Mini bærebar Valg

Diverse d.  10. november. 2008, skrevet af Neondyret
Vist: 1409 gange.

Neondyret

Superbruger
Tilføjet:
10-11-2008 20:30:39
Svar/Indlæg:
212/75
har kigget efter en ny mini bærebar , og står lidt i noget jeg synets virkelig underligt , jeg kan ikke forstå hvordan fona kan sælge en stortset lig så dyr bærebar med lidt bedre specs til ca samme pris som de fleste computer bikse :S?

her er links ..

Fona´s
http://www.fona.dk/default.asp...

computersalg A/S som var det billigeste sted med computer emd ca samme specs.,

http://notebooksalg.computersa...
poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2008 00:44:45
Svar/Indlæg:
2885/268
Heysa

lov mig lige at du ikke vælger en azer

jeg ved azer er bilige men de kan altså ikke finde ud af og lave bærbar computer

vælg en asus eller msi eller et andet godt aner kendt mærke

bare ikke en azer

jeg kan fx give dig et eksempel her

jeg var over ved en computer forhandler

prisen på disse 2 bærbar som jeg kunne vælge imellem var det samme 3000 kr

den første

azer

cpu pentiom 2.0 ghz x 2
2 GB ram
120 GB Hdd
gfx kan jeg ikke huske
1.3 megapxel camera
kort læser og hvad der ellers har været i den

anden bærbar

intel 1.6 ghz single kernet
1 GB ram
60 GB HDD
ati 9700 GFX
ingen webcamb
kort læser
osv

jeg tog naturligvis azer da den havede største specifikationer

men selc om den var ny installeret hold da kæft hvor var den langsom og det var ikke kun med og inlæse windows men det var også når der skulle køres spil eller lign
øj hvor var den langsom

så den røg retur og så ville jeg prøve den asus

selvom den kun havede det halve i specifikationer så var den faktis 3 gange så hurtig og det kunne mærkes meget tydeligt den performerede kanon godt

fordi asus bærbaren her kom op i samme pris klasse var pga jeg lige ville have 1 GB ækstra ram i

n0rmality

Superbruger
Tilføjet:
11-11-2008 08:17:06
Svar/Indlæg:
6/0
#1: Du kan ikke sammenligne en netbook med en notebook - desuden er Acer Aspire One én af de netbooks, der får højst karakter i anmeldelser og sælger bedst.

#0: Jeg ville personligt gå efter Acer'en, hvis valget står mellem den og Asus'en. Tastaturet er en smule større på Acer'en, og det er dermed noget lettere at bruge end Asus'ens, som kræver en del tilvænning.
Skulle jeg selv vælge, ville jeg dog gå efter MSI Wind U100, eller Asus Eee S101, som kommer til Danmark indenfor den næste måneds tid. Førstnævnte er en 10", hvilket igen giver en smule større tastatur og dermed er mere brugbar. Sidstnævnte er Asus' design-netbook, som ser ud til rent faktisk at være nogenlunde pæn i forhold til de netbooks vi har set indtil videre. ;)

Wind: http://edbpriser.dk/Products/L...
S101: http://www.pcworld.dk/art/1026...

Anonym20180621

Superbruger
Tilføjet:
11-11-2008 15:20:09
Svar/Indlæg:
438/15
Jeg vil som mange andre kraftigt fraråde at købe en ACER ONE.

Da jeg i min hverdag arbejder med acer pc´er som tekniker, kan jeg i modsætning til andres postulater og dårlige argumenter sømme fast med 10-tommer søm at de pc´ere der ryger mest til rep. er ACER Bærbare og specielt ACER ONE.

Der er så mange problemer med dem, at ACER burde give en officiel undskyldning og trække dem tilbage.

Jeg vil gerne igen bede folk om at give en bedre begrundelse end bare tilfældige påstande.

Hold Jer fra ACER Bærbare - deres stationære er fine nok, men ikke bærbare - de laver for mange fejl på dem. :no: 🤡

Der_Meister

Superbruger
Tilføjet:
11-11-2008 15:39:37
Svar/Indlæg:
610/87

Du har så evigt ret Acer bærbare sutter bred mølle. Jeg havde engang en som jeg var meget glad for, brugte den til studiet osv.

1 måned efter garantiperioden ophørte døde den, fuldstændig uforklarligt. Det er meget suspekt.

rør aldrig Acer igen...

abou-

Superbruger
Tilføjet:
11-11-2008 16:14:24
Svar/Indlæg:
70/19
#3 Har du nogen procent tal? Og jeg ved der bliver solgt rigtigt mange Acer Aspire One's for tiden, så er du helt sikker på det høje antal acere du modtager ikke bare tilsvarer det høje antal solgte?

Jeg kender ingen der har haft en acer til reperation, og har selv haft 2 jeg har været 100% tilfreds med.

#4 antyder du at de har en timer i deres computere der deaktiverer dem 1 måned efter garantiperiodens udløb? Har du prøvet at finde ud af hvilken del der fejlede?

Lagmo

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2008 23:21:02
Svar/Indlæg:
42/1
Har selv en Wind U100, det tog den ikke ulige 6-7 uger før den døde. :(

Det er dog ellers en ganske udemærket bærbar efter at den har fået opgraderet HDD og RAM :)

Men den 100% bedste grund til at købe en Asus EEE eller Wind U100(eller klon deraf) er at det er muligt at få 9-12 celle 7800-10400mah batterier til dem.

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 23:31:54
Svar/Indlæg:
1000/101

Hvor kan 9 cellet batterier til Wind købes ? 😀

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 23:44:19
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg har en tre år gammel Acer som stadig virker lige så godt som den dag jeg købte den... Men okay det var så også en travelmate til 12000.

Acer har et stort problem og det er at de er billige, og det gør at en hver idiot køber dem, og derfor er det også en af de bærbare som tager mest skade.

F.eks. har min søsters Acer været død et par gang, og ram har nu en død ram blok, for tøsen har brugt den i sin seng, det er virkeligt noget der kan slå en bærbar ihjel, den kan ikke komme af med varmen. (Btw. har acer lavet den begge gange)
Og hun har da også købt en ny acer, og den virker fint.

Det er nu engang sådan at pris og kvalitet hænger sammen, og at billige ting derfor må have den ringeste kvalitet. (sådan er det i 99.9% af alle tilfælde)
Acer har rigtigt mange billige bærbare - Det er faktisk kun dem og HP som rigtigt laver bærbare til under 5000.
Og der er sjovt nok inden af dem der har et særligt godt rygte. (HP laver mange gode ting og deres Pro laptops serier har dog et godt rygte)

Men køb den du bedst kan lide, jeg fortrækker acer'en over Asus EEE, EEE virker alt for skrøbelig.
Acer kabinettet virker mere solidt.
Har endnu ikke leget med MSI's
Indholdet er det samme så det kan jo være lige meget.

Lagmo

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2008 23:45:27
Svar/Indlæg:
42/1
#7 - her: http://www.lionbattery.com/ind...

De er dog ret dyre $180 hvilket er lige over en tusse.
Der er også nogen på Ebay, har dog ikke set nogen reviews af dem.
Mugen batterierne som Lionbattery sælger er der test af her: http://msiwind.net/lion-batter...

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 10:54:39
Svar/Indlæg:
1000/101
MSI's er bestemt ikke skrøbelig 🙂
Synes både størrelse og design er helt perfekt.. selvom den dog får hård konkurence af min MacBook 😛
Kommer lidt an på hvad man skal bruge den til 🙂

X-Man

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 12:24:06
Svar/Indlæg:
419/70
Personligt ville jeg nok vælge en MSI wind eller en af klonerne af den, eller os en Aspire One

obimac

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 13:25:01
Svar/Indlæg:
486/13
Jeg har lige siddet i samme overvejelser som dig, men jeg endte med at vælge(og vente på)Samsung NC10. Blandt andet på grund af tastaturet og batteritiden.
Jeg synes den ser spændende ud:)

http://crave.cnet.co.uk/laptop...
(google evt. for flere reviews).

oecon

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2008 18:21:25
Svar/Indlæg:
38/3
hvis man overvejer en mininote er det jo fordi man gerne vil ha' en mobil computer (og ikke en slæbbar...), og så mener jeg batteritid bør være topprioritet. Her er asus 901 bedst - 6-8 time alt efter om du er på nettet konstant eller bare skriver opgave på den.

Tastaturet er til at leve med; jeg skriver selv (næsten) ugeneret blindskrift på min. Og jeg skal nok vende mig til den før eller siden, så det bliver perfekt.

Udover at tastaturet kunne være lidt bedre kvalitet (som fx hp's) så er jeg meget imponeret over kvaliteten på 901'eren.

imo er man til grin hvis man i dag køber en af de gamle 'slæbbare' bærbare, med mindre man lige har et specifikt behov for fx at kunne spille spil på den, men så har man vel en stationær med ordentlige spec's...