Bedste billede og lyd på htpc?

Media Center d.  07. november. 2008, skrevet af Schmidter
Vist: 597 gange.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2008 19:09:48
Svar/Indlæg:
155/75
Hej!

Jeg ville bare høre, da jeg er ved at skal havde lavet et htpc build, hvordan man får optimal lyd og billede til sin fladskærm!.

Jeg havde tænkt mig at bruge: GA-MA78GM-S2H

Til billede

Og: CREATIVE SB X-Fi XTREME MUSIC

Til lyd

Ville jeg få bedre lyd hvis jeg droppede lydkortet? Og så hvis man kan køre lyden over hdmi stik?

Tak for den hjælp jeg kan få :)
Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
07-11-2008 22:18:57
Svar/Indlæg:
2309/846
hvis du alligevel bare vil kaste lyden op i TV'ets højttalere, så kan det ikke svare sig at rode med et X-Fi kort.

Hvis du derimod vil have surround og hele det store svineri, så er X-Fi et godt bud.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2008 22:56:27
Svar/Indlæg:
155/75
Jeg har lyden fra tvet over mit anlæg. Det skal nemlig også bruges til musik!...

Glemte jeg lige at fortælle :)

Så skal have sat computeren til tvet via hdmi stik. Og tvet er sat fra tvet til mit anlæg, hvor jeg har 2 højtalere jeg bruger. Det lyder nemlig bedre end de indbyggede højtalere.

Så tænkte. KOmmer der 2 lydsignaler til fjernsynet hvis både hdmi stik er tilsluttet til tvet, og et andet stik med lyd fra lydkortet?

Hvodan får man det til at hænge sammen? :)

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 03:24:04
Svar/Indlæg:
5421/53
#2 Inde i windåsen kan du vidst vælge hvilken output der skal bruges, HDMI eller .. Jah 🙂

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2008 10:08:47
Svar/Indlæg:
155/75
Okay!..

Men hvad giver så den bedste lyd, via hdmi til fjernsyn til anlæg...

eller fra lydkort til fjernsyn til anlæg?

korben

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 14:56:49
Svar/Indlæg:
1081/251
#4. det kommer andet på så mange ting.

HDMI til TV Super super men hvordan kommer du fra tv til anlæg?? analog??

HDMI til anlæg super super men hvordan kommer du fra anlæg til TV??

det kommer jo andet på hvad du kan tage ind og ud på dit udstyr.

Men mange setups bruger HDMI til lyd anlæg og HDMI fra anlæg til TV

Men du skal skrive hvad du har af input og output på dine ting

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2008 16:42:35
Svar/Indlæg:
155/75
Har ikke hdmi in og output på mit anlæg. Det er med et rødt og et hvidt stik. Jeg tror vist det er analog fra mit anlæg.

Ville det så være en god ide at købe et nyt anlæg med hdmi udgang?

Lige nu kører jeg fra min dvd-afspiller til mit anlæg. Og der er lyden fin! Men vil den også stadig være god og god til musik når den som sagt bliver kørt fra computer til tv, og fra tv til anlæg? Når det fra tv til anlæg vist er analogt.

Nogle der kan hjælpe mig her, jeg er rigtig lost, jeg er ikke rigtig inde i alt det hifi noget, men vil gerne have det bedst mulige mth. lyd!

korben

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 17:36:04
Svar/Indlæg:
1081/251
Det lyder til at du har phono stik på dit anlæg og ja det er analog. Men det er også fint nok til de fleste folk. Hvis du har penge nok så ja skift den ud. Men du får ikke så meget ud af det hvis resten af dit anlæg ikke også er noget godt udstyr. Dine højtaler osv. Vil du ikke skrive dine data ind. Hvad for nogle højtaler og Forstærker har du. For hvis du ikke har noget der bruger DTS eller andre typer digital surround. mere data hvis du skal have hjælp

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2008 17:47:19
Svar/Indlæg:
155/75
Mini Anlæg: Sony CMT-CP33
Højtalere: Jamo CBR 90

korben

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 18:24:13
Svar/Indlæg:
1081/251
Glem alt om digital lyd til det anlæg. 2 x phono er meget fint til det. og onboard lydkort er også meget fint.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2008 18:47:10
Svar/Indlæg:
155/75
Så jeg vil ikke få meget ud af lydkortet?

Har et Sennheiser HD 555 headset. I det vil, tilsluttet direkte til lydkortet, få en kanon god lyd?...

Men forskel i lyden på det onboard og så det lydkort jeg valgte er ikke særlig stor når man kører det over det anlæg?

Hvor meget skulle jeg op at give for en god forstærker hvor lyden ville få et ordentligt boost mht. musik og film? Skal forstærkeren bare have hdmi, og andet er ligegyldigt? Det er jo nemlig stadig computeren som afspiller...

Hmmm det godt nok en jungle :) Håber du forstår hvad jeg mener! :)

Vil nemlig gerne have fed lyd også til musik, og har hørt klager over det onboard lydkort til det bundkort jeg skal købe!

korben

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 19:03:25
Svar/Indlæg:
1081/251
Et godt lydkort giver god lyd på et godt anlæg. et godt lydkort på et lowcost anlæg giver ikke noget plus.

Et godt lydkort på et sæt Sennheiser HD 555 headset ville jeg nok godt give dig ret i at du ville få lidt ud af.

når vi taler om forstærker så får du næsten hvad du betaler for. Og nej en HDMI er ikke = at det er en god forstærker....

Jeg kan ikke skrive hvad du skal købe for jeg kender ikke dit rum og om du skal have stereo eller surrond. Og om du vil beholde dine højtaler.

Men hvis vi snaker stereo så kommer du langt for 2500 og op. og surround er det ca 4500 og op. ( ja ja du kan nemt finde noget til meget mere eller meget mindre )