caredata

Hyggehjørnet d.  10. november. 2008, skrevet af 1holmes
Vist: 838 gange.

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2008 18:15:04
Svar/Indlæg:
1375/88
Vil bare lige høre om der er nogle af jer, der har erfaring med denne shop?
Den har ikke E-mærket, men accepterer forskellige kreditkort, så det er ikke fordi jeg er specielt nervøs for pengene, men mere sådan generalt hvordan de er.

http://www.caredata.dk/

PFT
Henrik
Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2008 18:39:49
Svar/Indlæg:
3332/33
jeg kan ikke se dem på trustpilot, så ved sku ikke hvor troværdige de er eller hvad folk har af erfaringer 😐

Fonzi

Superbruger
Tilføjet:
10-11-2008 19:02:31
Svar/Indlæg:
262/18
He he, tricky. Det er vist Compumail i forklædning.

Prøv at checke de to siders rodekasser:

http://www.caredata.dk/pl/rode...

http://www.compumail.dk/varegr...

Lidt spøjst at de ser behovet for en ny side 😉

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2008 19:09:26
Svar/Indlæg:
1375/88
#2 Ja, jeg kan godt se det ligner hinanden. Men deres fysiske adresser ligger alligevel en pæn bid vej fra hinanden.
CareDATA · Vesterhavsvej 75 · 6990 Ulfborg
Compumail ApS Møllevangsalle 142 8200 Aarhus N

Kunne da være man lige skulle tjekke deres cvr.

EDIT: Der er ikke noget i cvr-registeret der tyder på at firmaerne er det samme eller eget af den samme.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2008 20:00:18
Svar/Indlæg:
3332/33
#3 dog er det da højest besynderligt mht. rodekassen som det fonzi nævner 😐

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2008 23:43:31
Svar/Indlæg:
4263/107
"Vi er snart klar med kortbetaling på siden, men afventer stadig PBS" står der på forsiden

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2008 00:07:28
Svar/Indlæg:
5421/53
Har skrevet en mail til dem.

Hvordan kan det være jeres rodekasse er 100% ens med CareData.Dk 's?

Jeres: http://www.compumail.dk/varegr...
"Deres": http://www.caredata.dk/pl/rode...

Mhv

MadsAGS

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2008 00:38:17
Svar/Indlæg:
1375/88
Tak for den #5. Den havde jeg ikke lige fået set. 😲 Tror nok lige jeg venter med at bestille noget der, indtil de har fået styr på den del af forretningen.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2008 11:48:16
Svar/Indlæg:
5421/53
"Hej Mads,

Det er fordi Caredata er kunde hos os. Så har de åbenbart kopierede vores rodekasse.

Mvh

Compumail.Dk"

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2008 12:22:16
Svar/Indlæg:
3332/33
#8 eh ? wtf, hvorfor ? 😲

det lyder dyrt.

Abbob

Nørd
Tilføjet:
11-11-2008 20:15:33
Svar/Indlæg:
4/0
Hej alle

Jeg, som arbejder for CareDATA, vil sige at vi handler hos DCS og ikke med Compumail, pc-lager eller andre, som har fuldstændig samme layout som DCS.
Og den mail der er citeret fra compumail er direkte falsk. Vi handler hos DCS og samt et andet firma i dk, men under ingen omstændigheder de firmaer der end måtte dukke op her. Og hvis vi handler med de Compumail, er vi ikke vidende til det og der står i så fald en forkert afsender på de fakturaer vi modtager.
DCS er en engrosforhandler der omsætter for et trecifret millionbeløb om året og det må uden lige betyde, at der er ret mange firmaer der handler hos dem. Det er helt normalt at bruge engrosforhandlere, så vidt jeg ved.
Vi får vores lager-fil, som dcs laver og den styrer vi vores priser, lagerstatus etc.
Vi er et firma der har eksisteret i knap 6 år og besluttede os, for ikke så forfærdelig længe siden, at vi ville have en større og mere omfattende hjemmeside. Blandt andet ville vi have PBS kortbetaling på siden, men det går åbenbart utrolig langsomt hos dem. Jeg har en række sendte mails, som der stadig mangler svar fra PBS. Ydermere er det et af kravende fra PBS, at de skal kunne se alle de kort vi vil handle med, for overhovedet at komme i betragtning. Derfor er de synlige, og vi har "klaget" (stillet os undrende) til PBS, da en række af vores kunder spørger, hvornår det er klar og vi ikke kan svare dem.

Indtil videre er der stadig bankoverførsel, som fungerer ganske fint...

Jacob

Abbob

Nørd
Tilføjet:
11-11-2008 21:00:52
Svar/Indlæg:
4/0
btw

Trustpilot? hmm...

http://www.demib.dk/trustpilot...

eller

http://www.amino.dk/forums/p/2...

eller

http://www.comon.dk/news/trust...

Det er endda E-mærket der kritisere dem... Meget troværdigt... De lever op til deres navn;)

Angående E-mærket, så koster det ca. 1800kr bare at søge og derefter koster det alt efter hvor mange medarbejdere der er i firmaet. Og startprisen er 3800kr om året.
Da, vi stadig mangler de koder der skal ligge på vores side til PBS, har vi afventet disse. Det er nemlig sådan, at man hos E-mærket kan få sin ansøgning lagt i bero i op til tre måneder, hvor den derefter bliver slettet, og hvis man tager den op inden for de tre måneder koster det vist 500kr at genoptage ansøgningen.

Så venter til det hele er på plads;)

Kan i hvert fald oplyse, at alle kunder der har betalt har fået deres varer hos os. Helt som i mange andre butikker.

Jacob

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2008 21:11:10
Svar/Indlæg:
3332/33
citat:
"På Trustpilot.dk kan forbrugere efterlade kritik eller ros af danske netbutikker. På den måde vil hjemmesiden indirekte tvinge netbutikker til at yde en højere service."

Så brugernes erfaringer er jo i og for sig sande nok? De erfaringer har ikke noget med trustpilot at gøre.

Trustpilot kan gå hen og give problemer for de forskellige hjemmesider (altså de grossister vi handler ved). Og hvad så? Så kan de sku da lærer at yde anstændig service. Hvis der ikke er noget at brokke sig over, så vil det jo kun gavne virksomheden.

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2008 21:37:27
Svar/Indlæg:
1375/88
#11 Ikke fordi jeg selv bruger trustpilot, men de 2 første link du har lagt er tilbage fra 2007 og er oprettet af andre brugere på debatforum, så umiddelbart kan jeg ikke se nogen fornuftig agumentation i de indlæg der er skrevet der i forhold til det der bliver skrevet om på trustpilot. Det 3. link som også er det nyeste, september i år, kan jeg ikke umiddelbart finde nogen form for opfølgning på. Men for mit vedkommende kommer det heller ikke an på hvad et site som trustpilot mener, men der imod hvad andre kunder siger om en e-shop.

Du skriver i dit svar/indlæg i # 10 at i har eksisteret i ca. 6 år, når man ser efter i CVR-registret kan man se at firmaet er blevet registreret 01.08.2004 med følgende cvr-nummer 27857019. Så mit spørgsmøl nu, er hvor troværdigt er det du fortæller her om firmaet?
Envidere forklare du omkring E-mærket, men hvis det virkelig er 6 år siden burde det da have været muligt at få det op at stå på et tidligere tidspunkt. Bare min holdning.
Til sidst, fimaet står registreret som en Enkeltmandsvirksomhed, så hvis du er ansat i firmaet vil jeg da anbefale at få lavet registreringen om så den passer, med mindre du selvfølgelig samtidig er ejeren.

EDIT: Jeg håber da ikke det er det DCS som jeg umiddelbart støder på i cvr-registeret i handler med. For så er det jo netop Compumail. http://www.cvr.dk/Site/Forms/P...

Abbob

Nørd
Tilføjet:
11-11-2008 21:52:15
Svar/Indlæg:
4/0
Skrev vist ikke jeg er ansat, men arbejder for... Der er noget der hedder konsulenter, som man som enkeltmansvirksomhed kan hyre til bestemt arbejde.

Firmaet kan undervejs have skiftet ejer og derved vil et nyt cvr nummer komme og det gamle slettes. Hvilket kan læses på virk.dk eller webreg.

Og e-mærket er først noget vi har snakket om for nylig, da vi som tidligere har skrevet, at vi lige har fået vores nye shop op og køre og den gamle ikke havde kortbetaling.

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2008 23:52:38
Svar/Indlæg:
1375/88
Naturligvis kan man hyre konsulenter. Det der fik mig til at antage, at du var/er ansat er denne bemærkning, "Kan i hvert fald oplyse, at alle kunder der har betalt har fået deres varer hos os. Helt som i mange andre butikker"
Naturligvis kan firmaet have skiftet ejer, men igen, der er intet i cvr-registeret der antyder dette.
Jeg er ked af at måtte sige det, da jeg først så siden for firmaet var jeg ikke særligt mistænksom over for det. Men lige nu vil jeg bestemt ikke bestille nogle vare der pga. den måde du har skrevet om det på her. Jeg håber da kun jeg har misforstået nogle af de ting du skriver her og firmaet er et hæderligt firma, men sådan opfatter jeg det ikke lige nu.
Med hensyn til bankoverførsel, er der som sådan ikke noget i vejen, man er bare ikke, som kunde, sikret på samme måde som hvis man har betalt med et kreditkort.

Abbob

Nørd
Tilføjet:
12-11-2008 08:37:47
Svar/Indlæg:
4/0
Jer er oprigtig ked, hvis det er misforståelser.

Jeg er "ansat" til alt det administrative og har derfor meget viden om firmaet, kunderne og regnskaber.

Det er helt rigtigt, at man som kunde ikke kan være garanteret, hvis man benytter sig af bankøverførsel. Vi er selv også frustreret over PBS og deres forlængede sagsbehandling, men vi presser dem det vi kan. Vi har modtaget en kontrakt fra dem, men der er ikke alle oplysninger rigtige, og vi venter derfor en ny kontrakt, men hører som sagt ikke lige fra dem fra dag til dag.

Men som sagt, så er jeg ked, hvis der er noget der bliver misforstået, og jeg kan i hvert fald garantere, at der i det her firma ikke er noget "lusk" bag ved.

Jacob

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 09:10:31
Svar/Indlæg:
6181/270
Caredata's side er godt nok grim og ikke særligt godt optimeret til browsere.

Hvis Caredata har eksisteret i mere end 6 år, så burde siden sgu været meget bedre lavet.

RonnieTho

Nørd
Tilføjet:
12-11-2008 19:53:15
Svar/Indlæg:
5/0
lille skat hørte du ikke de skrev det var en ny side ? giv dem da en chance ?

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 19:57:50
Svar/Indlæg:
3332/33
#18 har du hørt om førstehåndsindtryk ?

RonnieTho

Nørd
Tilføjet:
12-11-2008 20:06:22
Svar/Indlæg:
5/0
ja og hvis det ikke kan ændres se går man da godt nok i små sko ^^

hvis jeg skal købe noget ved jer så skal jeres side være fed eller gider jeg bare ikke handle ved jer ... vil du hellere handle ved en fed side og ikke få dine ting end som at handle ved en knap så fed side og få dine ting ..

FSP

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2008 20:06:56
Svar/Indlæg:
423/28

Velkommen til forum 🙂

Dog vil jeg lige nævne, at der absolut ingen grund er til at virke nedladende... Og så i sit første indlæg :no:

RonnieTho

Nørd
Tilføjet:
12-11-2008 20:09:11
Svar/Indlæg:
5/0
er jeg ked af. sker ikke igen. skal lige vænne mig til at skrive på en forum igen er lang tid siden jeg har gjort det . :)

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 20:19:23
Svar/Indlæg:
3332/33
#20 hardware forhandlere må gerne virke profesionelle, ellers kan det skabe mistillid. sådan er det bare. jeg vil da finde en side meget mere troværdig, hvis den ser seriøs ud. det er meget vigtig i denne branche 😉

edit: Husk at udfylde din profil 😉 det sættes der også stor pris på :yes:

RonnieTho

Nørd
Tilføjet:
12-11-2008 20:21:28
Svar/Indlæg:
5/0
ja det har du nok ret i men sys den er fin nok .. ja den er utrolig kedelig. men sys heller ikke vi kan gå her fra uden at give den en ordenlig forklaring på hvad der er galt med den :)?

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 20:24:18
Svar/Indlæg:
3332/33
#24 prøv at sammenlign den med en side som www.komplett.dk

kan du se hvad jeg mener? 😉

eksempelvis synes jeg også shg.dk er noget så ringe og grimt og fungerer ufattelig dårligt, selvom andre nærmest sender offergaver til dem, hver aften inden de skal i seng. sådan er vi jo forskellige 😉

RonnieTho

Nørd
Tilføjet:
12-11-2008 20:27:58
Svar/Indlæg:
5/0
ja det er faktisk rigtigt kan godt se hvad du mener. komplett er faktisk utrolig nem at finde ud af og man får et rigtig dejligt overblik lige så snart man kommer ind på siden

og ja shg giver jeg dig ret i og det snakker vi ikke mere om haha :P

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 20:31:26
Svar/Indlæg:
5421/53
#13 Syntes aldrig Caredata svarede på dit EDIT indlæg 😛

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 20:32:17
Svar/Indlæg:
5421/53
"Abbob wrote"

"Og den mail der er citeret fra compumail er direkte falsk."

Hmm direkte falsk vil jeg nu ikke sige...

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 21:06:01
Svar/Indlæg:
1375/88
#27 Næ, det har du ret i. Det er bla. derfor at jeg skriver som jeg gør i mit indlæg # 15

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2008 21:13:37
Svar/Indlæg:
2127/11
To profiler oprettet samme dag, og som begge er positive overfor samme firma. Man kan jo risikere at se spøgelser, men der kunne også være tale om den samme person.

Jeg kender intet til Caredata, og handler normalt kun med firmaer jeg kender. Der er for mange kedelige historier om en del af det her marked i forvejen. Tråden her har så ikke gjort mig mere hooked på at tage en chance, fordi jeg - ligesom flere andre - ikke kan blive helt klog på hvad der foregår. Man kunne godt tro at det var et enmandsfirma, der tror at det kan slippe afsted med at forsøge at stille sig i et bedre lys, ved at lade en "ansat" tale godt om det. I så fald havde jeg foretrukket den ægte vare. Jeg har selv arbejdet for et firma ejet af en mand, hvor jeg reelt var den eneste ansatte. Men det betød dælme ikke at vi sparede på servicen, hvad vi da også ofte fik kommentarer om fra kunderne. Med den rette indstilling kan et lille firma være en stor fordel for kunden, når man frasorterer risikoen for konkurs naturligvis. Men det kan selv de store jo rode sig ud i, hvad vi jo ofte ser i it verdenen..

Zooy

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2008 15:39:51
Svar/Indlæg:
88/5
Jeg vil så sige at det ikke nødvændigvis er en fordel at handle ved et stort anerkendt firma. Mange mellemstore virksomheder vil meget hellere være en stor fisk i en lille dam end en lille fisk i en kæmpe sø, derfor vælger de mindre virksomheder. Jeg arbejder selv inden for it support branchen i en mindre virksomhed og mange af vores kunder har valgt os pga. det, vi yder en langt bedre og hurtigere service end vores større konkurrenter, fordi de interessere sig mest for deres største kunder.