#13 det vil jeg søreme heller ikke anbefale folk at gøre. Når de ikke engang kan reparere en bærbar ordentligt, så tør jeg da ikke stole på fremtidige leverancer. Der er selvfølgelig altid nogle heldige kunder, men det ser ud til at erhvervskunder ikke er alt for heldige. Jeg ved da også at Cybercity har deres kamp med Zepto, så det er vist et rimelig stort problem selvom #12 mener at det bare er utilfredse kunder der kæfter op. Jeg mener man har lov til det, når de ikke engang kan finde ud af at reparere en defekt vare.
Det skal også siges at fejlene typisk er
1) BIOS fejl
2) Bundkort fejl
3) Strømfordelingsfejl (igen bundkortet)
Det er derfor ikke fejl som skyldes defekt grafikkort/cpu. Der må derfor være nogle kæmpe brølere i Zepto's hardware design hvad angår bundkort. De bruger vel et eller andet noname mærke, som de smider deres egen BIOS på.
Derudover har vi søreme også erhvervet os nogle 6625WD og de har søreme følgende problemer:
1) Standby/dvale virker ikke - nogle gange vil de ikke tænde igen og andre gange tænder de hvor hele systemet lagger og er 15 minutter om at lukke normalt ned
2) Den ene har et defekt CD/DVD drev som til tider ikke vil åbne eller popper ud af sig selv
Når man tænker på, at vi nu er oppe på 11 ud af 14 bærbare der er mere eller mindre defekte, så vil jeg mene at Zepto har nogle seriøse problemer. Det er jo fint nok at fx hwt.dk får nogle gode eksemplarer, men det vil jeg mene er ren PR.