#8: Jeg laver lige copy/paste fra min anden tråd (skrevet af en anden bruger)
"Har både XP Pro, Vista 64bit home edition samt X-fi Extreme music. Lyden er bedst i XP i spil, måske pga directsound3D er understøttet i XP men IKKE i Vista, derfor behøves Alchemy fra Creative, men det er jo ikke alle spil den understøtter (se listen på Creatives hjemmeside) Nogle af ge sidste nye spil er lyden kodet uden om directsound3D, men dem der stadig benytter denne funktion har Creative af gode grunde endnu ikke fået puttet ind i Alchemy, og en del spil falder faktisk helt ned til bare stereo i stedet for 5.1 lyd og uden EAX. Et godt eksempel er det helt nye Far Cry 2. Hvis man UDELUKKENDE måler på lydens retningsevne (hvor præcist man kan høre hvor lyden kommer fra), så er gode gamle Quake 3 i XP klart Far Cry 2 overlegen på dette ene punkt. Jeg synes det er for dårligt, at vi alle skal acceptere dårligere lydoplevelser i nye spil end i et fra før pyramidernes tid (næsten da), om det så er Creatives skyld, eller Microsoft fordi de har fjernet Directsound3D, ved jeg ikke, men lydoplevelsen er altså blevet dårligere
Kun Gud ved hvilket kvajhovede (og hvorfor) der har fjernet Directsound3D fra DX10???"