Hvad synes i om sådan en handling?

Hyggehjørnet d.  13. november. 2008, skrevet af KrillerDK
Vist: 990 gange.

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 20:38:41
Svar/Indlæg:
851/30
hey folkens
høret lige det her i radioen ved ikke om i har hørt det men ville lige dele det med jer

http://ekstrabladet.tv/nyheder...
kimski

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 20:40:52
Svar/Indlæg:
1085/166
Det viser jo bare hvor syg deres tro er ☹

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 20:41:38
Svar/Indlæg:
851/30
ja det er sku sørgeligt... sys det er noget mærkeligt noget og gøre

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 20:44:42
Svar/Indlæg:
5600/32
#1, Tro? Der er stor forskel på fanatisme og tro..

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 20:50:24
Svar/Indlæg:
10398/435
#3, det kommer da så sandelig an på hvilken tro! Og hvad man antager for at være "fanatisme"..

Jeg synes at bede 5 gange om dagen det er fanatisme.. ligesom at nægte kvinde adgang til skole er fanatisme. Men sådan er folk jo forskellige for hvor ens grænser går.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 20:54:28
Svar/Indlæg:
3332/33
fuck nogle gale stoddere 😲 de skulle satme ha lov til at drikke 2 liter syre, hver selv !

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:01:33
Svar/Indlæg:
5891/423
#4 det er rigtigt nok, men nu er det ikke alle der beér 5 gange om dagen vel? 😉

Synes fandme sådan nogle skulle i syrebad 😐

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:07:19
Svar/Indlæg:
10398/435
#6, Det lyder som du tror at det er fåtallet som beder 5 gange? Nu gætter jeg på at du har dannet dit billed ud fra cirka 250000 som bor i danmark. Der får du så nok ret. Men hvordan tror du det foregår andre steder?

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:08:54
Svar/Indlæg:
851/30
er rimelig sikker på de bder mange gange om dagen men tror bar ikk man ser det så meget i danmerk som man gør i de lande hvor de kommer fra

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:08:56
Svar/Indlæg:
5891/423
#7 i mellemøsten sker det nok tit, men så kan man jo også bare se på andre lande. USA? kirke hver søndag? indien tempel hver fredag? man kan jo blive ved, og man må egentlige bare acceptere den verden man lever i.....desværre 😕

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:09:50
Svar/Indlæg:
2845/99
de burde bare lines op, få stukket en sidste cigaret i munden og få nakke skudet.... det er grotesk......

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:11:15
Svar/Indlæg:
3162/326
"Det viser jo bare hvor syg deres tro er"

- Det viser vidst mest hvor snæversynet, og borderline racistisk du er 😉

Det ville da være en skam hvis der sad en flok muslimer i Afghanistan og dømte dig, fordi de har set et youtube klip med Peter Lundin syntes du ikke?

Kærlighed, ikke had folkens...

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:13:24
Svar/Indlæg:
4230/89
tjae, det er vel hvad man kan forvente af dem dernede :no:

EDIT/ #11 jeg forebeholder mig retten til at være ligeså snæversynet og rasistisk jeg overhovedet har lyst til, når man nu aldrig hører noget godt dernede fra 😉

----------------
kommentar fra American Dad...
Steve og Roger har lige slået 4-5 Narko dealere ihjel i deres stue...
hvorefter steve spørger om der er noget han kan hjælpe med...

roger: can you get me a machete, and a bathtub filled with sulfuric acid 😛

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:13:42
Svar/Indlæg:
5891/423
#10 ja til dem der har gjordt det....synes jeg fandme os....det er jo sindssygt mennesker gør sådan noget.... 😕
#11 🤣 🤣

cineman

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:14:18
Svar/Indlæg:
1297/50
#11 Nej men der sidder en hel flok og dømmer os på en skide tegning 😛 .
Men ja kan kun give dig ret i det du skriver.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:18:00
Svar/Indlæg:
2845/99

ja lige præcis, er jo ingen grund til at tage alle over en kam, eller hvad man nu siger 🙂

men syntes ikk det kan være rigtigt at det kan ske, uanset tro, vi lever i det 2100 århundrede, og de bavianer for at sige det mildt er jo fandme ikk engang faldet ned fra palmerne endnu..... i gamle dage var sådan noget ikk gået..... så havde det heddet race udryddelse.....

kimski

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:18:07
Svar/Indlæg:
1085/166
Ja jeg er måske nok lidt af en rasist, indrømmer jeg gerne.

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:21:27
Svar/Indlæg:
851/30
#15 det burde ske for 100 år siden... ikk for at sige noget racistisk men sys på nogen måder de udvikler sig langsomt i de lande... det ville ikke ha sket i europa... det er vores samfund alt for forskellig til

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:23:15
Svar/Indlæg:
2845/99

ja lige det jeg mener...... forstå mig ikk ondt, men nede i de lande er du jo næsten hellig hvis du slår din kone ihjel hvis hun er dig utro..... herhjemme får du bare 16 år og en sutte klud at tøre øjnene med.... selvfølgelig er den danske straffelov heller ikk 100% gennemtænkt fra start af, men at du ligefrem skal æres 😕

så er vi da hoppet af sporet et eller andet sted......

kimski

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:24:08
Svar/Indlæg:
1085/166
Man må jo bare indrømme at man kender for lidt til deres tro (koranen) Men for mig virker det som en syg tro. 😕

cineman

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:24:37
Svar/Indlæg:
1297/50
#16 Det kunne du jo bare have sagt i stedet for at give deres tro skylden, det er da mere ærligt, hatten af for det 😉
Hvis man giver islam skylden for sådan noget, kan man også kun være rasist eller bare dum og uviden.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:25:12
Svar/Indlæg:
10398/435
#11, hvad er der racistisk ved ikke at kunne lide en tro? Er tro nu en race? Folk himler da glædeligt op om hvor nederen jehovas vidner er.. er det racisme?

hmm så islam er en race, men kristendommen er noget crazy fyfy fra USA?

uhha, stop med at se så meget DR før det går galt 🤣

til #alle, i kan ikke stoppe med at snakke om racer.. det handler som syre og det handler om troen som ikke ønsker kvinder i skolen.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:26:03
Svar/Indlæg:
5891/423
#17 race udrydelse? er du dum? Du godt klar over vi tog over mange af de lande nede i mellemøsten + afrika (Snakker om at vesten gjorde det + danmark), og vi nakkede alle deres resourcer....så er det sku klart de er bagud.... 😐

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:26:40
Svar/Indlæg:
851/30
#18 det er det de kalder æres drab... det er en meget mærkelig tanke gang... det burde ikk være lovligt men det er der en religion der tillader

#22 ja okay hvis du ser det på den måde... men ved ikk om det er derfor de kan reagere på den måde

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:27:07
Svar/Indlæg:
2845/99

tro eller ej, så er det forkert, også har jeg allerede målt op hvor skuddet skal ligge hvis du spørg mig.....

kimski

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:27:33
Svar/Indlæg:
1085/166
Vi nakket squ da ikke en skid.De tror på hvad der står i en bog, derfor er de ikke kommet så langt

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:28:47
Svar/Indlæg:
2845/99

der er forskel på at være bagud i kultur og samfundet..... samfundet er de langt bagud, men det er usa også når det gælder lige stilling og social støtte, men de har stadig ikk et æres kodeks der stiller dem i god ret til at udføre sådan en handling....

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:29:16
Svar/Indlæg:
5891/423
....det er fandme syndt for dig, fordi du er så uviden.... vi troede sku også rigtig meget på jesus christus i lang tid, før vi gik fra det....så helt rigtig er det ikke.... 😐
#26 jo det er vel rigtigt nok...men jeg tror nu også at samfundet + religion har relationer til hinanden...

lad os stoppe denne diskussion før det går galt....det skal nok passe at det gør det, hvis vi fortsætter :-
/

kimski

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:31:59
Svar/Indlæg:
1085/166
#27 Bemærk hvad år vi skriver,og se hvor langt vi er kommet i vesten.De tror stadig på hvad der står i en bog

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:32:56
Svar/Indlæg:
851/30
#27 hvis vi holder os til faktaet kan det ikk gå helt galt men du har ret i den kommer nok langt ud hurtigt

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:32:59
Svar/Indlæg:
5891/423
#28....

bare stop alle med diskussionen... 🙂
#29 vi holder os nemlig ikke til fakta når det er HWT 😛

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:34:42
Svar/Indlæg:
10398/435
Jeg kan ikke lide jehovas vidner fordi de ringer på min dør. Ja og så går de med skjorte og slips..

Jeg kan ikke lide islam fordi den gør andre til underlegne. Se hvad en dhimmi er, se hvad jizya er. Jihad ved du nok hvad er. Troen har simplethen ord få sådan nogle ting. Kalifat er nok den værste.

Og sig mig, har noget af ovenstående noget med race at gøre?

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:34:52
Svar/Indlæg:
851/30
#28 tror ikk rigtig vi kan forholde os til deres religion, tror man skal sætte sig ind i den for at forstå hvad de tænker og hvordan de handler

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:36:26
Svar/Indlæg:
5891/423
#31 flot..

http://da.wikipedia.org/wiki/J...

Jihad (gihad ????) er et islamisk begreb, der kommer fra det arabiske ord ghd ("at stræbe eller anstrenge sig"). Begrebet har en lang række forskellige betydninger, fra en indadvendt spirituel kamp for at opnå den rette tro til politisk eller militær kamp for at fremme islam og islams interesser. Ordet bliver på dansk ofte oversat til "hellig krig", hvilket ikke er korrekt, selvom jihad i visse tilfælde kan have denne betydning. Mange muslimer anser jihad for at være et af de aspekter af deres religion, der oftest bliver misforstået af ikke-muslimerne. Meningen med de mere militante aspekter af jihad er et spørgsmål, der stadig er til debat blandt muslimerne. Den religiøse legitimitet bag de forskellige islamistiske bevægelser, der benytter sig af terminologien bag det islamiske begreb jihad er ofte blevet kritiseret af mere moderate og liberale muslimer.
-------------------------------

Egentlig er de begreber du fortæller om, nogle begreber som misforstås, og det gør det også i nogle dele af mellemøsten... hvis man f.eks. læste den rigtige koran, tror jeg faktisk at der vil stå noget godt. Mange siger koranen er meget ens med biblen... Den gang vores klasse gik til præst sagde præsten også at de to religioner faktisk er meget ens, men at koranen misforstårs af mange muslimer, og derved er der så meget koas....det er rimelig trist.... 😕

Det skal siges jeg ik er muslim....(nogle kunne gost have en anelse pga. mit navn 😛 )(jeg er ateist, og min forrige religion var hinduisme(mine forældre))

kimski

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:37:09
Svar/Indlæg:
1085/166
#32 Ja nemlig ja 😉

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:40:29
Svar/Indlæg:
851/30
#30 det er der ihvertfal ikk alle der gør 😀

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:45:10
Svar/Indlæg:
3162/326

"hvad er der racistisk ved ikke at kunne lide en tro? Er tro nu en race? Folk himler da glædeligt op om hvor nederen jehovas vidner er.. er det racisme?

hmm så islam er en race, men kristendommen er noget crazy fyfy fra USA?"

Hvis der skal fluekneppes, så bemærk at jeg skriver svæversynet, dernæst borderline - for at hade alle der har et bestemt "mærke" på sig, det være sig en jødehat, en nissehue, en koran under armen eller en bestemt hudfarve, det er netop snæversynet, og altsammen meget ens,.. lad os kalde det fremmedhad.

❤ ❤

Mads 🙂

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:46:48
Svar/Indlæg:
2127/11
"#18 det er det de kalder æres drab... det er en meget mærkelig tanke gang... det burde ikk være lovligt men det er der en religion der tillader "

Nej #23, det er der så ikke. Læs lidt af koranen, inden du gør dig til talsmand for hvad den siger eller ikke siger.

Jeg er sgu ikke religionsekspert, og ønsker for den sags skyld heller ikke at være det. religioner er noget crap imo. MEN; jeg har bla læst nogle forskellige ting fra bla koranen, og æresdrab er direkte imod koranens budskab. Man kan starte med det universelle bud om at det er strengt forbudt at dræbe en troende. Skal en sådan straffes så voldsomt, er det op til Allahdin at klare det i det hinsides. Men går vi konkret til de situationer hvor æresdrab oftest optræder, står der højt, klart og tydeligt i koranen, at kvinden til hver en tid har lov til at afvise en bejler.

Æresdrab er traditionsbestemt, og ligesom fx de dele af den muslimske verden hvor der indtages alkohol, noget folk vælger at leve med, på trods af at det faktisk ikke er halal.

Jeg havde en gang fornøjelsen af at diskuetere religion med to muslimer, der frivilligt ta'r ud og taler med folk. De er medlem af en foreninmg der arbejder på at få tingene til at køre bedre ml danskere og muslimer. Det var ret kort efter muhammedtegningerne og al balladen desangående, og det spurgte vi jo sføli til. Svaret var en fortælling fra den en af de to's dagligdag. Han er teologistuderende, og underviser bla muslimer i Vestre Fængsel i koranen. Han havde spurgt dem til deres holdning, og fjolserne havde jo svaret at tegnerne skulle ristes. Derpå fik de så en længere smøre med henvisninger til de steder i koranen hvor muhammed har tilgivet langt værre ting end de skide tegninger, og en prædiken om at islam også handler om tilgivelse. Til slut havde han så vidt huskes nævnt at de regler de talte om (ikke at måtte tegne profeten) dels kun gjalt for rettroende muslimer, dels ikke blev overholdt i nogle dele af den muslimske verden.

Som han afslutningsvist sagde: "i skal ikke tage fejl. De fleste muslimer ved ikke mere om koranen, end i gør om biblen".

Jep, jeg bliver også oprørt over billederne her i tråden, og gad også godt aflive de to aber der gjorde det. Skodører som alligevel ikke beriger verden. Man kald det for hvad det er: en verdensdel i nød, med en kulturel udvikling der er bagud, og nogle religiøse overhoveder der febrilsk forsøger at holde på deres magt, ved at dæmonisere alt vestligt.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:50:33
Svar/Indlæg:
2127/11
#33 En mindre tilføjelse: Den normale opdeling er i henholdsvis den lille og store jihad. Den lille er forsvaret af land og tro, hvis man angribes. Den store jihad er den indre kamp og udvikling. Der kan være flere udgaver, som wikipedia antyder, men dem kender jeg så bare ikke.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:53:36
Svar/Indlæg:
2353/24
Forfærdeligt.. intet mindre!

Hvorfor skal islam altid blandes ind i debatten? Koranen er i sig selv ganske fredsommelig - ligeså vel som Bibelen og Torahen(?), eller andre tekster som de forskellige lever efter.

Æresdrab, manglende kvinderettigheder osv, har intet med koranen at gøre, men der er desværre nogle kulturer som siger "det står i den hellige bog!!" og bruger den til at "slå folk oven i hovedet" med.. Sådan gør den katolske kirke også! Selvom det ikke er så slemt som det har været tidligere.

Det er kulturen og traditionerne som skal ændres.

Jeg har sat spørgsmålstegn ved Torahen, da den jo primært består af Det Gamle Testamente (fra Bibelen), og vi kender jo alle citater som "øje for øje" og "tand for tand", men jeg ved desværre ikke, hvad den mere består af.

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:54:26
Svar/Indlæg:
851/30
#37 har ikk sagt det står i koranen men der er nogen folkefærd som bruger det imod familie for at opretholde ære og respekt blandt familien

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:57:37
Svar/Indlæg:
2127/11
"det burde ikk være lovligt men det er der en religion der tillader "

Ergo var det lige netop hvad du skrev #40. Det kan tænkes at du mente noget andet, men jeg er jo ikke tankelæser 😉

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:58:42
Svar/Indlæg:
3332/33
Så i siger deres tro ikke har noget at gøre med deres handlinger ? jamen så kan vi hurtigt konkludere at det er folket der er fuck'd i hovedet.

imo kunne vi godt få usa til at smide en a-bombe og rydde lortet. de bringer sku ikke andet end problemer. se på alt det militære krigsførelse der er kommet ud af det, fordi de snothoveder skal gøre ting som 90% af verdenen er imod.

kan godt være jeg har en afstumpet holdning, men tænk lige over det, hvor stille det ville være uden de tilhængere der sprænger sig selv i luften osv.

Men efter den a-bombe ville der ikke være andet at sige end: "Survival of the fittest"

For at runde af:
http://www.youtube.com/watch?v...

😀

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 21:59:58
Svar/Indlæg:
6531/410
der står ingen steder i koranen at kvinder ikke må gå i skole.

at nogle uoplyste fanatiske fjolser ikke fatter det kan man da ikke give en tro skylden for.

der er jo også folk der tolker biblen så kvinder under trykkes det gør da ikke de har ret.

prøv nu at sæt jer lidt ind i tingene før i sviner en tro til, og generalisere.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:00:44
Svar/Indlæg:
10398/435
#33, nej der er ikke noget at misforstå. Jihad bruges som undskyldning for at fremme religion ved krig eller andre ikke fredelige midler. Jihad bruges ikke til andet. At ordets oprindelige betydning så er noget helt tredje ændrer ikke ved handlingerne og betydningen som bliver tillagt ordet.

De andre ord kan ikke misforståes. En dhimmi er en som lever i et islamisk samfund, underkastet islam fordi han ikke vil være rettroende. Jizya er en ekstra skat fordi man ikke er rettroende. Kalifat er fuld styring af staten ved brug af islams lære.

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:01:14
Svar/Indlæg:
851/30
#42 ja japanerne var ikk særlig tilfredse med a-bomben i ww2 men den virkede da 😛

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:04:06
Svar/Indlæg:
5891/423
#42 min kommentar til den post er: Prøv at gå en time frem i tropic thunder og hør tom cruise...skal forstås at han siger det til dig... 🤡 😐

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:11:24
Svar/Indlæg:
2127/11
#42 Afstumpet? Jada, helt sikkert. men også gevaldig misinformeret desværre. Jeg har hverken ork eller det nødvendige suveræne overblik til at bringe dig lidt op to speed, og jeg tror i øvrigt også at det ville være spildte kræfter. Nogle mennesker har brug for fjendebilleder, om de så er bindegale såkaldte muslimske terrorister, eller misinformerede danskere.

Jeg kan fortælle dig at mellemøsten en gang var noget nær et videnscentrum, og at vi i Europa blev gevaldigt inspireret af nok især deres filosofi tilbage i første del af det sidste årtusinde.

Mit bud, og jeg er altså hverken historiker eller noget, er at tingene nok gik galt da "den hvide mand" for alvor begyndte at lægge verden for fode. Pga vores forskruede religionsopfattelse fik muslimerne på munden, og som vi jo nu alle ved, lykkedes det for os at tromle alle andre fuldstændig ned. Afrika var faktisk også et ret velstående land en gang, men så fandt nogle grådige europæere på at dele landet ind i "lande" med en lineal, og gik på storrov. Læs lidt om Belgiens tid som ejer af Congo, hvis du har mod på en vaskeægte og virkelig grufuld beretning. De ting der skete i den tid tror man er løgn, især når man samtidig ved at de fortsatte ind i starten af det 20. århundrede.

Mellemøsten var rig, og som nævnt rigtig godt med en gang. Men efter at være blevet jordet af os, endte de i den armod vi ser nu om dage, med undtagelse af de få lande eller emirater der slap fri. Se på hvilken som helst land, også europæisk, når de kommer lidt i krise. I Frankrig blev Le Pen pludselig mægtig populær. Jeg kan ikke huske hvad den rabiate abe russerne fandt smag for hed, men sådan kunne vi blive ved. Et skoleeksempel, med mindre man er dum nok til at tro at tyskere generelt er afstumpede og onde, er Tyskland efter første verdenskrig. Den enorme bod de blev dømt til at betale resten af verden, sammenholdt med børskrakket sidst i 20'erne, knækkede Tyskland fuldstændig. Derfor blev der plads til en stærk, men bindegal, leder, og de uhyrlige gerninger vi alle kender til, og som kun nogle få ynkværdige fjolser forsøger at modbevise.

Modgang kan bringe det værste frem i os alle, og det er, tror jeg, den korte udgave af hvad vi ser i de muslimske lande hvor den er gal.

men som sagt: jeg er ikke historiker, eller for den sags skyld sociolog. Det var bare mit bud på sagen, og skulle noget være forkert, er bedre vidende velkomne til at rette 🙂

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:11:32
Svar/Indlæg:
3332/33
#46 har set den, men kan ikke lige huske hvad han siger der 😉

CF

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:12:42
Svar/Indlæg:
4689/105
Inden folk begynder at svine Koranen og alle muslimerne til, så burde de måske vide hvad der faktisk står i Koranen.

Jeg pisser mig fandme af når folk plaffer løs og kæfter op om emnet, når de faktisk ikke engang selv ved hvor alle de ting muslimerne gør det stammer fra. Jeg holder min kæft fordi jeg ved alt for lidt om det til at kunne diskuterer de her enkelte ekstreme tilfælde.

Jeg har selv læst en forkortet udgave af koranen, og når man læser den ser man hurtigt at den ikke er meget værre end vores Bibel. Hvor ofte har vores gud ikke straffet mennesker og hedninge, så man skal ikke tro at vores gud er så meget bedre.

Når alt kommer til alt er Koranen ikke meget slemmere end vores Bibel. Det der er ærgeligt er at ekstremisterne der mistolker den, og finder på alle mulige andre regler. Det er noget der ødelægger muslimernes rygte, selvom det langt fra er alle der er så fjendtlige som det tit virker i medierne.

Til dem der siger at folk er syge i hovedet fordi de beder 5 gange om dagen: Hvad bilder i jer lige ind? Må folk ikke selv bestemme hvor mange gange de vil bede? Der er da også kristne mennesker der beder 5 gange om dagen, er de så også syge i hovedet? Eller er det bare fordi de er muslimer at det ikke er i orden at bede 5 gange om dagen? Jeg synes at det er pinligt at vi har mennesker her i Danmark med den opfattelse

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:13:13
Svar/Indlæg:
5891/423
#42 husk at vores talsystem stammer dernede fra...
#46 kan sige at det ikke er et pænt sprog.... 🤡

cineman

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:13:40
Svar/Indlæg:
1297/50
#42 kunne jo være de stoppede med at springe sig i luften, hvis vi smuttede ud af deres lande med alle vores våben.
Man skal også huske at de muslimske lande skal være tilskuer til deres naboer bliver angrebet af hovedsagelige vestlige lande.
Tænk hvordan vi ville regere hvis Iran angreb England(Irak) gentagende gange, og så lige bombede tyskland(Afghanistan) også.
Og til lige med fik Iran støtte af andre muslimske lande.
Vil vi så ikke hade alle de muslimske lande der kunne tænkes at støtte Iran?!.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:13:55
Svar/Indlæg:
2127/11
#44 Ja, folk der mistolker eller fordrejer koranens ord, bruger jihadbegrebet som undskyldning til at føre krig, eller udøve terror. Men se dig lidt om i USA fx. Hvordan opfører de kristne sig derovre? I bibelbæltet er det jo fandme hjerneblæste rednecks, der heller ikke fatter en skid af biblen. Men de hævder da stadig at de følger den.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:17:06
Svar/Indlæg:
3332/33
#47 jeg har allerede haft samtidshistorie én gang i dag og troede jeg kunne nøjes med det 😲 😛

men helt ærligt, vil du ikke mene det er noget fis og sagt mildt, totalt skudt i hovedet, at rende rundt og bombe hinanden konstant, for ingen verdens nytte, at skide på ytringsfriheden i andre lande og kontinenter, fordi man har ondt i røven over nogle tegninger, at man skal have diktatur, istedet for retfærdighed og en moderne verden osv osv osv... ?

CF

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:17:55
Svar/Indlæg:
4689/105
#47 Ja langt hen ad vejen er det sku nok vores skyld at de er blevet så fattige i den del af verdenen. Vi har ikke været et hak bedre end de ekstremistiske grupper de har dernede nu. Så inden folk hakker så meget på dem, så prøv lige at kigge på VORES historie først. Man kan vel på en måde sige at det muslimske ekstremister gør nu, bare er pay-back?

Når man tænker på alt det lort vi har gjort overfor dem i tidernes løb, så er vi langt fra kvit endnu.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:19:03
Svar/Indlæg:
5891/423
#53 enkelt svar: Nej

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:20:05
Svar/Indlæg:
3332/33
#51 men nu er situationen jo ikke sådan, så det er lidt svært at vende den om, ikk ?

#50 men vil du have jeg skal tage mig af den lidt tomme "trussel" eller har du tænkt dig at modargumentere på et nogenlunde niveau ?

#55 så er du igen, velkommen til at skrive "hvorfor" du skriver som du gør.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:21:30
Svar/Indlæg:
5891/423
#56 hvis jeg skal være helt ærlig har jeg ik løst til det, da du er en af de personer, som ikke fatter så meget af verdenshistorien / verdenssituationen.... så NEJ...Jeg gider ikke spilde tid på folk, som er negative fra starten.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:21:54
Svar/Indlæg:
6531/410
vi har frihed under ansvar, det betyder at hvis man gør noget skal man stå til ansvar for det.

Giv mig en grund til man skal lave sådanne tegninger når man nu ved at folk ikke bryder sig om det.

det er jo kun for at provokere og intet andet.

cineman

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:22:18
Svar/Indlæg:
1297/50
#56 Nej det er ikke svært at vende den om, for så skulle du måske, ved det eksempel forstå hvad jeg mener, og måske forstå lidt af hvad muslimske øjne ser og hvordan de sikker ser på det.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:23:37
Svar/Indlæg:
5891/423
#56 Hvorfor vi ikke skal smide en A-bombe? er vi så bedre selv? svar mig på det....
det er det samme som, hvis jeg sagde at jeg ville slå dig ihjel fordi du har en dårlig tøjstil... Vi har ikke gode forbindelser med den muslimske verden, og det har de heller ikke. OG medierne gør det bare værre..... 😕 ikke ment med at vi ikke skal hae presse osv. Men pressen sælger bedst når man kun hører den ene side af historien... 😐

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:24:04
Svar/Indlæg:
3332/33
#59 forstår fint hvad du mener, men nu satte jeg så realiterne op for dig.

#57 negative fra starten ? wtf ?

Edit:

#58 alt er ikke provokation, noget er blot humør som NOGEN ikke fatter 😉

cineman

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:25:51
Svar/Indlæg:
1297/50
#60 Det viser bare han ikke ved hvordan verden hænger sammen. Nuker vi dem alle sammen, så vil vi sikkert også dø eller udrydde os selv af radioativt stof for nukerne 😛 🤣
Vi bor jo trods alt på samme lille planet 😉

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:26:04
Svar/Indlæg:
3162/326

Hold da op hvor var vi nået langt i denne verden, hvis vi allesammen på de tyndeste grundlag havde smidt a-bomber i hovedet på hinanden.

"Så i siger deres tro ikke har noget at gøre med deres handlinger ? jamen så kan vi hurtigt konkludere at det er folket der er fuck'd i hovedet."

Hvis du med tiden kan fjerne -et fra folket, eller endnu bedre udpege specifikt hvilke fjoser det er du ikke bryder dig om (i det her tilfælde syrekastende mænd), så kan du vel godt selv se at en a-bobme er bare en lillesmule overkill, og det nok i virkeligheden dig der er psykopaten?

Jeg syntes godt nok du trænger til at komme lidt ud og få luftet nogle af dine holdninger til alle de næstekærlige mennesker der lever i danske muslimske samfund... hvad ved, det kunne være du kunne lære noget, andet end hvad du kan finde i et spejl.

Og igen, jeg siger det med kærlighed. Jeg tror ikke du er bevidst om hvor dumt det du skriver er, da det nok ikke er helt på gennemtænkt. Vælget står nu på om du vil forvare dit synspunkt, og være det samme som dem du anklager, eller om du vil være et større menneske, og undskylde dig selv overfor de mennesker du har stødt (det er alligevel pænt mange en a-bombe kan ramme alligevel).

❤ Mads

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:27:15
Svar/Indlæg:
5891/423
#62 det er syndt for ham...vi brude donere penge til ham, fordi en hjerne transplation 🤡 (næsten ikke ondt ment 😛 )

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:28:18
Svar/Indlæg:
3332/33
#60 Jeg ser det lidt som "det var ikke os der kastede bolden op og fyrrede til den, men vi kan ligeså godt tage den i hænderne og ligge den på jorden" hvis du forstår.

jeg synes bare der er skabt så meget rav i den af folk der er dernede fra, ikke at vi ikke også har syge "hvide" mennesker.
men for fanden, vi kunne da os bare udrydde problemmagerne og lade resten passe sig selv der ikke har gjort en dyt og alligevel passede sig selv i forvejen.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:29:12
Svar/Indlæg:
5891/423

hvad fatter du ik!?

DET VAR OS, der kastede bolden 😐

fuck man.... :no:

#65 Der vil altid være problem mellem mennesker...mennesker er egoistisk opbygget....

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:31:49
Svar/Indlæg:
2127/11
#53 Ja ok, så burde jeg måske ha skånet dig. Så kan du lære det kan du! 🤣

Jo, gu fanden er det noget fis. Der sker en masse i nogle af de lande, som jeg virkelig hader. Min pointe er bare, at tingene ikke er så sort/hvide. Hvor ofte tænker du fx over den ny tids religion, den der hersker herhjemme? Nej vel?

Kort denne gang, for nu at vise lidt hensyn 😉

Penge og status. Det er en stor del af hvad der tæller i DK, og mange af de såkaldt vestlige lande. Man ser fx indslag i fjerneren om mødre der bruger nærmest rub og stub på dyrt designertøj til deres baby, fordi de tror at de på den måde signalerer at være gode forældre. Men hvordan tror du at babyen, der ikke må blive beskidt og til hver en tid skal kunne bruges som prydsgenstand, har det?

Mere til samme side af sagen: Individualisme. Forældrene har mere og mere travlt med at realisere sig selv, og det gøres nu om dage udenfor hjemmet. Bønene mangler den nære kontakt med forældrene, og kommer derfor til at få problemer på sigt.

Det her er, ser du, mit vidensområde. Jeg kender fx et par kvinder der arbejder, eller har arbejdet, på børnepsykiatriske afdelinger over de seneste år, og ved du hvad de fortæller? Hvor man førhen sjældent så en ung mand med spiseforstyrrelser, har de nu selv helt små drenge (6-7 år), der er dødsyge af det lort. Hvorfor, og fra hvilken del af den sociale rangstige kommer de? Fordi de skal leve op til forældrenes ideer og samtidig være udstillingsmodel, når endelig forældrene har tid til dem. De kommer, surprise, fra den bedre del af borgerskabet, og ikke - som mange måske ville tro - fra de lavere sociale lag.

Det er let at se tornen i modpartens øje, men ofte svært at få øje på bjælken i sit eget. Mennesket søger sandheder, noget at tro på. Vi har bare forskellige prædikater på trosretningerne. Jeg anses formentlig for at være idiot pga det jeg lige skrev, for hvem sætter spørgsmålstegn ved hellig mammon og individualisme? Omvendt er religioner tidens store no no, selvom jeg reelt ikke ved om de er værre. Personligt foretrækker jeg den større frihed, men er dælme også bevidst om hvad den koster på andre områder..

Jaja ok, så blev det sgu alligevel halvlangt.. Svært at sige noget uden at bruge lidt spalteplads på det.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:32:01
Svar/Indlæg:
3332/33
#63 bemærk jeg bruger folket i sammenhæng med dem der er tilhængere af at sprænge sig selv i luften, tak.

#64 tak.

Jeg siger bare min mening, LIGESOM JER ANDRE. Så i behøver sku ikke angribe mig, og det er unanset, hvad min holdning er.

cineman

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:32:29
Svar/Indlæg:
1297/50
#65 Er bare bange for at hvis der ikke er nogle muslimer at jagte så bliver det jøderne igen, og derefter tykke mennesker eller rødhåret. Eller endnu være Tenkin`er folket 😛 🤣 .

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:35:50
Svar/Indlæg:
2127/11
#54 "Når man tænker på alt det lort vi har gjort overfor dem i tidernes løb, så er vi langt fra kvit endnu."

Nej desværre, gys :'-(

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:36:51
Svar/Indlæg:
3332/33
#67 dog ser jeg mere fornuft i det du skriver, end hvad min lærer fortæller, eller hvad de andre i den her tråd skriver til mig 😉

men ja du har da ret, synes bare stadig at meget store problemer kunne være undgået, hvis man havde holdt de folk nede der bare er gale og vil flyve fly ind i højhuse.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:37:59
Svar/Indlæg:
3332/33
#69 hvor er du sød, gid jeg havde en kysse smiley...

-.-´

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:41:40
Svar/Indlæg:
3162/326
Husk lige relgerne inden vi ender i mudderkastning:

4. Personlige angreb er ikke velkomne.

Kritisér idéer og ikke personer. Hvis i skal lave mudderkastning, så er det i soapboxen det foregår. Man må gerne gå amok og rase lidt ud, men det skal stadigt være inden for rimelighedens grænser.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:44:43
Svar/Indlæg:
3332/33
#73 ja mads, du kan jo starte med at kigge på post 63 så 😉

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:47:55
Svar/Indlæg:
2127/11
#71 Jeg takker og bukker 🙂 Man opnår oftest mest ved at møde folk i øjenhøjde, fremfor at rakke på dem.

Jeg havde også gerne været fri for selvmordsbombere mv, og ville hygge mig over at de i stedet fik sprunget sig selv og ligesindede i luften. Tag endelig ikke fejl. Men som sagt hører der altså langt mere til historien, end kun at se på hvad der sker lige nu. Er du egentlig klar over hvor megen nød vi har spredt i verden, og stadig spreder?

Kig evt på Burkina Faso og deres bomuldsproduktion, eller den danske produktion af sukker fx. Her er en kort og ikke helt fyldestgørende redegørelse for problemet: www.92grp.dk/politik/detmener/...

Det der mangler i artiklen er, at de restriktioner vi via wto opsætter for u landes salg af varer. Fx i tilfældet Burkina Faso: de har klart lettest ved at sælge uforarbejdet bomuld, som de jo sføli ikke får mange basører for. Begynder de at lave vatpinde (som de kunne tjene noget mere på), bli'r de mødt af ekstra afgifter og jeg ved ikke hvad. Derved holder vi dem effektivt i fattigdom. Når vi undrer os over at bla lande i mellemøsten ser lidt skævt til os, må vi ikke glemme at de også ved sådan nogle ting. Kort om sukkerproduktionen her i DK: Min morfar var faktisk fabriksbestyrer på et par sukkerfabrikker i sit liv. men sukkerproduktion i DK er ikke rentabel, ift sukkerrørsproduktion i mere egnede lande. Derfor gav den danske stat tilskud til landmændene. Deres sukker blev derfor meget billigere end den reelle pris, og holdt på den måde fattige bønder fra u lande ude af markedet.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:56:14
Svar/Indlæg:
3332/33
#75 Ja der er flere vinkler at se historien fra. kan jo så kun give dig ret i at vi på andre sider kan være ligeså slemme (eller værre?) og "vi" har haft en finger med i spillet, når man ser på, hvor de nu er i dag.

Jeg har da også spurgt mig selv om, hvorfor der stadig er soldater i de lande til at holde "styr" på det hele, dog forgæves, hvad angår svar. For det er sku tiltider derhenne, hvor de slet ikke gavner og det er "dem" (en gruppe af nogle af soldaterne) der er nogle svin.

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 22:59:35
Svar/Indlæg:
2576/125
Tag da lige og slap af drenge. 😀 Der var nogen der nævnte fantisme i starten, og det er da lige før i er klasse eksempler på det, da i forsvare jeres holdning med næb og klør. 🙂

Sandheden er at vi nok skulle ryde lidt op i vores egen baghave, inden vi dømmer hele mellemøsten. Husk at det er ikke mange århundrede siden vi var lige så slemme med hekse afbrændninger og så videre, men dengang var der ikke noget, der hed medier og egen holdning, men biblen og troen. For at det ikke skal være løgn, så har vi her i Europa været nogle rigtige bøller. Et eksempel på det er vi i afrika, under konoliseringen tog tid på hvor tid en mand var om at brænde.

Vil faktisk sige at vi idag ikke er kommet meget længere end hekse afbrændning og fordømmelse af andre mennesker. Vi gør det bare på en mere civiliseret og legaliseret måde. Verdens dominans igennem globalisering osv.

For fanden, hvad laver vi egenligt dernede? Vi siger vi gør det for at sikre verdens freden, men hvilken fred. Så vi kan leve trygt, mens andre lider under vores dominans? Vi har ingen problemer med, at dræbe tusind, hvis det bare passer i vores billed om fred og fordragelighed. Det eneste vi laver dernede er at gøre dem til os. For hvis de har samme værdier og tankegang som os, så er de ikke et problem.

Vi skulle tage og lade dem i fred, og så udvikle dem i deres tempo uden at fordømme dem, som man så gerne vil. For vi skal nemlig heller ikke underkaste os dem, og sige de har ret, fordi vi er bange for dem og ikke vil såre dem.

Til artiklen om de to mænd, så skulle de fanme i et syre bad. Det er da fuldstændig vanvittigt det de har gjordt. Men tror faktisk det er et gammelt billed de har fundet frem fra arkiverne. Synes jeg har set det før. Hmm..

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 23:03:05
Svar/Indlæg:
2127/11
#76 "det er "dem" (en gruppe af nogle af soldaterne) der er nogle svin"

Det kan vi ikke komme udenom, og det er noget snot. Hvis vi reelt mener at være så højt hævet over dem, burde vi også demonstrere det med praktisk handling.

Desværre har jeg det som dig, mht at finde svar på hvad vi laver i nogle af de lande. Der er mange teorier og ideer, men jeg ved ikke hvilken jeg skal købe. Med et land som Irak tror jeg helt sikkert på at olieinteresser spillede en stor rolle, men der ud over er det sgu en gråzone i mange tilfælde.

Fedt at du gad læse hvad jeg har skrevet, og lure lidt over det. Det fortjener du sgu respekt for imo.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 23:06:40
Svar/Indlæg:
2127/11
"Et eksempel på det er vi i afrika, under konoliseringen tog tid på hvor tid en mand var om at brænde."

Jøps, eller da Kong Leopold (Belgien) blev pissed over at smide for mange penge ud på ammo, og forlangte afhuggede hænder som bevis på at kuglerne var blevet brugt fornuftigt. Det kostede en del ikke-skudte afrikanere deres hænder. Kynismen har været helt ufattelig. Strengt taget kan nutidens mellemøst slet slet ikke måle sig med nogle af de ting vi har gjort.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 23:08:33
Svar/Indlæg:
3332/33
#78 Jeg bukker og takker, dog takker jeg også for at du ikke har hoppet på mig med klørerne først. Jeg er skam meget villig til at se sagen fra en anden vinkel, især hvis vedkommende der viser mig den forstår at gøre det på en ordentlig måde (!)

Vil bare sige, at det nytte heller ikke noget bare at være helt neutral, for det kommer der da slet intet ud af 😛

Men lad os nu se om den kære Obama kan få lidt mere styr på tingene end den tidligere præsident og få hevet soldaterne hjem, så vi kan få noget fred og medgang. 😉

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2008 23:14:02
Svar/Indlæg:
2127/11
#80 Som jeg allerede har skrevet, tror jeg ikke så meget på at svine folk til. Det kom bare bag på mig at du så rent faktisk også lyttede lidt til hvad jeg havde at sige. Normalt er folk mere fastlåste i deres meninger, især på dette område 😉

Jeg er for så vidt enig i at neutralitet sjældent flytter det helt store. men det gør direkte had eller en meget negativ holdning dælme heller ikke du 🤡

Jeg har mit lille håb til Obamas tid som præsident, men er også lidt skeptisk på samme tid. Han er jo ikke ene om at bestemme, og våbenindustrien har ret god magt i det der kaldes guds eget land (ahm*host* 🤡 ) Men han virker som en god mand, og har jo en tilbagetrækning på programmet. Vi må vente og se.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 23:14:05
Svar/Indlæg:
3162/326

Det jeg skriver i #63 er stadig så kærlig ment som det nu kan lade sig gøre, når man fra start af får at vide man kan få en a-bombe i hovedet 😉

Jeg prøver jo for pokker at få dig til at se at man kommer så meget længere med et åbent sind og en smule tillid. Så er der både sået og gødet til en fredelig verden vi allesammen kan holde ud at være i.

Mvh. Mads 🙂

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 23:23:27
Svar/Indlæg:
3485/76
det fandme sygt det der 😐

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 23:53:21
Svar/Indlæg:
2072/117
Har intet problem med afskaffelse / forbydelse (whatever) af Islam.

Og er ikke religiøst troende på nogen møder.
Er Ateist

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2008 23:55:09
Svar/Indlæg:
2072/117
#79 Så fordi vi har gjort noget slemt engang, må de også lave noget slemt nu?

Er det blevet "deres" tur?

Afskaffelse af lære gennem emperi?

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 00:44:19
Svar/Indlæg:
3162/326

"Har intet problem med afskaffelse / forbydelse (whatever) af Islam.

Og er ikke religiøst troende på nogen møder.
Er Ateist"

Muslimer har sikkert heller ikke noget mod afskeffelse af ateisme 😉

Du skal dog nok ikke ligefrem regne med at skabe nye venskaber med muslimsk baggrund med den holdning - men det er måske det der er meningen? At hade "de onde slemme mennesker" fordi de deres helt egen privat-sphere dyrker en tro der handler om respekt, kærlighed omsorg og tilgivelse?

Prøv engang at adskille Islam, og så de nokkefår der smider med syre fordi kvinder går i skole -> DER ER INGEN SAMMENHÆNG!

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 00:52:05
Svar/Indlæg:
2072/117
#86 Jeg dømmer folk efter deres handlinger, ikke deres tro.

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 07:12:04
Svar/Indlæg:
2576/125
#85 Slet ikke sådan ment, men vi skal bare huske vi var lige sådan, og tro vi er bedre end, for så er vi arrogante. Det er ikke ens betydnende med, at de har lov til det de gør.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 08:21:50
Svar/Indlæg:
3485/76
alle der går bare det mindste ind for religion har en skrue løs.. som min oldemor sagde det "religion er roden til alt ondt" og så det ikke engang løgn :no:

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 10:42:26
Svar/Indlæg:
5891/423
#89 ja, men uden religion, ville menneskeheden være fortabt... vi skal ikke bruge religion nu, men før var det nødvendigt, da det dannede godhed, syndt det ikke gør det mer....

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 10:49:57
Svar/Indlæg:
2072/117
#90 Kan du ikke lige komme med nogle eksempler?

Når jeg tænker tilbage i historien kan jeg næsten kun forbinde religion med hellig krig, afbrændelse af hekse osv...

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 11:38:01
Svar/Indlæg:
5891/423
#91 eks. skabte jesus en harmoni mellem mennesker. hinduerne levede også i harmoni, hvor der ikke var krig i lang tid.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 11:42:29
Svar/Indlæg:
3485/76
#90 og så beskattede kirken self fattige mennesker og hvis du var katolsk skulle du betale for at rette op på dine sønder 😲 det jo en rigtig god ting :yes:

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 12:04:38
Svar/Indlæg:
3332/33
#92 jesus blev også korsfæstet og forrådt 🤡

til tider har religion sku skadet mere, end det har gavnet.

og hinduerne levede i harmoni når der ikke var krig ? altså bare det der var krig er da nok til at sige det ikke kun har været noget godt.

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 14:07:10
Svar/Indlæg:
2732/41
86#

"Du skal dog nok ikke ligefrem regne med at skabe nye venskaber med muslimsk baggrund med den holdning - men det er måske det der er meningen? At hade "de onde slemme mennesker" fordi de deres helt egen privat-sphere dyrker en tro der handler om respekt, kærlighed omsorg og tilgivelse?

Prøv engang at adskille Islam, og så de nokkefår der smider med syre fordi kvinder går i skole -> DER ER INGEN SAMMENHÆNG!"

Jeg syntes du burde sætte dig mere ind i hvad islam og kristendommen handler om, for det er alt andet end respekt, kærlighed og omsorg.. Der er tonsvis af opfordringer til mord, voldtægt, og undertrykkelse af kvinder som er en fundamental del af kristendommen, og derved også islam.

Det ærger mig squ at folk stadig tror islam kun vil det bedste for menesker, for det bliver konstant modbevist.

http://prophetofdoom.net/Islam...
http://www.evilbible.com/
http://infidelsarecool.com/200...

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
14-11-2008 18:41:36
Svar/Indlæg:
2127/11
#85 Hvis du havde læst hvad jeg ellers havde skrevet, ville du have forstået at det er noget mere kompliceret end det 😉 Fortiden lever stadig. Nu bruger vesten bare andre metoder, som på papiret ser pænere ud.