Hej jeg ville høre om der var nogle der ved hvordan 3DMark06 regner scoren ud. Personligt har jeg scores på, SM2.0 = 6521, SM3.0 = 6332, CPU = 3072 og 3DMark = 13805. Hvordan hænger det sammen? Den ligger det jo ikke sammen! 😕
3Dmark06: "The 3DMark Score is calculated using the following formula:
SM2.0 Score = 120 x 0.5 x (SM2 GT1 fps + SM2 GT2 fps) HDR/SM3.0 Score = 100 x 0.5 x (SM3 GT1 fps + SM3 GT2 fps) CPU Score = 2500 x Sqrt (CPU1 fps x CPU2 fps)
We'll define for clarity: GS for hardware capable of running all graphics tests = 0.5 x (SM2S + HDRSM3S) GS for hardware capable of running only SM2.0 graphics tests = 0.75 x SM2S
3DMark Score = 2.5 x 1.0/ ((1.7/GS + 0.3/CPU Score)/2) i.e. 2.5 x weighted harmonic mean of GS and CPU Score.
GT1 fps means the average frame rate measured in SM2.0 graphics test 1. CPU fps means the framerate measured in the CPU tests."
3Dmark03: "3DMark03 score = (Game Test 1 frame-rate x 7.3) + (Game Test 2 frame-rate x 37) + (Game Test 3 frame-rate x 47.1) + (Game Test 4 frame-rate x 38.7)"
- Du gi'r den bare gas. Google *ftw* 😎
EDIT: - Jeg tror ikke rigtigt, at jeg tør gøre mig klog på Vantages måde at udregne den endelige score på 😲 😳
Lav 3 x 3dmark resultater. Faktoriser resultaterne på denne måde, (A * SM2.0) + (B * SM3.0) + (C * CPU) = 3Dmark og løs det som 3 ligninger med 3 ubekendte.
#10 bah... bare fordi det er noget af det mest komplicerede en menneskehjerne kan udregne (hvis vi går udfra den nærmer sig niveuet på en 3. gradsligning). 3. gradsligningen er den mest komplicerede ligning menneskehjernen kan udregne, derefter skal der en com til (har ej beviser, men tro mig hvis i vil).
heeh, #11,, jeg er ked at det.. men 2,3,4,5 gradsligninger er bare et udtryk for, hvor mange "buer" der er på linjen. 2. gradsligning har en, 3 grads - 2.. osv... man sætter jo bare noget ind i x og regner ud :)
Hva mener du? Det er da sidste skridt, du skal bare smide dine scores ind.
Anyways så kan det ikke løses på min måde. Jeg antog der kun var en faktor til hver score ((A * SM2.0) + (B * SM3.0) + (C * CPU) = 3Dmark). Det er desværre ikke helt så nemt. Ligningen sku i virkeligheden ha set sådan ud, (CPU * A * (SM2 + SM3)) / (B * CPU + C * (SM2 + SM3)). Fremgangmåden er dog den samme, 3 ligninger med 3 unknowns.