Projekt opgave - Teknologi.

Diverse d.  06. november. 2008, skrevet af Lennart1992
Vist: 726 gange.

Lennart1992

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2008 10:34:21
Svar/Indlæg:
861/54
Hey Hwt'ere.

Jeg har i denne uge projekt, overordnet emne er "Igår, idag og imorgen".
Jeg har derfor valgt emnet teknologi, for jeg ved det er bredt. Men, jeg synes alligevel jeg er gået i stå, føler ikke mit stof er interessant.

Så vil jeg spørge, hvad ville være interessant at skrive om? Virkelig et gennembrud i teknologiens historie?

Evt. forslag til noget kreativt som kan fremlægges/vises?..

Håber I kan hjælpe, skal aflevere imorgen kl 12, og står på bar bund.

Indtil videre har jeg om, motor, elektronik, fly og spillekonsoller.
Pongman

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2008 11:15:11
Svar/Indlæg:
25/4
Internettet er da en rimelig relevant ting indefor teknologi, eller måske kommunikation generelt (tlf, fax, email, instant messaging, websites etc).

Nof

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2008 11:20:07
Svar/Indlæg:
590/30
Hmmm du kunne jo også lave kæmpe tids linje der beskriver den teknologiske udvikling hele vejen op gennem 1900 tallet.. bare lige en ide.. og her fra kunne du så plukke et par punkter ud som du syntes kunne være fede at skrive om

Lennart1992

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2008 12:17:55
Svar/Indlæg:
861/54

Jeg har lavet tidslinje siden 1850'erne. Men, finder ikke noget decideret specielt.
Skal jo forkorte det til nogle lidt mere konkrete og dagligdags ting.

Internettet var en god ting, havde helt glemt det.

Tak for det!

I må gerne komme med kreative forslag. 🙂

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2008 13:28:32
Svar/Indlæg:
1317/46
#3, det hele afhænger af hvad du tænker på som teknologi, hvis du går langt tilbage så er der er der hele byplanlægningsaspekterne fra græsk og senere(især) romersk tid, de teknisk aspekter kan både være noget med vand og kloakering, det kan være noget med byggeteknologi(fx cement).

Hvis du er interesseret i matematik er der hele udviklingen fra Euclid til vor tids datamater(find selv et mere moderne ord :)).

Der er transportområdet, udviklingen fra gående til flyvende.

Hvis leder efter noget mere nutidigt er der jo computeren, hvilket vil være en fordel fordi jeg tror du kan få meget hjælp er fra forummet.

Lennart1992

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2008 17:14:21
Svar/Indlæg:
861/54
Jeg har taget fra 1850'erne og frem, jeg tager mere over de ting som har gjort forskel på menneskernes dagligdag, bil, computer, mobil, fjernsyn, etc.

blackdark114

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2008 17:34:47
Svar/Indlæg:
212/3
en interessant ting og få med er at lave en form for kurve over aktiviteten af teknologisk udvikling. du vil nemlig se at der er enorme spring over første og anden verdenskrig (hvilket egentlig giver god mening).

men igen prøv at fortælle lidt mere om projektet.
Niveau? (folkeskole, gymnasium universitet?)
evt. krav projektet skal have?
Hvor bredt du selv vil have det? du kan jo lave det ENORMT. som #4 også er inde på :)

evt skriv om ting der har stor indflydelse på den teknologiske udvikling og isår HVORFOR de har indflydelse på den/det 😛

Held og lykke.

Darth

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2008 18:27:31
Svar/Indlæg:
813/49
Tjaa..... Nogle af de vigtigste opdagelser, som må siges at være grundstenen for menneskets udvikling, og dermed teknologisk udvikling, må være : Ilden, hjulet og brugen af værktøj (sten-økser, ben-nåle osv osv...)

Dampmaskinen, og dermed toget, er også væsentlig.

Som du selv siger, et bredt emne. Jeg vil måske så sige et lidt for bredt emne. Jeg mener at det tit er at skyde sig selv i foden, ikke at definere sin opgave klart. I det her tilfælde, jamen, hvor skal du starte, hvor langt skal du gå tilbage ? Som opgaven er defineret, synes jeg jo, at du er nødt til at starte med begyndelsen. Og så bliver det en meget omfattende opgave.

Held og lykke. Håber du allerede har fået inspiration, for hvis du skal aflevere imorgen, og stadig er gået i stå......
😕

Lennart1992

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2008 20:49:22
Svar/Indlæg:
861/54
Jeg har da fået lidt inspiration, det er bare svært synes jeg :(..

Jamen det er folkeskole, 9. klasse.

Der er ingen krav, bare det bedste jeg kan.

Og vil jeg selvfølgelig da dette kommer til at stå på det bevis.

Darth

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2008 22:09:02
Svar/Indlæg:
813/49
Ingen krav... Tsk-tsk-tsk..... 😲

Nææ.... Dengang jeg var barn, og gik i folkeren, der....... 🤣

Hals und beinbruch, junge ! 😉

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2008 22:49:56
Svar/Indlæg:
1317/46
#8 i princippet er det ikke noget problem at skrive om teknologi, jeg og andre har givet nogle forslag, realiteten er at lige meget hvad du kikker i vores tid ligger der en teknologi bag. Tænk på at nå du befinder dig i en by så er(selv parker) den et produkt af teknologier(aha byen kunne også være et emne, men det bliver meget omfattende).

Det bedste foreslag er at vælge det der interesserer dig mest. Du skriver at du ønsker noget om et gennembrud og mulighederne er uendelige.

Hvis du vil have noget nutidigt så er der mikroprocessorens historie.
Der er historien om opdagelsen og forståelsen af magnetisme og elektricitet
Som jeg skreve tidligere så er der Euclids matematiske gennembrud, alternativt er der Pythagoras.

Der er nok at vælge imellem, derfor kunne det være en hjælp hvis du kom med en uddybning af hvad du kunne tænke dig!

Lennart1992

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2008 00:03:49
Svar/Indlæg:
861/54
Har valgt emner og skrive om.

Mangler noget kreativt, enten noget hjemmelavet, eller noget at fremvise som et symbol på teknologiens udvikling.

Noget indenfor tv/computer ville være nemmest.

Nogle som har ideer?

Lennart1992

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2008 09:41:41
Svar/Indlæg:
861/54
Kan I ikke give nogle kreative forslag?

Altså til fremlæggelsen, enndet.ten noget film, noget man kan vise eller a

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2008 10:07:44
Svar/Indlæg:
1317/46
Hvis du har mulighed for at bruge youtube, så søg efter Inventions that chanced the world, med Jeremy Clarkson fra topgear, han har tilfældigvis både lavet noget om computere og TV.