ved et forsøg på at opgradere biosen gennem "asus update" slettede den eksisterende bios uden at indlæse en ny = et defekt bundkort der ikke kan boote op:(
er der nogle af jer nørder der kan hjælpe mig med nogle gode råd... jeg kan ikke engang boote op fra et diskettedrev, fordi biosen er helt væk
bundkortet er et M3N78-EH.
hvis I skulle være interesserede sælges det også billigt med en amd athlon 2,6 GHz x2 black edition i det + cpu-cooler fra coolermaster
jeg ved ikke hvad crashfree-delen er, men den vil ihvertfald ikke boote. den når ikke engang at læse en bootdiskette, som jeg forsøgte mig at indlæse en ny bios med. når man tænder spinder cpu-blæseren en omgang og så slukker den igen
#8 Ja hvis man har en gammel mega ustabil maskine med virus og spyware på. Nu har jeg opdateret gennem windows i årevis uden en eneste fejl. Man kan jo også bare købe et board med dobbelt bios på så er menendnu mere sikker på at det spyware ikke smadrer maskinen. 🙂
Jeg har også skrevet nedenstående i din tråd under Køb/Salg:
Bundkortet koster kr. 560 + fragt på edbpriser.
Dette lille firma nede i Holland http://www.flashbios.org/ sælger færdig flashede BIOS efter kundens ønsker og kan også i en del tilfælde pålodde ny BIOS. Firmaet kan kontaktes via deres Contact Us side.
Jeg har selv brugt firmaet en enkelt gang for at få ny BIOS til mit StrikerExtreme. Fornuftig pris og rigtig god service.