*VGA not detected*

Grafikkort d.  05. november. 2008, skrevet af Seth-Enoch
Vist: 457 gange.

Seth-Enoch

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 22:39:33
Svar/Indlæg:
94/26
Hej.

Jeg har lige fået en PC ind af døren fra TopData. Jeg skal installere windows osv. på den for en kammerat:
http://topdata.dk/product.asp?...

Men den hyler én gang og så tre hurtige. I manualen står der, at det betyder "VGA not detected".

Der er strøm på, der er dedicerede kabler direkte fra PSU'en. Jeg har endda prøvet med nogle adaptere på de strømstik ældre HDD's og DVDdrev bruger. Det hjalp ikke. GFX spinner fint blæseren op som den skal...

Kortet sidder i som det skal, heller ikke der fejlen ligger.

Jeg kan ikke få kortet ud, pga. den lorte lås der sidder på bundkortet, jeg har nu prøvet i 1½time, men kan fandme ikke få trykket den lille hasp ind, så jeg kan få GFX ud. Der er simpelthen INGEN plads. For så ville jeg have prøvet med et ældre GFX jeg har til at ligge.

Så har i nogle erfaringer med hvad der kan være galt, når BIOS hyler på den måde? En mulighed er selvfølgelig defekt GFX kort, men det håber jeg godt nok ikke :no:
mathiasm87

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 22:59:22
Svar/Indlæg:
626/77
#kan du ikke komme inde med en lille bitte skrue trækker og så trykke til den??

Seth-Enoch

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 23:07:14
Svar/Indlæg:
94/26
Nej...

Sådan her ser bundbrættet ud:

GFX er sådan en der er er dobbelt så tyk som normalt. Så det er umuligt at tilgå nede fra. Ovenfra sidder RAM-soklerne i vejen.

Jeg har prøvet at spejle mig ind til det, med CD'er, spidsen af en kniv, en vinskænker(plade sølv af en art). Prøvet at skubbe med Strikke pinde, tubberware appelsin skrælder. Plastik spyd til pindemadder, plastikpose holder og jeg ved snart ikke hvad. Jeg kan bare ikke komme til og jeg går snart amok 😩

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2008 23:13:56
Svar/Indlæg:
5600/32
Du kan ikke komme ind med en finger oppe fra?

Men kender godt problemet. Skulle have et 9800GX2 ud af et Asus bundkort her i weekenden, damn det var svært.. Låsen var blevet bukket på en eller anden måde. 😕

Seth-Enoch

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2008 06:02:17
Svar/Indlæg:
94/26
Nej, mine fingre kan heller ikke komme til. Det er bare noget total sovs!