-> #46
*ROFLMAO* - Du er sgu da et fjols af rang, at høre på... 🤣 🤣 🤣
Prøv nu at fjerne blikket fra opløsningen bag på æsken, TV'et eller filen du henttet med uTorrent 😉
Der er mange DVD'er, som har en fremragende billedkvalitet, der sagtens kan hamle op med Blu-Ray film. Af den simple grund, at DVD-filmen er lagt på skiven i en fremragende kvalitet 🙂
Jeg kan da nævne både 'Pirates 3' og 'Alexander' som to gode eksempler. Omvendt, så kan DVD-film lige så vel have et ringe billede. 'Episode I - The Phantom Menace' er et godt eksempel, på en DVD-film i den dårligere ende 😐
Se blot på 'Episode 3' - hvor der er ret stor forskel på billedet ift. 'Episode I'.
Vil du vitterligt bilde mig ind. At det samme ikke gør sig gældende for HD-film? Om så opløsningen var på 10.000p, så ville det ikke ændre på det faktum, at er filmen optaget og smidt over i skod-kvalitet, så kan du ikke se forskel på en PS3, BD-afspiller eller min nieces Toy 'r' us bipbip-spil 😛
Lad os bruge eksemplet med en computerskærm.
Selvom min skærm er på 1920x1200 pixels, ser billedet jo ikke nødvendigvis bedre ud, hvis filmen ligger i formatet 320x240 pixels. I visse tilfælde, vil det faktisk se pænere ud på en gammeldags TV-skærm 🙂
Det samme gælder jo også afspillere. Selvom de kan afspille det samme format, så kan der være stor forskel på billedkvaliteten. Det behøver ikke engang at være særlig dyrt grej. Jeg synes - personligt - ikke at Sonys BD-afspillere (både stand-alone og PS3) har et særligt godt billede. Ihvert fald ikke sammenlignet med hvad der ellers findes på markedet og til samme pris.
Så derfor vil jeg anbefale #0 at købe en PS3, hvis han ser fordelen i både at kunne afspille film og spille spil. Men! En stand-alone BD-afspiller, vil (eller: "kan") levere et bedre billede 🙂
Er du ved at komme i omdregninger nu, eller skal vi tage den skridtet længere, hvor jeg bøjer det i neon, skærer det i pap og laver en skammel og fløjter dig en lille fanfare? 😛