Få 2 trådløse router til at samarbejde?

Litteratur d.  05. november. 2008, skrevet af illuzioN
Vist: 350 gange.

illuzioN

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2008 17:16:19
Svar/Indlæg:
264/40
God efermiddag

Det er er sådan at jeg er flyttet ud i en garage og kan uden problemer komme på nettet på bærbaren via min Linksys trådløse router som står inde i huset. Men signalet er lidt lavt til tider og lidt ustabilt.

Har en D-link 524 router til og ligge og tænkte på man kunne få de 2 enheder til at samarbejde, således D-linken i garagen fanger signalet fra Linksys'en inde fra huset. Er det muligt?

Håber i kan hjælpe, for er på bar bund her ;)
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
05-11-2008 17:27:58
Svar/Indlæg:
4033/364
du kan evt. få din linksys til at bridge _(mener det hedder WTS) med din dlink 524.. men ellers skal du kable...

illuzioN

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2008 17:41:01
Svar/Indlæg:
264/40
Har ikke mulighed for at kable, ellers havde jeg ikke brug for den trådløse del ;)

Men er det ikke D-linken der skal i bridgemode og hvordan går man det? :)

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
05-11-2008 18:49:52
Svar/Indlæg:
4033/364
mener ikke at Dlinken understøtter bridgemode.. det gjorde min 624 ikke....

mener at mange linksys kan, men det er et longshot..

hvilken model er det?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 19:30:18
Svar/Indlæg:
4120/115
Den må ikke køre bridge, hvis du vil opnå at kunne bruge den som extender...

Den kan i princippet bruges til extender, HVIS begge apparater understøtter WDS (Wireless Distribution System) og bliver sat op til det (se manuale)

Meeeeen.... Der er absolut ingen garantier for at du vil få det til at virke, og slet ikke, hvis der er tale om forskellige mærker, eller for den sags skyld bare forskellige model numre 😕 WDS bliver sjældent implementeret ens, så det kan være noget rigtig hø, at få til at virke!

Der skal overhovedet ikke hærske tvivl om at den bedste backbone, er en kabel forbindelse, og det er vil også være meget tæt på 100% stabilt, og helt standardiseret i wlan standarderne. Og fungere som roaming (dog ikke seemless) hvis de sættes op med samme SSID og kryptering osv.