HVad er fedt ved Oblivion?

Spil d.  08. november. 2008, skrevet af darkplayer
Vist: 458 gange.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 20:15:35
Svar/Indlæg:
1123/442
Jeg synes skam at Oblivion er fedt nok, men der bare ikke en rød tråd i det! 😩

Man spiller bare... ja for at spille? Og jeg har stadigvæk ikke fattet hvordan man hæver lvl.

Well anyways.

Hvorfor synes netop DU at oblivion er så fedt!?
Selas

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 20:22:07
Svar/Indlæg:
2845/91
Når du har fået noget XP så skal du finde en seng og sove i den for at lvl op.

Der er en main quest som du fik ved spillets start, det er som så den røde tråd.

Det er jo ikke så banebrydende længere grafik mæssigt, men det var dejligt med fast travel, og en god historie i et spil.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 20:25:22
Svar/Indlæg:
10398/435
det er fordi du ikke har luret at der er hovedmissioner og sidemissioner. i hovedmissionerne kommer det altid en mission til når man har løst en..

Block hæves med at blokere slag..
Armor ved at tage skade på armor
Blunt med at bruge stump våben
Blade ved at bruge blades..
acrobatics ved at hoppe..
osv

Man leveler op når man stiger i sine main skills. En warrior har typisk heavy armor, block og blade som main skills. Tryk tab og find dine skill levels. Dem med "fed" er dine main skills.

bonus: Har du interesse i Fallout 3 så er level systemet vist ret ens med oblivion.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 20:35:11
Svar/Indlæg:
4230/89
netop fordi der IKKE er en tvungen rød tråd gennem spillet, kan jeg godt lide det 🙂
du har en frihed til at gøre lige hvad du har lyst til, uden at skulle tænke på nogle bestemte quest du absolut skal klare...

og der er så meget forskelliget at vælge imellem 🙂
der er jo fks de rigtig mange forskellige guilds du kan blive medlem af,
hvor du klarer forskellige opgaver for dem, og kæmper dig op igennem de forskellige rangklasser i de forskellige guilds...

du kan også bare få forskellige opgaver af tilfældige mennesker du møder i byerne rundt omkring 🙂

og endeligt er der så også main-questene, hvor du kan vælge at spille storyline igennem spillet, hvor du så følger historien,
med først at finde martin, den forsvundne tronarvning,
og så derefter hjælpe ham med at finde en måde at lukke de forskellige oblivion gates, og til sidst endelig få forvist det onde fra verden 😛

og det bedste ved det hele er, at bare fordi du fks vælger at gennemføre alle main quest først, kan du sagtens bare spille videre med alle de andre i mellemtiden,
eller du kan skifte lidt frem og tilbage 😉

til det med at stige i lvl:
når du laver din charecter, vælger du jo nogle primary skills,
og det er dem du skal bruge for at stige i lvl...

hvis du fks har valgt acrobatics, så får du stille og roligt Xp når du hopper og sådan...
hvis du fks har valgt alternation magic, så stiger du i XP hver gang du bruger noget alternation magic 😉
når du så på et tidspunkt har opnået nok XP til at stige en lvl, så finder du en seng, sover, og når du vågner kan du vælge dine nye stats :yes:

CF

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 21:27:22
Svar/Indlæg:
4689/105
#3 Du har sagt alt hvad jeg ville have sagt om det spil.

Elsker den frihed der er i spillet samtidig med at der stadig er en mening med det.

Personligt kan jeg bedst lide at være en traditionel rogue i spillet. Altså stealth og alt sådan noget. Synes det er fedt at liste sig ind på folk og så bare skyde dem lige i ansigtet uden at de fatter noget 😛

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 21:43:05
Svar/Indlæg:
6293/359
men om man render ud i lvl80 uha-da-da området 2 min inde i spillet eller efter 2 måneders spil og så møder samme modstand fordi det tilpasser sig efter ens lvl.. ja hvad er så meningen med lvls?

jeg spillede oblivion indtil jeg fandt ud af dette, så sagde jeg farvel og tak

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 21:51:12
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er kun i visse områder at det er sådan.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 21:52:14
Svar/Indlæg:
10398/435
#5, der er et mini mod som gør at creatures ikke leveler med op..

JHBN

Overclocker
Tilføjet:
08-11-2008 21:57:07
Svar/Indlæg:
179/46
det er nu stadig pisse flot med alt på maxx og med 8xqaa i 1920*1200

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 22:26:05
Svar/Indlæg:
2845/91

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2008 22:33:39
Svar/Indlæg:
3332/33
#9 😲 NIZZLE !

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2008 22:37:33
Svar/Indlæg:
1317/46
Det er ved at være lidt fortid, men for mig da er styrken også at der er så stor frihed, samt at Oblivion var et af de første spil efter Morrowind hvor jeg følte en vis uforpligtelse og bare kunne daffe rundt.

Dog nævner #5 et af spillets to største svagheder(så det vil jeg ikke gentage). Sammenligne med Gothic 2 så er der ikke nogle supermonstre i Oblivion, jeg savner nogle Drager og Balrogger, monstre som man de første 40timer kan gå og drømme om at nedlægge. Og ja så er det muligt der er nogle mods der løser problemet, men det manglede fra starten.

Det ultimative Oblivion ville være Oblivions verden kombineret med Gothic 2's monstre!

CF

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2008 02:46:35
Svar/Indlæg:
4689/105
#9 Haha fuck hvor godt! 🤣

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2008 10:53:11
Svar/Indlæg:
5891/423
#9 WTF!? 😲

CF

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2008 13:35:28
Svar/Indlæg:
4689/105
#9 Jeg brugte lige hele natten i går på at høre de andre reviews han har lavet. Kæft det er grinern!

zAAz

Overclocker
Tilføjet:
09-11-2008 18:43:45
Svar/Indlæg:
8/3

Han er sku rimelig fucked. Tror ikke der er særlig mange spil som får en "perfect score" med alt det kritik han kan finde :)

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2008 19:07:16
Svar/Indlæg:
4230/89
#9 den er sq meget sjov,
men seriøs kan jeg sq ikke tage ham 😉

og mange af de ting han kritisere, kan jeg slet ikke give ham ret i...
hvad er der fks galt med at have en fast travel mode,
så du ikke behøver at vente 10min på at transportere dig, når det(som i oblivion) er lavet så smart, at du kan rejse hurtigt fra den ene by til den anden 🙂

og at han syntes morrowind var ensformigt og kedeligt, så er det da klart nok, som han selv siger, at han kun har prøvet det ganske kort...
og et spil så stort som Morrowind, kan ikke bare opleves "ganske kort" 😐

og det han er inde på med at hele mappet bare er "copy-paste"
er da lidt noget pjat...
det er kyst og eng områderne til vest,
bjergene og skove til nord,
sumpene til øst,
og ellers er midten og den sydlige del af mappet, forskellige græsområder, med små skove, søer, åer osv...
og lidt forskelligt dyreliv(mest hjorte, ulve, bjørne osv)
men hvis du kommer ud i krogene, vil man også opleve en masse forskellige lejre, hvor banditter bor, minotaure, forskellige elementer,
og et eller andet sted her jeg også set en enhjørning :yes:

foruden det,
er der jo flere hundrede grotter, huler, nedlagte miner osv, hvor der vrimler med allemulige modstandere,
fra huletrolde, goblins, vampyrer, kæmpe rotter osv, til diverse infernalske demoner, som oftes kommer fra de mange oblivion gates der står rundt omkring...

udover det, kan du jo selvfølgelig også bare vælge at løbe igennem de gates,
og komme ud på et "oblivion field",
som er et bestemt område(i helvede), tilknyttet til den port du er løbet igennem...