css 150fps stabilt?

Diverse d.  17. november. 2008, skrevet af stillersen
Vist: 568 gange.

stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 17:45:34
Svar/Indlæg:
533/97
Hvordan kan det være at jeg skal op på de 150fps i css, for at ikke virker laggende?. det er såvel lidt krævende i store maps jo :p
Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 17:50:54
Svar/Indlæg:
6624/113
Hvis din skærm kører 75hz, kan det være en mulighed....

Men for det meste er First Person Shooters glade for masser af fps - mest på grund af præcisionen ved aiming.


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 17:57:29
Svar/Indlæg:
533/97
Ja min skærm kører 75, men hvorfor skal jeg så op på de 150fps før at skærmbilledet ikke virker langsomt?

- problemet ligger i at nogle maps kan jeg slet ikke trække 150fps.
detsuden ligger de fleste spillere også med 101 fps i source.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 18:27:31
Svar/Indlæg:
2072/117
Hvilken opløsning?

Har du prøvet at lege med det?


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 18:44:22
Svar/Indlæg:
5600/32
Hvordan kører det hvis du har vertical sync slået til?


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 18:45:14
Svar/Indlæg:
3746/627
#2 fordi 75x2 giver 150hz...
Men om det er det der reelt er problemet ved jeg ikke


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 18:45:20
Svar/Indlæg:
533/97
har ikke lige helt leget med det, men der må da være en forklaring :p.
det er lidt surt at jeg skal til at skifte opløsning nu hvor at jeg har vænnet mig til den nuværende. 1248:1024.

Nah kan ikke passe at man skal have dobbelt så mange fps som sin skærms hertz. ellers er det da godt nok krævende at have en skærm som flyver afsted på de 120!


OdysseDK
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 18:47:09
Svar/Indlæg:
1313/83
CSS skulle gerne være spilbart ved ca. 50 fps.... selv ligger jeg på ca. 600 fps med alt på High og i 1680x1050!
Og ja, jeg ved godt at maks er 300 fps standard, men det er der jo råd for i console! 🙂


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 19:23:38
Svar/Indlæg:
533/97
Odysse. Nu er jeg jo ikke ligefrem helt noob til spillet? :p.
og nej 50fps er ikke spilbart hvor 'gode' spillere.
jeg ved udemærket godt hvordan man tweaker spillet med commands også, og får console frem. men problemet ligger bare i at, jeg skal over de 150 fps, før at billedet er pænt at se på, det virker laggende ved de 101 fps. men det er sku ikke altid jeg kan trække de 150fps, derfor vil jeg finde løsningen på at få det til at køre ordenligt, eller finde ud af hvorfor det virker langsomt ved de 101 fps.


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 19:35:44
Svar/Indlæg:
5600/32
#8, Jeg spiller det ved 75 fps, da jeg har vertical sync slået til. Der er ingen hakken i grafikken overhovedet.


Strømskuf
 
Overclocker
Tilføjet:
17-11-2008 19:52:47
Svar/Indlæg:
389/12
#9 problemet er bare at vsync er dødens pølse i fps spil


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 20:14:19
Svar/Indlæg:
533/97
75 fps er lige lovlig lavt til mig :p

Hvordan kan du ligge med de 600fps?!
jeg render ved de 150-200
men 3-4 gange hurtigere end mig, tror ikke rigtig at det kan lade sig gøre med det setup du har med alt maxed out, full aa osv.


Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 21:09:28
Svar/Indlæg:
976/138
Virker da underligt at det giver din den "laggende" følelse, ikke noget jeg selv har oplevet problemer med. Som du selv nævner er den rigtige fps i css 100 (vist som 101 i net_graph), så derfor burde der jo slet ikke være problemer derover.

Har du prøvet at sætte max_fps til 100?

Eller så prøv at lege lidt med nogle forskellige versioner af dine grafikdrivere, for din hardware burde kunne holde den på 100, uden noget problemer.


OdysseDK
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 21:15:15
Svar/Indlæg:
1313/83
#11 Med det setup jeg har???
Hvis du, som du skriver, kan finde ud af at tweake i console, så ved du vel også hvordan! 😛


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 21:25:19
Svar/Indlæg:
6624/113
Om man kører 100, 150 eller 600 fps gør nada forskel i CS Source - og folk der siger det, er velkomne til at lave en blindtest her hos mig - for de fleste har skægt nok kun et problem med fps når de kan se tallet.

Grunden til du mener det lagger med alt under 150 fps, er fordi du ikke forstår hvad ordet "lag" betyder.

Lag er forsinkelse - ikke den hakken som skabes af at din skærm kører 75hz. Det du oplever, kaldes inteferens (interference) - og det opstår når fps og skærmens opdateringsfrekvens rammer hinanden i et eller andet forhold. Havde den kørt 60 hz, ville problemet komme ved 60 og 120fps.

Løsning : Køb en CRT skærm som kan tage 200hz og kør med vsync - eller lev med det.


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 22:03:16
Svar/Indlæg:
533/97
CRT går jeg aldrig over til igen. de fylder :/.
men okay, så må jeg leve med at den dykker under de 150 engang i mellem. ellers må jeg vel tweake en smule.
og jo, om du spiller med 75fps eller om du spiller med 130 fps. der kan du sku mærke forskel.


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 22:36:36
Svar/Indlæg:
5600/32
#10, Øh, nej.. Eneste FPS spil jeg kender, der har problemer ved andet end 100fps, er CS 1.6..
Så er der selvfølgelig UT som sætter hastigheden i spillet op, når man når over en hvis framerate, så der er vsync rimelig påkrævet.. 😛

#11, Hvorfor er 75fps lavt for dig? Source motoren har ingen fordele overhovedet ved at kører over.


Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 23:02:07
Svar/Indlæg:
976/138
#16
"#11, Hvorfor er 75fps lavt for dig? Source motoren har ingen fordele overhovedet ved at kører over. "

Mig bekendt er CSS optimeret (/lavet til) til 100FPS, men lad nu det ligge. Det forklarer stadig ikke problemet under 150...


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2008 23:13:08
Svar/Indlæg:
5600/32
#17, Du har ikke prøvet med vsync endnu?


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2008 23:48:38
Svar/Indlæg:
533/97
Vil lige finde den artikel om det, som er blevet beskrevet hvorfor 'pro' spillere brugere en forholdvis høj fps. og om de kan mærke forskelen på feks 70 og 120

- Sprayet er feks anderledes osv.


#20
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2008 00:20:01
Svar/Indlæg:
5750/124
har du prøvet bare at ændre refreshrate? det burde da give et resultat hvis det er der den ligger 😛


Strømskuf
 
Overclocker
Tilføjet:
19-11-2008 17:19:48
Svar/Indlæg:
389/12
#16 Øh, jo.. har du overhovedet prøvet uden? det føles som en evighed før skærmen reagerer. og hvad er det, der er så specielt ved cs 1.6 i forhold til alle mulige andre skydespil?


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2008 17:30:15
Svar/Indlæg:
5600/32
#21, Jo, jeg har prøvet CSS både med og uden.. Foretrækker helt sikkert at slippe for tearing.

I CS 1.6 er der en del "slør" i styringen, hvis man har vsync slået til. Styringen er mere "kontant" ved 100fps uden vsync.
Med developer slået til, får man også slør, samt man løber langsommere, og det er helt umuligt at lave bare to hop lige efter hinanden. Russer og bunny er helt udelukket..


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2008 06:24:43
Svar/Indlæg:
4536/104
damm i er sku virkli nogle cs nørder. det var dog utroligt.

at gå så meget op i fps i et spil som cs.. tsk tsk tsk.

og ja rigtigt gættet, jeg er ikke cs fan.
magen til outdated crap skal man da lede længe efter.


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2008 07:36:59
Svar/Indlæg:
5600/32
#23, Hvis du hentyder til min post, så ville du sgu også gå op i fps, når man så tydeligt kan mærke forskellen.. 😉


scheea2000
 
Superbruger
Tilføjet:
20-11-2008 10:00:46
Svar/Indlæg:
818/58
aaa, hvorfor bliver der snakket om at 150 FPS ikke er godt nok?! - det er jo fuldstændigt nonsens! 😛

#10: "problemet er bare at vsync er dødens pølse i fps spil"

Hvorfor? Jeg kan kun se at vsync er en fordel, når man har gfx power nok. Hvis man ikke har, er problemet selvfølgelig at det kan dykke til 37.5 Hz, men de fleste seriøse gamere (som jer?) har vel power nok til at køre CSS med min. >150 FPS.

vsync kan da kun være en fordel og fjerner de artifakts, når det går stærkt (hurtige rotationer og bevægelser), som da alt andet lige må være irriterende, når man gamer?!?

I teorien burde det også give CPU'en mere tid, som kunne føre til mindre latency i forhold til input eller streaming eller whatever, men jeg ved ikke hvordan css er lavet, så det er kun i teorien 🙂






Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2008 11:11:00
Svar/Indlæg:
4107/224
Jeg spiller også med Vsync slået til, og det kører flydende. Jeg kan slet ikke forstå hvad i fabler om 😐 60 FPS er mere end RIGELIGT til CSS.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2008 11:11:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #26

*shh* - Der er nogle mennesker som tror, at de rammer bedre, hvis billedet er delt i to og bliver opdateret 150 gange i sekundet 😉


Fatboc
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2008 11:19:00
Svar/Indlæg:
113/4
Er det ikke bare at prøve at sætte max fps til 75? Så er det det samme som din skærms opdateringshastighed?


scheea2000
 
Superbruger
Tilføjet:
20-11-2008 11:20:46
Svar/Indlæg:
818/58
#28 der vil stadig opstå tearing.


#30
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2008 11:24:53
Svar/Indlæg:
4156/111
#19

Pro's bruger ikke spray 😛

-----

Uanset hvilke indstillinger du spiller med så handler det hele om tilvending! Der er ikke ret mange tweaks der kan optimere din performance, andet end rent psykologisk!

Færdig slut.