Øhh....
Lyder lækkert, og lidt dyrt. Men det er det nyeste nye jo som regel.
2) Hvis du ikke har planer om at overclocke, er der ikke tungtvejende argumenter for en ny køler. Der findes heller ikke så mange til den nye sokkel endnu. Thermalright har lavet kit, og Noctua har et næsten klar. Noctua vil vidst ovenikøbet levere kittet gratis, til de der allerede har en Noctua køler.
3) Jeg skulle mene, at der er plads nok i dit P180. Og det er jo stadig et lækkert kabinet. Du skal nok lige kontrollere længden på 4870x2, det er umiddelbart det eneste, der måske kunne få lidt pladsproblemer. Jeg tror det dog ikke. Jeg ser ingen grund til, at du skal skifte kabinet, hvis du ellers er glad for det.
4) Nu kan jeg ikke se, hvad du har af PSU. Så det er lidt svært at sige, om den kan genbruges. Ellers findes der fine "beregnere" på nettet, hvor du kan indtaste dit hardware, og få et godt bud på, hvor mange watt der er brug for. Hvis det er en ældre PSU du har, er der muligvis ikke de stik du skal bruge til dit nye GFX-kort. Skal du ud og have ny PSU, laver Corsair nogle gode nogle, til en absolut fair pris.