4870X2 hdmi -> dvi/minijack

Grafikkort d.  17. november. 2008, skrevet af atmorell
Vist: 740 gange.

atmorell

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 00:11:01
Svar/Indlæg:
22/6
Hej,

Jeg har læst mig frem til at der er et lydkort indbygget i ATI's 4870X2. Det skulle være muligt at få både lyd og billede over på et TV hvis man bruger den medfølgende DVI adapter. (har ikke prøvet det endnu) Jeg kunne godt tænke mig at smide min spille pc ind i et skab og så trække et HDMI kabel og et usb kabel til mit kontor. Hvordan får jeg lige lavet et HDMI kabel om til dvi til min monitor og minijack til mine BOSE computer højtalere på mit kontor? Findes der en speciel adapter eller skal man have en stor klodset receiver? Er der evt. nogle her som har prøvet det setup?

Mvh Asbjørn.
Riis

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 01:04:44
Svar/Indlæg:
4657/53
http://www.avxperten.dk/hdmi--...

Men du får ikke lyden med , så skal du ha et tv med HDMI indgang.
så du kommer til og trække en kabel mere med lyd i.
Dog tror jeg heller ikke at en pc med en 4870X2 i . vil kunne køre i en skab .
den bliver noget varm og skal ha luft. masser af luft

atmorell

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 11:52:11
Svar/Indlæg:
22/6
Det fungere perfekt at overføre fra min PC til mit TV via HDMI. Jeg får både lyd og billede med over. Det som jeg spørger om er hvordan får jeg overført HDMI til DVI / Analog lyd på mit kontor?

PC (skab) HDMI ---> Plasma med HDMI. (OK)
PC (skab) HDMI ---> LCD DVI/minijack på mit kontor.

Hvis jeg trækker et ekstra kabel kun til lyd så kommer Vista til at bruge 2 lydkort og vil helst undgå at skulle skifte imellem 2 lydkort. Er det muligt at splitte lyden fra billedet på mit kontor med f.eks. en lille receiver eller forstærker?

Angående køling så er det bare et spørgsmål om at få lavet et ordenligt airflow. Har tænkt mig at installere 3x120mm samt lede luften ud med flexrør i toppen. Jeg laver hul i bunden af skabet så der bliver trukket kold luft ind der.