Superbruger
Tilføjet:
18-11-2008 19:55:01
Svar/Indlæg:
92/25
Ja så har jeg igen igen, brug for noget ekspert hjælp, eller bare noget hjælp.
Sidder med min nye computer som jeg netop idag har fået leveret og har samlet.
Problemet kommer efter jeg har formateret harddisken med windows installations cd så den først formater min HDD og så installer windows.
Fejlen ligger i selve installationen når den har nået omkring 50% af den grønne bar i venstre side. Der står at der er 35 min tilbage af installationen når den går i blå skærm.
Den blå skærm viser en, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, efter fulgt af en masse tekst om at jeg skal fejrne nyt hardware (hvilket er svært da næsten det hele er nyt, undtagen min HDD og dvd-drev.
Nederest står der en tekninsk oplysning som lyder på:
*** STOP: 0x0000000A (0x00000010, 0x00000002, 0x00000000, 0x80523E78)
Jeg har prøvet at finde nogen ligende problem stillinger, men der er ingen som nævner den tekniske oplysning så det hjælper mig ikke så meget.
Systemet er på en core i7 -920, Gigabyte MB EX58-UD5, Asus ENGTX260, Corsair 4gb (2x2gb).
Jeg har forsøgt mig med at fjerne en ramklods hvilket ikke gav noget resultat.
Harddisken virkede med det gamle setup, men har læst at MAXTOR ikke er så kompatibel på dette område. Dog virker det besynderligt at kunne formater den og så nu så langt i installationen før den går kold.
Ved ikke helt hvad der er galt, da det efter min mening burde virke, eftersom den kan komme igang med installationen.
Håber på lidt hjælp, for vil jo gerne have den igang idag. :)
Ellers må jeg grave hullet i haven lidt størrer så den nye computer kan komme ned i graven med den gamle.
-zafot