-> #0
Jeg ville sælge 8800'eret, og købe et nyere kort. Men mest for ikke at skulle døje med:
- Potentielle problemer med SLI-understøttelse.
- "Dobbelt" strømforbrug ved desktop-brug.
- Støj.
Der er flere åbenlyse fordele, ved at vælge en nyere single-løsning, frem for en dual.
Dual kan kun betale sig, hvis du har gjort forarbejdet, og investeret i hardware der er "klar" til det. Hvis det, på et senere tidspunkt, kræver mere end blot at smække et ekstra kort i, så er det spild af tid og penge.
Bare min mening.
Gå efter HD4850/4870 eller tilsvarende nVidia.
Men hvis du med magt og pine vil køre dual, så lad være med at spørge om råd. Det virker lidt til, at du har bestemt dig. Om det er fordi at "SLI er sejt" eller sådan noget, så er der jo ikke det store at gøre ved det.
Det "fornuftigste" ville bare være en single-løsning. Især nu hvor GTX260 og HD4850/4970 er så afsindigt billige.
Sælg det 8800 til en der har et SLI-kompatibelt bundkort. Jeg gamer selv i opløsningen 1920x1200, og har indtil videre ikke haft problemer i andet end 'Crysis'. Men jeg sætter blot opløsningen ned til 1440x900 ('Very High' settings), da både grafikmotor og skærm skalerer udemærket.