Raid 0

Diverse d.  12. november. 2008, skrevet af Bims
Vist: 271 gange.

Bims

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 21:54:58
Svar/Indlæg:
2599/378
Hej, jeg ville høre om jeg kunne få lidt hjælp her. Jeg kunne godt tænke mig at køre Raid, men ved ikke så meget om det! Lige nu sidder jeg og roder med hvilke programmer der skal på hvilken disk, hele tiden. 😩

Første spørgsmål: Når man køre Raid 0 med to harddiske, så kan man kun se det som ÉN harddisk under "Min Computer" ikke? 😕

Andet spørgsmål: Hvis det er rigtig det jeg har skrevet hen over så køre jeg uden nogen form for Raid lige nu. Men jeg kunne godt tænke mig at køre med Raid 0. Men jeg har data på begge min disk, så jeg ville høre om jeg kan flytte alle mine data over på én disk (den hvor Vista ligger på) og så nøjes med kun at få slettet mine data på den ene disk, hvis det er det der skal til for at køre Raid 0? Er det muligt, eller er jeg langt ude at skide i skoven? 😉

På forhånd tak. 😀
LarsL

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2008 21:56:59
Svar/Indlæg:
445/37
Hvad jeg ved af skal du slette begge diske og installere vista igen hvor du kan vælge at sætte raid op, går utroligt let med at sætte raid op når det er i vista

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 22:38:14
Svar/Indlæg:
4120/115
Du kan stadig partitionere et RAID0 array, så du har flere drev på den, men systemet ser den som én disk.

Alle dataene er spredt udover alle diskene i RAID0, og derfor hastigheds forøgelsen, da der kan læses på den samme data 2 steder ad gangen 😉
MEN, hvis den ene disk brækker sig, så er alle data desværre bare væk!!!

RAID0 har i princippet ikke noget med RAID at gøre, men er nærmere et bi produkt eller ekstra feature andre RAID levels giver mulighed for. Så vær forsigtig med level 0, for sikkerheden er under halvdelen af en normal disk! (alt efter hvordan man ser på det)

Bims

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 22:44:10
Svar/Indlæg:
2599/378
Mange tak, hvordan for jeg lavet et sådan RAID0 array? 🙂

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2008 23:05:11
Svar/Indlæg:
1375/88
Her har du lidt at læse på. http://www.hardwaresecrets.com...