Fejl ved installation af windows xp, blå s

Diverse d.  18. november. 2008, skrevet af Zafot
Vist: 663 gange.

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
18-11-2008 19:55:01
Svar/Indlæg:
92/25
Ja så har jeg igen igen, brug for noget ekspert hjælp, eller bare noget hjælp.

Sidder med min nye computer som jeg netop idag har fået leveret og har samlet.
Problemet kommer efter jeg har formateret harddisken med windows installations cd så den først formater min HDD og så installer windows.
Fejlen ligger i selve installationen når den har nået omkring 50% af den grønne bar i venstre side. Der står at der er 35 min tilbage af installationen når den går i blå skærm.

Den blå skærm viser en, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, efter fulgt af en masse tekst om at jeg skal fejrne nyt hardware (hvilket er svært da næsten det hele er nyt, undtagen min HDD og dvd-drev.
Nederest står der en tekninsk oplysning som lyder på:
*** STOP: 0x0000000A (0x00000010, 0x00000002, 0x00000000, 0x80523E78)

Jeg har prøvet at finde nogen ligende problem stillinger, men der er ingen som nævner den tekniske oplysning så det hjælper mig ikke så meget.

Systemet er på en core i7 -920, Gigabyte MB EX58-UD5, Asus ENGTX260, Corsair 4gb (2x2gb).

Jeg har forsøgt mig med at fjerne en ramklods hvilket ikke gav noget resultat.

Harddisken virkede med det gamle setup, men har læst at MAXTOR ikke er så kompatibel på dette område. Dog virker det besynderligt at kunne formater den og så nu så langt i installationen før den går kold.

Ved ikke helt hvad der er galt, da det efter min mening burde virke, eftersom den kan komme igang med installationen.

Håber på lidt hjælp, for vil jo gerne have den igang idag. :)

Ellers må jeg grave hullet i haven lidt størrer så den nye computer kan komme ned i graven med den gamle.

-zafot
the-pooh

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2008 20:59:13
Svar/Indlæg:
872/106
er det en xp skive? og hvor gammel er den skive?

prøv og se om der er noget du kan bruge her..

http://translate.google.com/tr...

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
18-11-2008 21:41:37
Svar/Indlæg:
92/25
Ja det er en cd skive, som er godt 4 år gammel. Ville jeg mene, har ikke helt styr på det.

Kikker lige på linket.

Og mange tak for svaret :)

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
18-11-2008 21:49:33
Svar/Indlæg:
92/25
Linket siger mig ikke så meget andet et at jeg skal prøve med en anen cd, hvilket jeg ikke har muglighed for.

Kan det være mine ram blocks som er defekte (håber virkelig ikke), eller får de bare ikke nok volt?

PCDania

Superbruger
Tilføjet:
18-11-2008 23:36:03
Svar/Indlæg:
598/0
Måske denne artikel kan hjælpe:
http://support.microsoft.com/d...

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2008 00:37:27
Svar/Indlæg:
4657/53
Du skal nok bruge en windows xp med Sp1 mindst.
SP2 kan downloads fra MS HP og så skal du gøre som i #1 link

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2008 05:59:51
Svar/Indlæg:
92/25
Ville det være muligt at installer windows med mit gamle setup og så opdater windows igennem det gamle setup op til SP2 og så skifte HDD over i det nye setup hvor den så "bare" skal starte windows op som er blevet installeret med det gamle setup.

Er dette muligt og måske en løsning eller?

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2008 10:06:45
Svar/Indlæg:
92/25
Nu har jeg prøvet at installer windows med det gamle system og så sat hdd over i det nye system. Den kunne godt finde hdd og starte, men så snart den skal til at loade windows, lige før windows logo, så kommer der en blå skørm og den genstarter med det samme. Er dette pga en teknisk fejl ved installationen så denne installation af windows ikke kan kører med det nye hardware, eller fordi jeg ikke har sat min BIOS op til at kunne kører ordenligt med IDE.

Kan en mmulig løsning være at købe en ny version af windows, i så fald windows vista og så burde det vel virke?

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2008 14:42:21
Svar/Indlæg:
92/25
Har nu prøvet at endda ringe til Microsoft, som ikke gav noget, da de åbenbart ikke kan give nogen hjælp hvis windows ikke allerede er installeret. Fik dog en henvisning til deres support side hvis jeg selv lige kunne surfe lidt rundt og læse nogen af deres mange artikler. Synes det er liiige lidt for ringe service man får, bare sådanne at blive henvist til deres hjemme side og en flabet mand der siger at det kan jeg da selv finde ud af.

Min mulighed er nu at downloade en bootdisk til windows xp SP2 til min ekstern og så håbe på at den kan installer det på den måde. Ellers er sidste udvej at gå til en it butik og betale mig fra det. Bare surt hvis jeg selv kan gøre det :(

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2008 15:20:22
Svar/Indlæg:
5421/53
Vil bare lige sige at jeg tror det er en kæmpe flaskehals med sådan en Harddisk.. Maxtor har ikke andet end problemer 😐 , De virkede ikke engang med min NForce driver -.-'!

Og er du klar over hvor mange reinstalls jeg har lavet, fordi windåsen ikke virker efter drivere er installereter!!11f arrtassdgfh!

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2008 15:30:39
Svar/Indlæg:
92/25
Så hvad har din løsning været #9 ??

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2008 22:08:47
Svar/Indlæg:
92/25
Lige hvis der er nogen som skulle falde over denne tråd ved en søgning, så vil jeg lige slutte den med den løsning jeg fandt frem til.

Jeg droppede windows xp og har nu installeret windows vista 64bit istedet.
Men hvis du nu gerne vil kører med xp af performance årsager ja så kan søge på google efter en guide (og nej kan ikke huske hvor den er eller hvad den hedder) som kan guide dig igennem det hele.
Det er enlig meget simpelt. Guiden vil fortælle dig at du skal lave en "kopi" af din windows cd over til en mappe på en harddisk. Hvorefter du så skal forbinde denne nye mappe med en SP2/3 (en af dem). Når det er gjort skal du bruge lave det til en .iso fil hvilket det samme program Nlite vil gøre for dig.
Til slut skal du brænde denne .iso fil ned på en cd/dvd hvor efter du har en windows xp sp2/3 cd som er klar til at blive installeret.

Ville selv have prøvet dette bare med en ekstern harddisk istedet, men kom aldrig så langt. (fik vista istedet).

Håber at der er andre som får glæde at dette.

-zafot