Jeg har lige hjulpet en kammerat med at samle en computer. Vi har købt følgende dele: Bundkort: Gigabyte EP45-DS3 Cpu: Core 2 Duo E8500 - med stock køler Ram: 2x2GB Coarsair XMS2 Dominator GFX: Inno3D 9800 GTX+ 512MB HD: WD 500 GB PSU: En noname 520 Watt
Så samlede vi den igår. Og det store øjeblik kom hvor at der sku tændes for den. Den starter, blæserne kører, og der er lys osv. men der kommer ikke noget på skærmen? ka ik engang åbne dvd-drevet? Øv - har prøvet at skifte ram med nogen jeg havde liggende, men det hjælp lige lidt.
Men lagde godt mærke til da vi samlede den at der var et ekstra strøm stik på kortet til ekstra strøm til CPU. Men der var ikke et stik der passede til det fra PSU'en. så det lod jeg være. Kan det ha noget at sige?
Hvis der er nogen af jer der har nogen goe bud, ville jeg da være taknemmelig :)
Men lagde godt mærke til da vi samlede den at der var et ekstra strøm stik på kortet til ekstra strøm til CPU. Men der var ikke et stik der passede til det fra PSU'en. så det lod jeg være. Kan det ha noget at sige? ja det kan godt være fejlen
Hvis du ikke har sat strømstikket i til CPUen, så er det fejlen.
Men sådan et stik har da været standard på PSUer siden P4 kom frem, så er du sikker på, at der ikke er sådan et? Hvis det er et 8-benet på bundkortet, så kan du som regel godt nøjes med et 4-bens fra PSUen.
#4 Det stik du "highlighter" er processorens strømtilførsel. Uden strøm til processoren kommer man ikke langt 🙂
Hvis det stik fra din strømforsyning er et P4 stik, dvs. med 4 pins, så passer det faktisk i det EPS stik du viser som er med 8 pins. Hvilken side P4 stikket skal side i ved jeg dog ikke mhp. din computer.
Det er rigtigt, blev bare forvirret af at det var et 8 pins på bundkortet, men der var et 4 pins fra PSU. Men satte den i stikket, mod højre, så startede den, så hurra! ^^