creative x-fi extreme audio (msi k9n2 Diam

Software d.  08. november. 2008, skrevet af Mortenlarsen
Vist: 302 gange.

Mortenlarsen

Overclocker
Tilføjet:
08-11-2008 17:29:44
Svar/Indlæg:
4/4
Hej Allesammen.
Jeg åber i kan hjælpe mig med et stort problem jeg har med dette lydkort. Købte K9n2 Diamond for et par uger siden og det første jeg fik var i stykke brænde mine ram af og gnisterede fra lydkort anden gang jeg prøvede at starte det op. Fik en ombytning af Compumail 3 dage efter med fragt tid. Så den del er fin nok men nu virker maskine og har kun et problem med lydkortet og det er som følge. Jeg kan ikke få mine baghøjtaler til at virke i surround når jeg kører med optisk ud hverken i film eller når jeg højreklikker på Digital outputenhed (spdif) og trykker test. Men når jeg går ind i egenskaber under dts audio eller dolby digital og laver en test kan den godt få lyd ud af baghøjtalerne. Det er voldsomt irreterende og jeg ved ikke om de måske har sent det gamle med tilbage og bare byttet bundkortet eller om det er et opsætnings problem og i så fald hvilken. Kan ikke forstille mig at det er andet end software men har rodet med det i en hel del tid og kan ikke få det til at virke. Håber i kan hjælpe mig er ved at rive mit hår ud af hoved i fustration. Glemte lige at sihe at det er en vista 64 bit det kører på.
1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 19:00:08
Svar/Indlæg:
1375/88
Har du husket, at slå onboard lyden fra og opdatere driveren til x-fi kortet?

Mortenlarsen

Overclocker
Tilføjet:
08-11-2008 19:10:46
Svar/Indlæg:
4/4
Ja der er ikke noget onboard på dette bundkort x-fi kortet følger med i stedet og jeg har lige hentet nye drivere ned så det er heller ikke det. Men tak for forslaget