Nyt lydkort.

Diverse d.  07. november. 2008, skrevet af martinbg
Vist: 304 gange.

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2008 23:44:50
Svar/Indlæg:
2076/119
hejsa
jeg vil bare lige sige jeg er ny på siden , så håber jeg har lagt tråden de rigtig steder og såden :D

jeg har længe gået og tænkt over jeg kunne gøre noget ved min lyd på computerne uden at skulle hen i banken og så i hifiklubben :)

jeg har lige nu det her lydkort X-Fi Xtreme Gamer

link:
http://dk.europe.creative.com/...

og de her højtaler: Logitech Z 5500 Digital

link:
http://edbpriser.dk/Products/L...

så tæntke jeg om der ikke ville være noget at hente med at køre optisk, så skal jeg have nyt lydkort, men det er også fint nok

jeg har så været ved at kigge lidt på forskellig lydkort men syntes ikke der er stor forskelv eller er det bare mig?

jeg har kigget på den her: X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series
link:
http://dk.europe.creative.com/...

og er det noget med at surroundikke køre eller ikke køre så godt på creative / optisk??

på forhånd tak for hjælpen :)
phg

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2008 23:52:31
Svar/Indlæg:
1399/43

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2008 23:58:35
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg tror ikke, du vil kunne høre nogen som helst forskel, bare ved at skifte til optisk forbindelse. Det er mest i teorien, det giver bedre lyd - man kan sikkert godt måle en forskel, men jeg tror ikke på, der er mere end 20 mennesker i Danmark, der kan høre forskel i en blindtest. Og hvis du er en af dem, der kan, så skal du i hvert fald også have andre højttalere. Logitech Z5500 er udmærket, men det er ikke HiFi i en klasse, hvor du kan høre den forskel.

Dit lydkort og dine højttalere passer faktisk godt sammen i klasse. Hvis du vil skifte til optisk forbindelse, bliver du nødt til at "skulle hen i banken og så i hifiklubben", som du skriver 🙂

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 00:09:28
Svar/Indlæg:
2620/327
Men HVIS du bare gerne vil skifte til optisk, så kan jeg da anbefale det lydkort, jeg selv bruger. Det lyder fantastisk, og har optisk udgang: http://www.xs-sound.dk/data/pr...
Det er det billigste kort fra Audiotrak, men de har også andre på XS-sound.dk

Og velkommen til HWT 🙂

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 00:10:07
Svar/Indlæg:
3233/128
Dette kort er toppen af poppen i dag og der skal være x versionen :)

www.guru3d.com/article/asus-xo...

Men der findes ikke noghe rigtige hifi lydkort desværre heller nogle af dem der bliver linket til i de andre tråde, men det lyder klasser bedre end onboard. :yes:

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 00:27:04
Svar/Indlæg:
2620/327
#4 Jeg vil nu sige, at der findes rigtige hifi-lydkort - men det er ikke Creative eller Asus, der laver dem.

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 10:40:14
Svar/Indlæg:
2076/119
mange tak

for alle svaren nu sprøg jeg måske dumt :D

man kan det passe at creative er bedre når det kommer til spil?

for jeg syntes også jeg kan så når man kigger på edbpriser at Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series, har nogle ting som asus ikke har,

fx har
Creative EAX 5,0 har kun Asus har EAX 1,0
og Creative har THX det har Asus ikke

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 11:13:27
Svar/Indlæg:
2620/327
#6 Ja, det skal nok passe. Creative laver ikke de bedste lydkort i verden hvad angår lyd (selvom de er ok gode), men det er nok Creatives funktioner, der er bedst understøttede i spil. Derfor er det også vigtigt, at man spørger sig selv, hvad man skal bruge sit lydkort til.

Det er for øvrigt rigtig fint, at du lige undersøger, hvad du skal købe. De fleste tænker bare, at Creative X-Fi er det eneste svar - og det er også udmærkede lydkort til fx spil, men der ER altså andet i verden end Creative 😉

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 11:43:40
Svar/Indlæg:
2076/119

jamen når jeg sider ved min computer bruger jeg det mest til musik og til spil

jeg syntes det er vildt svært at finde ud af det med lydkort.

nu er jeg en del inde i hardware, men lydkort den er altså svær hehe :)

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 13:15:14
Svar/Indlæg:
2620/327
# Som sagt, hvis du ikke vil skifte højttalere, er der ikke rigtig grund til at skrotte det lydkort, du har.

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2009 10:47:32
Svar/Indlæg:
2076/119
Jeg købte bare et nyt af den jeg havde, har siddet med onbord lydkort i 3/4 uger inden jeg fik den købt, og der er VILDT meget forskelv