fatalt ringe bemærkning om deres RMA afdeling du kom med der. Du har ikke prøvet det, men TROR det ville gå ret så hurtigt?? Det vil sige du ikke aner noget om det.


Nuitarius
 
Overclocker
Tilføjet:
05-11-2008 12:47:13
Svar/Indlæg:
36/5
#10
Du påstår at deres service højest rækker til det de er forpligtet til. Men hvad jeg kan se ud fra min egen sag, og min kollega's sag, så har de ikke fulgt det de er forpligtet til, så det gør de ikke engang (har en sag kørende ved Forbrugerklagenævnet). Hvis de dog bare gjorde hvad Forbrugerstyrelsen siger man bør, så ville der ikke være mange som havde dårlige minder fra firmaet.
Jeg har handlet med mange forskellige firmaer og haft en del reklamationer, men har aldrig haft så ringe service nogensinde som med Getmore. De er ikke til at snakke med, og de vælger decideret at ignorere dine mails, hvis det ikke lige passer dem.
Jeg har altid haft en god tone i mine mails til dem, så det er ikke fordi jeg har været for hårde mod dem.
Desuden så svarer deres RMA afdeling kun på mails 1 gang om dagen, så en samtale med RMA kan tage LAAAANG tid (man kan heller ikke ringe til deres RMA afdeling)
Getmore har super service ved salg, men så snart det kommer på tale med RMA eller returretten, så skider de højt og flot på mange af deres kunder.


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
05-11-2008 13:04:46
Svar/Indlæg:
1630/101
Ups, bliver da nowet nervøs - har lige handlet med dem med en del stumper, HDD m.m. - håber at de er blevet bedre.. ellers må vi lave tlf.storm - sådan et par hundrede opringninger vil nok "vække dem" 😲 - tænk over det for en RMA er vigtig, venter stadig hos Zitech... de smækkede døren her i Næstved om natten hvor jeg om eftermiddagen købte et defekt DVD drev, det er et par mdr. siden 🤡 .


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 13:38:13
Svar/Indlæg:
2388/52
#11
Jeg skal da gerne komme med en udpenslende post når og hvis jeg får brug for deres RMA service.
Men at kalde min post for fatalt ringe, kan vidst kun falde tilbage til din egen post.
sorry mester.

Og ja, jeg tror vitterligt på at de også har oppet sig gevaldigt på det område som samtlige andre. Altså de må have gjort noget godt siden de fik E-mærket igen, og har ikke hørt om nogle uheldige episoder i et godt stykke tid nu. Jo selvfølgelig vil der da være nogen hvor at det ikke går helt som planlagt. Men det vil der jo altid gøre i større firmaer.


Nuitarius
 
Overclocker
Tilføjet:
05-11-2008 13:58:25
Svar/Indlæg:
36/5
#14
Altså jeg taler jo af erfaring. Så der kan ikke være noget galt med min post :) At du så taler af uvidenhed er jo fatalt når nu manden der opretter tråden beder om folks kommentarer omkring deres service. At du så intet ved om deres service i RMA afdelingen gør den kommentar totalt ubrugelig og misvisende, og derfor fatalt for tråden.
Og han spørger ikke efter hvad du tror men hvad folks erfaringer er med Getmore, så at du tror de har oppet sig er igen en udtalelse som ikke hører hjemme her, men du er velkommen til at oprette din egen tråd ang. hvad folks hypotetiske mening er (eller en blog om du vil).


dasjap
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2008 14:02:27
Svar/Indlæg:
2534/80
Har handlet for mange tusinde kroner hos getmore uden problemer, sendte et drev til rma og fik et nyt ugen efter.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
06-11-2008 12:11:21
Svar/Indlæg:
1317/46
#12 jeg skriver maksimum ikke minimum. Desuden er der ingen garanti for at du har ret selvom du har sagen liggende ved forbrugerklagenævnet, det ved du først efterfølgende, jeg er træt af at folk udtateler sig om en værserende sag som om den er afgjort, selvom det ikke er tilfældet.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2008 14:25:08
Svar/Indlæg:
6181/270
#15 kundeservice er jo også en service, ergo taler CrazyEyes^DK jo ikke med uvidenhed. 🙂


Anonym202031110209
 
Superbruger
Tilføjet:
06-11-2008 14:40:01
Svar/Indlæg:
388/15
Kun god erfaring herfra :), også med RMA. Anbefaler det til vennerne, og de har også kun gode erfaringer.


Nuitarius
 
Overclocker
Tilføjet:
06-11-2008 14:45:19
Svar/Indlæg:
36/5
#17
Jeg har da heller aldrig sagt at den er afgjort. Det står der ikke. Der står at jeg har en sag igang. Læs da hvad jeg skriver. Og når jeg påpeger hvad forbrugerstyrelsen siger firmaerne bør gøre har det intet med min sag at gøre, men ment generelt.
Ta' en chill-pill :)


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2008 14:47:02
Svar/Indlæg:
2388/52
#18
TAK mapples.
TAK TAK TAK for at du bakker mig lidt op, føler ligesom ikke at jeg havde nogen ret til at skrive det jeg skrev efter at Nuitarius hakkede mig ned.


#17
Fuldstændig enig i dig.
Og tvivler nu på at det altid er sådan som han skriver, ellers ville der jo ikke være nogen gode erfaringer som der blev skrevet herinde.

Man skal også lige tænke på, at de dårlige erfaringer altid bliver skrevet alle mulige steder, de gode bliver sjældent - for at sige aldrig, skrevet nogen steder. Så de dårlige skal man nok tage med et gran salt, og som der er andre der har skrevet, så sker der beklageligvis fejl ALLE steder. skoler, butikker, firmaer, alle steder. selv klippekortautomaterne og hæveautomaterne kan lave fejl. Men hvis de gør det en enkelt gang eller flere gange over længere tid, så bliver de jo automatisk ufatteligt ringe og så er de ikke værd at bruge/handle ved. Det er hvad Nuitarius prøver at sige jo. Men hvis det var sådan, hvor skulle man så handle? eller få klippet sit klippekort?
^ Det må du meget gerne svare på Nuitarius, da jeg meget gerne vil have et svar som er 100% korrekt (iflg. dig)


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2008 14:48:28
Svar/Indlæg:
2388/52
#20
Jeg er ikke efter dig eller noget, men prøv lige at læse det du skriver nogle gange.. Ved ikke om du har hørt om at man tænker, taster, gennemlæser inden man trykker 'Tilføj svar' ?
okay alle kan jo glemme det. og min ovenstående post er der nok lidt brok i også.


Nuitarius
 
Overclocker
Tilføjet:
06-11-2008 14:48:32
Svar/Indlæg:
36/5
#18
Ja men nu gik samtalen (læs hele tråden, så ser du at jeg påpeger noget CrazyEyez tror ang. deres RMA) på deres RMA afdeling og ikke på deres telefondamer, som jo gør deres arbejde. De tager telefonen :)


Nuitarius
 
Overclocker
Tilføjet:
06-11-2008 15:00:55
Svar/Indlæg:
36/5
#22
Nu flue-knipper du, og jeg kan læse ud af din egen tekst at du også selv kan se det. For ellers kan vi blive ved med at rakke ned på hinanden for hver tastefejl vi laver :)

Jeg skriver jo ikke for at rakke ned på dig, men påpeger at det du skrev ikke havde noget at gøre herinde. Du blev tydeligvis fornærmet, måske på måden jeg gjorde det, men vi kan ikke alle være bedste venner :)



Nuitarius
 
Overclocker
Tilføjet:
06-11-2008 15:17:52
Svar/Indlæg:
36/5
#21
Ja du ret i at alle firmaer laver fejl.
Ja du har ret i at hvis jeg ville have perfekte firmaer så kunne jeg ikke handle nogen steder.

MEN det jeg snakker om er at, hvis der ikke var nogen som klagede og sagde til alle omkring sig (og via nette) at det firma har behandlet mig dårligt og deler ens dårlige erfaring, så kan vi ALDRIG få firmaet til at gøre det bedre.
Vi bliver nød til at lægge pres på de firmaer som gør deres arbejde ringe i forhold til andre firmaer (og i forhold til loven), for netop at gøre dem bevidste om at vi ikke finder os i det. Ellers kunne vi risikere at de blev totalt ligeglade da folk selvfølgelig køber deres grej uden at kigge på deres service. Det er jo uhørt. Eller synes du det er helt urimeligt??

Vi mennesker bedømmer generelt alt omkring os på fejl vs. goder.
Kundeservice er en gode, hvilket forbrugerlovene også er. Men så bliver vi nød til at sætte deres fejl op imod for at kunne lave en ordentlig bedømmelse.

Håber det var svar på dit spørgsmål 🙂


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2008 17:27:29
Svar/Indlæg:
6181/270
#23 hehe ja, nogle gange virker det som om at firma'erne som har kundeservice afdelinger rent faktisk har ansat aber til at passe telefonerne 🤣


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2008 18:18:41
Svar/Indlæg:
6531/410
De burde kalde sig getless

jeg tog modet til mig og forsøgte at handle der da de havde et 8800gt til 736.-

bestildt igår og på hjemmesiden stod til værende på lager og lagervare skriver de sendes samme dag.


modtog også T&T nummer igår men ingen pakke idag

ringede så til post dk der siger de først har modtaget kortet fra getless idag.

så min erfaring er Dårlig.


Dr.
 
Overclocker
Tilføjet:
07-11-2008 22:41:58
Svar/Indlæg:
112/19
Øøh, ikke for at afbryde jeres negative trip, men jeg bestilte en samsung t240 og fik den dagen efter, det syntes jeg da er meget godt.
Bortset fra at den er defek...


Nuitarius
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2008 07:57:02
Svar/Indlæg:
36/5
#28
Hehe. Ja det kan vel ske for hvilken som helst firma at det man modtager er defekt. Held og lykke med reklamationen.


Nuitarius
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2008 08:01:23
Svar/Indlæg:
36/5
Jeg har her i weekenden modtaget mit bundkort retur fra Getmore.
Den blev ombyttet af producenten. (det har taget 2 måneder)

Bundkortet er tydeligt mærket efter at have siddet i et andet kabinet. Og den er beskidt. Dvs. ikke et nyt bundkort, men der er ny serienummer på. Nu ved jeg at Asus ikke reparere bundkort, så det er ikke producenten der har givet mig dette kort.

Desuden så virker min S/PDIF out stadig ikke. Så jeg har indset et defekt bundkort hvor S/PDIF out ikke virker, og modtaget et bundkort hvor det samme er galt.
Oveni alt det her fik jeg så lov til at flashe min nye BIOS fordi den ikke understøttede min E8400 cpu.

Mage til klamphuggere. Hey Getmore burde være med i det der nye tv show Klamphuggerne :)