Hvorfor overhovedet en spillet computer?

Grafikkort d.  14. november. 2008, skrevet af leon2008
Vist: 560 gange.

leon2008
 
Overclocker
Tilføjet:
14-11-2008 20:55:16
Svar/Indlæg:
228/35
Jeg sidder lige og tænker efter at have læst en lille nyhed på comon.dk http://www.comon.dk/news/netbo...
citat: "..og pc-spils nederlag til konsollerne..."

Så derfor tænker jeg om man virkelig får federe grafik ud af en god PC versus f.eks. PS3 - og bestemt og set i forhold til prisen.

Det var bare en strøg tanke.

Hvad siger i mennesker med en "udødelig" god computer. Er en PS3 blot en PC med et, på nuværnede tidpunkt, low end of the high-end grafikkort? Jeg tænker at en PS3 kun er skabt med det formål at optimere spille oplevelsen, men en PC er så meget andet også.
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 20:59:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det har "man" skrevet, stort set hver gang der blev lanceret en større titel til konsol eller en ny konsol. Jeg er fortrøstningsfuld.

Det eneste der kan bekymre mig, er den tilsyneladende dalene moral, hvor folk kopierer spil på PC. Det giver jo ikke udfald i statestikkerne, og producenterne taber indkomst på PC vs. konsol. Det kunne måske lede nogle udviklere til, at nedprioritere PC'er, frem for konsoller.

Det er klart, at PS3'eren har en enorm regnekraft, men så længe man ikke kan lave sin aflevering på en PS3, tror jeg PC'en består.

Men som spillemaskine?

Tjoh. Jeg håber bare på, at "folk" bliver lidt mere voksne, og køber deres spil/programmer, frem for at kopiere lortet.

Selvfølgelig eksisterer der også pirateri, inden for konsoller, men jeg tror, at det er langt mere udbredt til PC.


leon2008
 
Overclocker
Tilføjet:
14-11-2008 21:10:11
Svar/Indlæg:
228/35
Jeg tror du har pointe, men hele konceptet med at man forsøger at få de elektroniske apparater til at smelte sammen til én enhed ryger så lidt fløjten.

Personligt forsøger jeg at lave et "ordentligt" system i den forstand, at den kan erstatte min nuværende PC, PS3, DVD afspiller, Radio, CD-afspiller, DAB-radio osv. med en central enhed. Der også kan levere Radio i køkkenet mens jeg ser digital TV i stuen og ungerne spiller på deres værelser - men det har nok meget lange udsigter.

Så PS3'en og PC leve nok leve side om side i lang tid endnu. Selvom man nu kan mere og mere på PS3'en i forhold til tidligere spillekonsoller.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 21:14:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Det er også den udvikling de fleste af os venter på.

Hele industrien står hele tiden og svinger. Siden "MedieCenter"-PC'en dukkede op, har vi jo i regelen blot ventet på "Return of the main-frame and Terminal" 😀

Forstået således:

Central computer, eksempelvis computeren på kontoret. Måske en NAS med filer til deling på hjemmenetværket.

Konsol/extender i stuen, med mulighed for afspilning af HD-indhold eller streaming via Internettet/det lokale netværk.

Osv.


Rumph531
 
Overclocker
Tilføjet:
14-11-2008 21:43:07
Svar/Indlæg:
94/24
jaja gaming uden keyboards for noobs som kun bruger 10 knapper!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 21:44:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Konstruktivt? 😛


E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 21:52:28
Svar/Indlæg:
4018/217
#4 Ja du har ret 😉

Det er meget sjovt at spille konsol men det er bestemt ikke alle spil der er lige gode at spille på sådan en maskine. Fx dem hvor det er fedt at have en mus og nogle flere kanpper at trykke på 😛

Ps jeg køber alle mine computerspil. Det var kun den gange jeg var under 18 og ikke havde så mange penge jeg hentede dem.


DuckHunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2008 22:22:43
Svar/Indlæg:
1889/115
FPS og startegi spil skal spille på pc. 😎

Fifa og bil spil er meget sjovere på en PS3. 😲 😀


BeoWulf_Beo
 
Superbruger
Tilføjet:
15-11-2008 00:05:52
Svar/Indlæg:
1186/81
#7 fuldstendig enig, dog spiller jeg ikke Fifa.. men bil spil hører til til konsollerne, også Kamp spil som tekken og Dead or alive.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2008 00:29:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Nu spørger jeg sikkert dummere end politiet tillader. Men kan man ikke tilslutte mus og tastatur til en PS3/Xbox/what-ever? 🙂

De har jo USB-stik og PS3'eren har endda Bluetooth... 😳


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2008 07:10:15
Svar/Indlæg:
1107/258
9#
hehe jo det kan man med f.eks alle bluetooth enheder ^^ og usb enheder for den sags skyld.

har dog ikke testet dte i praksis. spillede lidt CIV4 på min ps3 og mente jeg godt kunne bruge mus og keyboard der, har dinono edge samt logitech revolution mus og de skulle være kompitablke 🤡 men er enig i at FPS spil SKAL spilles med keyboard og mus,. helt sikkert. kan bare ikke finde ud af det på joypad hehe..


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2008 07:34:57
Svar/Indlæg:
7111/480
3#
Central computer, eksempelvis computeren på kontoret. Måske en NAS med filer til deling på hjemmenetværket.

Konsol/extender i stuen, med mulighed for afspilning af HD-indhold eller streaming via Internettet/det lokale netværk.

det er da det jeg har venter bare lige på jeg får penge til min nas så lige nu er det kun streming fra pc 😀 men HD ignen problem 🙂
9# musen og kebort viker vis kun til internet sufning men er dog ike siker på om enkelte titler kune bruge det mener af have hørt noget med UT3 kune er dog ikke 100% på det men det er iverfal ikke alle titler 🙂


Prebbish
 
Superbruger
Tilføjet:
15-11-2008 10:41:49
Svar/Indlæg:
648/5
#11 Jeps, UT3 understøtter mus og tastatur, i hvert fald på PS3, skal ikke kunne sige det med Xbox'en. Hvad jeg så ikke forstår er hvorfor alle spilproducenterne ikke giver mulighed for det. fx ville Far Cry 2 blive en del federe hvis jeg måtte bruge min mus 😩


#13
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2008 11:23:05
Svar/Indlæg:
4018/217
Det er derfor man spiller FPS på computer 😉


#14
las
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2008 14:22:44
Svar/Indlæg:
2151/51
Der er også en tendens til at konsoller gerne vil gå på kompromis med fps.. Jeg har selv en PS3 (bruger den dog ikke, tror ikke jeg er konsoltypen :)

Men altså GTA4 på X360 og PS3 er jo helt til grin.. 10-30 fps er altså noget der kan ødelægge ethvert spil. Så synes jeg de skulle have sat kvaliteten lidt ned og fået et flydende spil, men så igen, GTA har jo aldrig været det mest flydende spil. Men der er osse mange andre spil der ikke kører optimalt. Men når man altid har været vandt til 85+ fps er det jo heller ikke nemt..

Der er flere spil på PS3 der understøtter mus og tastatur i singleplayer, dog mener jeg mange ikke virker i multiplayer for det ikke skal være unfair over for folk der bruger controller.. Og forsvinder det smarte ikke lidt hvis man sætter mus og tastatur til konsollen? 😛


leon2008
 
Overclocker
Tilføjet:
15-11-2008 17:25:34
Svar/Indlæg:
228/35
-> #14 se der har vi et argument for at en konsol måske ikke altid er godt. De bliver jo heller ikke udgivet så tit som grafikkort bliver sprøjtet ud.

Men central computer/server/main-frame er jo muligt i dag. Det koster jo bare en million millard og tager lige så lang tid at sætte op. Hvis man ser på universitets unix maskiner så er de jo bare terminaler der står rundt omkring. (aalborg uni).

Glæder mig til at en "main-frame" eller hvad man nu vil kalde en sådan bliver lidt mere til den almindelige bruger... Men der er jo nok lange udsigter.