Langsom brænder?

Diverse d.  09. november. 2008, skrevet af MN
Vist: 255 gange.

MN
#0
MN
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2008 12:17:21
Svar/Indlæg:
304/63
Nogen der kan forklare hvorfor min brænder pludelig er blevet ekstremt langsom til at brænde?

Jeg sidder og er ved at brænde en fil på 3.7 Gb på en 16x Samsung brænder. Ved 16x brænding har det nu taget 22min for at nå 72%!!! Før tog det ingen tid. Der er ingen mislyde, ingen fejlmeldinger osv, alt tager bare en evighed lige pludselig. Jeg kan dog se bufferlevel kører op og ned fra lige over 20% til 98, har det noget at sige?

Er det tegn på brænderen er ved at være færdig, eller ligger problemet et andet sted i systemet?
KomAnton
 
Superbruger
Tilføjet:
09-11-2008 12:46:46
Svar/Indlæg:
78/3
Når bufferlevel kører op og ned kan det være tegn på at brænderen ikke får data hurtigt nok og derfor nedsætter hastigheden.
Mit første gæt er at problemet ligger et andet sted i systemet og jeg vil gætte på harddisken. Den leverer ikke data hurtigt nok.
Har du skiftet noget hardware eller drivere - eller er problemet opstået uden du har haft fingerne i maskinen?
Bruger du de samme skiver som du plejer?
Her er en tråd om ca. samme problem http://hwt.dk/forumthread.aspx...


#2
MN
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2008 12:52:52
Svar/Indlæg:
304/63
Nej, jeg har intet skiftet overhovedet. Jeg bruger en Raptor 150GB disk, den burde jo nok kunne følge med. Det eneste jeg har opdateret på det seneste har været ATI driveren og så alm XP opdateringer fra MS.


#3
MN
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2008 12:56:08
Svar/Indlæg:
304/63
Har forøvrigt prøvet at hente den fil, men den kan ikke installeres på mit system.


KomAnton
 
Superbruger
Tilføjet:
09-11-2008 13:37:51
Svar/Indlæg:
78/3
Hmm...så har jeg desværre ingen gode idéer 😕

Edit: Det skulle da lige være at installere ImgBurn og prøve med den - den skriver måske mere detalieret om hvad fejlen er.

Edit igen: Den fil du har prøvet at hente er til Intel chipset, prøv evt. at finde en opdateret driver der passer til dit chipset.

Edit igen igen: Det kan selvfølgelig også være at dit SATA-kabel er slidt eller der er gammel data i kablet, som beskrevet i denne tråd http://hwt.dk/forumthread.aspx... 🤡


Spear
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2008 14:17:21
Svar/Indlæg:
564/13
På en min raidcontroller (Areca 1210) er det rimeligt vigtigt hvilke kabler jeg bruger, det har jeg eksperimenteret en del med og næstbedst var Secure Digital fra WD, men selvfølgeligt kun til deres HDD og de bedste er klart:

http://www.caseking.de/shop/ca...

Men om det løser dit problem ved jeg ikke, men som KomAnton skriver, prøv lige med et par forskellige satakabler, især er det vigtigt hvor lige, og godt de sidder fast på dit hardware.


#6
MN
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2008 15:00:59
Svar/Indlæg:
304/63
Hehe, har prøvet at ryste det, men det hjalp desværre ikke.

Jeg bruger faktisk Intel chipsæt, har bare ikke fået opdateret min profil åbenbart, sidder med et Gigabyte P35-DS3P bundkort, så filen burde kunne installeres.

Kablerne er set efter, og skiftet, men samme resultat, ca 30 min om at brænde en skive.

Det undrer mig bare at det har kørt perfekt, men det tager en EVIGHED at tage backup af en dvd og at brænde. Noget tyder på jeg må bide i det sure æble og købe en ny brænder, denne er desværre ikke engang ret gammel ☹


KomAnton
 
Superbruger
Tilføjet:
09-11-2008 18:11:56
Svar/Indlæg:
78/3
Prøv som jeg skrev med ImgBurn, den skriver sikkert hvad problemet er.
Surt at købe nyt drev hvis det ikke er det der er problemet.


#8
MN
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2008 19:44:14
Svar/Indlæg:
304/63
Ok, der er så en eller anden fejl, systemet skriver IO error når jeg prøver med Imgburn.

Så er spørgsmålet hvad det så betyder?? ☹