Superbruger
Tilføjet:
18-11-2008 18:22:06
Svar/Indlæg:
452/80
Hey folks.. :) Jeg var ikke lige sikker på hvor henne jeg skulle poste det her, så det røg ind under software (sikkert forkert, men bær over med mig! :) )
Jeg fik tidligere idag stukket en bærbar Acer Aspire 3000 i hånden med beskeden: Der er virus på, vil du ikke fjerne det? Som den flinke og rare mand jeg jo er, så sagde jeg ja, da det jo ikke plejer at være det helt store problem. Uheldigvis viste det sig at være langt slemmere en først antaget, da det slet ikke var en virus, men en fejl i Windows (en beskadiget fil i system mappen) uheldigvis kan jeg ikke nå at tjekke hvilken fil det er, da den hopper over i blue-screen "mode" så snart jeg kan se at der er en fejl, dvs ca. 2 min efter jeg har startet op og den har loaded alle programmer osv (den er ret sløv, ja!).
Det var jo yderst uheldigt, og det første jeg tænke var, at det ville prøve at starte op med: Sidst kendte fungerende konfiguration (hvor system virkede). Det har redet liv mange gange før, selvom jeg ikke havde de store håb til det.. Og det virkede da heller ikke. Så jeg hev fat i min windows cd, og begyndte på en chkdsk /p. Da den fortæller mig at disken er beskadiget (hvilket jeg jo sådan set havde regnet ud 😲 ), køre jeg en chkdsk /r hvilket også ser ud til at virke. Da jeg køre chkdsk igen, var der ingen fejl overhovedet.. GREAT! Uheldigvis løber jeg stadigvæk panden imod blue-screen. Right, så jeg opfanger fejlkoden hvilket er 0x0000008e), Det viser sig bare desværre at denne er den mest kendte fejlkode i windows, og kan betyde omkring en milliard ting (i følge google...).
Jeg starter den så op i fejlsikret tilstand, og det går også meget fint i omkring 1 minut.. SÅ vil den have af vide om den virkelig skal starte op i fejlsikret.. Ja, det skal den, så den starter forfra, og gør det samme efter 1 min.. Dvs, at jeg kan ikke få lov til at gøre noget som helst praktisk da den "restarter" fejlsikret tilstand efter 1min.. Så her er jeg altså gået i stå.. Jeg kan self. tage harddisken ud af maskinen, og ligge alle filerne over på en ekstern, men det ville jeg gerne være fri for, med mindre det er sidste løsning.. Nogen forslag?
På forhånd tak!
Mvh
JensK