Blå skærm efter inst. af ATI 4850.

Grafikkort d.  09. november. 2008, skrevet af abemaas
Vist: 599 gange.

abemaas

Superbruger
Tilføjet:
09-11-2008 12:57:48
Svar/Indlæg:
20/11
Hej alle sammen,

jeg har lige samlet en pc med nye og brugte komponenter; alt virker fint indtil jeg installerer mit ATI 4850 grafikkort (købt her på siden).

Altså, før install af kortet kører vista ultimate problemfrit, men lige så snart driver til gfx er indlæst og jeg genstarter osv. går den på blå skærm der hvor skrivebordet ellers skulle komme frem. Så genstarter den --> blå skærm --> genstart osv.

Jeg kan starte i fejlsikret tilstand, fjerne gfx fra enhedsstyring eller hvad det nu hedder, og så starte normalt...

Jeg har dette bundkort: ASUS P5Q-VM. Det er med onboard grafikkort og ved ikke om det har noget at sige?

Der ER i øvrigt grafikfejl under opstart, det der logo ser underligt (der er ligesom en masse kolonner i stedet for en farve), men så snart man er i vista er der ingenting.

er kort evt defekt?

Hvad kan jeg gøre?
taker

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2008 13:00:05
Svar/Indlæg:
292/84
har du slået det onbord grafikkort fra i boisen kan moske være det

abemaas

Superbruger
Tilføjet:
09-11-2008 13:13:41
Svar/Indlæg:
20/11
hmm nej, der er ikke rigtigt et sted hvor det står nemlig.

taker

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2008 21:59:33
Svar/Indlæg:
292/84
har du prøvet med en anden psu det kan jo være at den ligger lige på kanten til at kunne trække dit gfx ved ikke lige hvor mange watt dit grafikkort trækker i watt

abemaas

Superbruger
Tilføjet:
10-11-2008 22:14:11
Svar/Indlæg:
20/11
Jeg har en Chill CP-520A4M, så der burde være masser af kræfter til sådan et lille kort.

Det er godt nok mega træls, ville være super glad hvis nogen ligger inde med oplysninger der kan bruges....

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2008 23:30:52
Svar/Indlæg:
5421/53
Svaret findes måske her: http://hwt.dk/forumthread.aspx...

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2008 00:28:38
Svar/Indlæg:
3065/208
Der skulle være et felt i BIOS under NorthBridge Configuration:

[ Initiate Graphic Adapter ]

Prøv at sætte det til PEG/IGD eller PEG/PCI

"PEG" Står for PCI Express Graphics. "PCI" er de ældre udvidelsesslots og "IGD" er det integrerede grafik (Integrated Graphics Device).

abemaas

Superbruger
Tilføjet:
11-11-2008 10:31:00
Svar/Indlæg:
20/11
Det har jeg godt nok prøvet, men det gør ingen forskel. Vidste ikke hvad PEG stod for, så tak for det.

Jeg fatter bare ikke at det virker fint når det ikke er installeret og så blå skærm, så snart man installerer driver.... :(

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2008 10:43:17
Svar/Indlæg:
2335/16
Det kan være så meget gammel driver konflikt for lidt strøm osv.Jeg ville nok lave en format C: jeg vil tro du har en driver konflikt et sted,syntes det lyder lidt sådan.

Nu har du sat strøm stik i det ikk.:?. 🙂

abemaas

Superbruger
Tilføjet:
11-11-2008 12:41:44
Svar/Indlæg:
20/11
hehe jo der er skam strøm stik i 😉

Der ligger ingen gamle drivere, da det er ny installation af vista ultimate 64 bit.

HVILKE drivere ville I mene jeg skulle installere, helt fra scratch?

Altså, måske bios skal være anderledes eller hvad?

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2008 14:24:07
Svar/Indlæg:
2335/16

Okay så 😉 Jeg bruger den her
http://game.amd.com/us-en/driv...

Mht. bios jeg kender ikke lige det asus kort der men hvis du har gjort som #6 siger burde det være det.

Det bedste ville jo være at prøve det i en anden com.Det kan jo være kaput som du også selv er inde på. 😩

abemaas

Superbruger
Tilføjet:
16-11-2008 19:08:34
Svar/Indlæg:
20/11
Hej alle, vil bare lige sige at jeg har opgivet at få det kort til at virke i min com.

Har desværre ikke haft mulighed for at smide det i en anden com, men er sikker på at det er defekt (at dømme ud fra de MANGE lignende tilfælde jeg efterhånden har læst mig til på nettet samt de der grafik-fejl under opstart (som jo ikke kan have noget med min vista ultimate installation at gøre)).

Om sælger herfra HWT vidste dette, ved jeg ikke... jeg spurgte nu heller ikke om kortet virkede før købet, tog det naturligvis som en selvfølge 😀

Det er i øvrigt købt den 17. oktober og jeg købte den inden for de 14 dages returret, hvilket jeg heller ikke helt fatter...

Nå, nederen oplevelse, at skulle bøvle med RMA, zzzz....

God aften :)