Hvad sker der for min forbindelse?!

Diverse d.  05. november. 2008, skrevet af Karste1n
Vist: 380 gange.

Karste1n

Overclocker
Tilføjet:
05-11-2008 11:03:20
Svar/Indlæg:
74/13
Hej!

Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig med det her besynderlige problem.
Det forholder sig sådan at vi har fået fibernet i huset (5mbit op / 5mbit ned)

Og det kan rigtig mærkes når jeg downloader, og jeg lagger heller aldrig i spil online. Men surfer jeg på nettet, så er det en helt anden sag. Nogle gange skal jeg refreshe en side mange gange før den gider "loade". Og alle i huset har disse problemer, så de er ikke pc-relateret.

Vores router er efterhånden 4-5 år gammel, og vi mistænker den. Men giver det mening?
Karste1n

Overclocker
Tilføjet:
15-11-2009 20:14:24
Svar/Indlæg:
74/13
bump, er der ingen der har forslag til dette problem?

Det er nu undersøgt med flere routere og direkte fra modem'et, det er meget mystisk

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2009 20:38:56
Svar/Indlæg:
4310/364
Der er ikk andet for end at ringe ind? Det lyder jo til at problemet er ved dem.

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2009 20:52:53
Svar/Indlæg:
1114/293
jeg har samme problem gennem router men det virker godt nok når jeg går direkte på fiberboksen

xystos

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2009 21:09:36
Svar/Indlæg:
293/5
Det kan sagtens være routeren der har nogle problemer med DNS, i burde dog også have haft problemer tidligere hvis i har brugt routeren på jeres forhenværende internet. Du kan prøve at opdatere firmwaren i routeren. Er du ikke meget for dette, kan du prøve at taste jeres dns server ind direkte i windows i stedet, for at se om det overhovedet har noget med DNS at gøre . Du burde kunne finde jeres DNS serveradresse enten i jeres papirer fra internetudbyderen, eller også listet i jeres router under status, internet eller lign.

for at taste dns server ind manuelt i windows vista/7 gå ind under netværks og delingscenter, klik på rediger indstillinger for netværkskort ude til venstre. Højreklik på den forbindelse du går på nettet med og vælg egenskaber. dobbeltkilk på TCP/IPv4 og marker "brug følgende DNS server-adresser"

Jeg kommer til at tænke på at jeg har læst et par steder at nogle af fiberselskaberne har nogen rigtig dårlige DNS servere, så du kan evt prøve at bruge en anden DNS server end jeres internetudbyder, men kun hvis ikke ovenstående forslag ikke virker, men jeg vil ikke anbefale at bruge andre DNS servere permanent. Du kan finde en del danske DNS serveradresser på denne hjemmeside:
http://cubus-adsl.dk/elteknik/...

du kan lave en tracert i msdos for at se hvilken dns server der har mindst hop/ping fra jeres hjem.

PS. husk at tjekke driftsinformation på jeres udbyders hjemmeside, når nettet ikke helt spiller, det kan jo være de er ved at rode med noget ^^

EDIT: ups... Havde ikke lige set at det var dig der skrev i #1 det lyder til at være udbyderens DNS server der ikke har det for godt. Prøv at bruge en anden server fra mit link.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af xystos d. 15-11-2009 21:22:27.

ras123

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2009 21:09:57
Svar/Indlæg:
258/70
prøv at slukker for routeren,jeg har det samme problem af og til og det hjælper at slukke den.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2009 21:32:09
Svar/Indlæg:
3943/44
Det lyder temmelig meget som DNS problemer.
Prøv evt. Opendns den er ikke super hurtig, men den er meget stabil.
Men det kan også være din computer der er fucked, jeg har prøvet det samme efter jeg en gang havde avast og en af de der computer optimisers installeret (don't ever try dem, gjorde det kun fordi min maskine var fucked alligevel) - siden kørte mit net ikke super.
Men nu kører det godt igen, efter jeg har givet maskinen en ny installation.

Karste1n

Overclocker
Tilføjet:
16-11-2009 17:15:59
Svar/Indlæg:
74/13
Det er ikke pc'en, det må være noget med enten stikket, altså stikboksen, eller modemet. Det er lige meget hvilken pc man slutter til, så kører det ringe med denne stikboks, men prøver lige det med at skifte DNS ;)

Men det kan da ikke være stikboksen der er defekt, når jeg får en fin forbindelse i speedtests, og sagtens kan være på msn og game online?