Kvalitet af DVI > HDMI kabel

Diverse d.  15. november. 2008, skrevet af 5 cent money
Vist: 377 gange.

5

Overclocker
Tilføjet:
15-11-2008 11:10:07
Svar/Indlæg:
15/2
Hej

Da jeg købte mit fullHD fjernsyn, skulle jeg da lige prøve at spille på en 32" skærm. Derfor skyndte jeg mig bare ned i den lokale elektronik-forretning og købte det første, det bedste dvi -> hdmi kabel. Det kører også rigtig godt, men jeg er nu i tvivl om, hvor vidt det kan blive endnu bedre.

Mit spørgsmål er altså om et dyrere (bedre) kabel, vil kunne give et endnu bedre billede?
Samtidig tvivler jeg på dette, da man vel med et digitalt billede-signal, enten får hele billedet i fuld kvalitet, eller også får man et næsten ubrugeligt billede, der hele tiden falder ud (lidt ligesom når man prøver at fange bestemte svenske kanaler, på sin DVB-T tuner)?
saiot

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2008 11:49:01
Svar/Indlæg:
7111/480
jeg vil sige det ikke kan betale sig med mendre du har et hige in tv der er jo intte der er beder ind det sværeste led et dyrt hdm kabelt er efter minmening kun noget ved vis man har en dyr kvalitet blu-ray afspiler og et top tv så er der måske lidt af hente men til alm brug og til computer vil mit get være der ikke er det ville af hente men mener af inde på recorder var der en debat om det for nylig

5

Overclocker
Tilføjet:
15-11-2008 12:24:34
Svar/Indlæg:
15/2
#1 Mit spørgsmål er, om der overhovedet er noget at hente?
Fjernsynet er skam godt nok (sony kdl 32w4000), ved ikke om du mener det skal op i en større størrelse, før man kan se en forskel?
Opløsningen er fuld HD, så ved ikke hvordan en bluray-afspiller skulle overgå det (det er jo alligevel de færreste - om nogen - fjernsyn, der kan vise højere opløsning). Det eneste skulle være hvis bluray afspilleren sender et mere støjfrit signal end mit gfx.
Det er jo netop det hele mit spørgsmål går på - har det digitale signal samme støjfølsomhed som analoge signaler? Altså hvor lidt støj giver et kun lidt forringet billede.

Jeg er selv lidt tilhænger af at det er en alt-eller-intet situation mht. det digitale signal, men ved ikke om jeg skal opfatte dit svar, som om du hælder mere til at billedet kan blive gradvist forringet af støj.

Kan desværre ikke finde den tråd på recordere.dk. Lyder interessant

5

Overclocker
Tilføjet:
15-11-2008 14:56:00
Svar/Indlæg:
15/2
Hvis andre skulle have samme problemstilling som mig, er der en interessant tråd her:
http://www.flatpanels.dk/flatf...

Der står at enten får man det digitale billede i sin fulde kvalitet, eller også er der decideret datatab. Altså den alt-eller-intet situation jeg har prøvet at beskrive.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2008 15:27:37
Svar/Indlæg:
7111/480
2# det jeg mente var af efter min mening for man ikke noget ud af af købe et dytr kabel vis rasten af komponenterne ikke er topen af popen som en hige ind dvd af spiler vis du fårstår ved ikke lige hvordan det hænger sig med computer alser gfx men jeg vil ikke tro det kan betale sig 🙂

Krissi

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2009 13:34:29
Svar/Indlæg:
1/0
saiot... kan du ikke lave korrektur på det du skriver, så det bliver lidt mere forståeligt?

Det er i hvert fald en god ide, hvis man gerne vil forstås, når man prøver at kommunikere med andre.