Ingen 'Netbooks' fra AMD

Litteratur d.  17. november. 2008, skrevet af Emillos
Vist: 725 gange.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
17-11-2008 00:44:58
Svar/Indlæg:
14079/622
Tidens computere, de små Netbooks, er blot en døgnflue ifølge AMD, der går efter +13"

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
Retro

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 01:23:04
Svar/Indlæg:
1643/172
Conesus er vist ikke 45nm, men 65nm.

F.eks. vis man ser på det billede af AMD's roadmap som anandtech.com tog så kan man se at Conesus er i den grønne gruppe, som er den samme som Griffin CPU'en som vi ved er 65nm. Men selve baren der viser hvad den grønne gruppe dækker over bliver dækket af ham der AMD manden 😀 men da Griffin er i den grønne gruppe går jeg selv strækt ud fra at det er 65nm der er tale om. Og ikke 45nm som alle andre sider har skrevet om. Da de ikke har kigget ordenligt på billede.

Link til billede:

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 01:34:45
Svar/Indlæg:
2600/84
De er også vildt belastende... altså, ja det er smart den er lille, men det er jo bare en fucking gameboy :(

synes almindelige 15.4" bærbare har den helt rigtige størrelse.

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 01:46:06
Svar/Indlæg:
2388/52
Enig!
15" er for lille, men 15.4" er helt perfekt.

så også en i skolen med en Acer Aspire One eller hvad de hedder de der helt små nogle.. gal den er lille - og utroligt at der er nogen der kan skrive på dem 0.o

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 02:54:27
Svar/Indlæg:
2127/11
Gad vide om det er et smart valg... Det kan godt være at der er en højere returrate på netbooks, men de sælger dælme også i enorme tal.

Personligt har jeg overvejet dem, men er indtil videre ikke overbevist. Skærm og tastatur er sgu nok for småt til daglig brug, og så er det de færreste der udnytter Atom og leverer bare nogenlunde ordentlige batteritider. Hvor er fidusen så henne? For mig starter notebookkiggeriet sgu nok ved 12", og kan max strække sig til 14,1, som jeg har nu. Større vil jeg end ikke eje, da det stort set kun er en maskine jeg har til brug ifm uddannelse.

Hvis man får lanceret nogle Atom med ordentlige batterier, og på størrelse med en Macbook Air, begynder jeg at vågne op. Men vi skal op i skærmstørrelse imo.

Men glædeligt er det dog at AMD langt om længe er på vej med noget ala Atom. About bloody time if you ask me :yes:

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 09:05:18
Svar/Indlæg:
4120/115
Snakkede med Intel om det, og det er vist også kommet fuldstændig bag på dem selv, med hensyn til succesen med Atom. De halter stadig bagefter med leveringerne, for de havde slet ikke regnet med den store efterspørgsel. Men desværre ser det dog ikke ud til at de vil satse stort på det, og vi skal desværre nok ikke regne med et low power chipset til dem, det næste halve år ihvertfald ☹

Men det ændre jo ikke på at de køre som en drøm! ❤
Har lige bygget et mediecenter til mig selv, med én af de små 230'ere, og med XP og Cyberlinks power cinema software. Og der er intet at sætte fingeren på. Heller ikke når den optager, eller surfer på 14 websider samtidig med at man ser tv 😉

Men man kunne måske godt ledes til at tro, at Intel går den modsatte vej af AMD, og satser endnu mere på Atom i de små MID devices baseret på morestown?

Men på et eller andet tidspunkt skal jeg da også have gang i en 330 dual-core og se hvad de kan. 230'eren er jo forvejen med hyperthreading, så dual-core = 4 tråde 😉

jmose

Moderator
Tilføjet:
17-11-2008 15:48:41
Svar/Indlæg:
3863/538
#5 Jeg har sådan et lille kort...Og det kører altså bare lækkert...eneste ulempe er den lille forbandede 5000RPM blæser der sidder på profilen.

jeg har prøvet bare at pille den fra - med det resultat at CPU blev 70+ grader under load... 😲
Så overvejer lige nu om ikke en gammel 80mm blæser på 5V ville kunne køle den med mindre støj...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 16:13:46
Svar/Indlæg:
4120/115
hehe ja, den er sku trals... Jeg har sat en 120mm. papst low noice, på et af de her Zalman beslag så den praktisk talt dækker hele boardet. Og justeret den så langt ned den kan.

Der_Meister

Superbruger
Tilføjet:
18-11-2008 11:39:29
Svar/Indlæg:
610/87
Tror AMD har ret m.h.t Netbooks, jeg havde min MSI wind i 2 måneder så solgte jeg den, den kan stort set kun bruges til Netsurfing og det er ikke nok til de fleste.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2008 18:44:40
Svar/Indlæg:
4120/115
Øhhh... det er jo netop det de er lavet til 😉 (der af navnet)

Jeg kunne godt tænke mig én, men det skulle som sådan ikke være en erstatning for min notebook, men bare til netsurf og div. småting, til rejse og ved sofabordet osv. 😉

Men dog heller ikke en erstatning for min smartphone, men på en tlf. kan det dog aligevel blive lidt for småt til dagligdagsting...

Der_Meister

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2008 15:47:28
Svar/Indlæg:
610/87
Tja ... det kan der være noget om... men hvis du kun vil have 1 bærbar er de ikke gode nok allround