Kan jeg låne en Dremel? (Fredericia)

Case-modding d.  19. november. 2008, skrevet af CF
Vist: 868 gange.

CF
CF

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2008 18:16:20
Svar/Indlæg:
4689/105
Hej, jeg får et nyt kabinet her i næste weekend, og der skal skæres en smule i toppen, for at få plads til en radiator. Jeg har før ordnet noget lignende med en tang af en slags, men det blev satme ikke kønt, så jeg vil helst undgå det, hvis det er muligt.

Jeg har ikke selv en Dremel til at ordne det med, så jeg vil spørge om jeg eventuelt kunne låne en Dremel af en fra Fredericia? Jeg skal nok betale for de "spidser" jeg eventuelt kommer til slide op ved at gøre det. Det kommer ikke til at tage mere end 1 time eller 2.

Er der en venlig sjæl der kan gå med til det?

Hvis det er uden for Fredericia, vil jeg godt give penge for transporten til og fra Fredericia.
kendus

Overclocker
Tilføjet:
19-11-2008 20:18:13
Svar/Indlæg:
27/4
Man kan få nogle billige "kopi" dremler i harald nyborg/silvan osv.
Mener jeg købte en til 200 kr. på et tidspunkt med masser af dele til.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2008 20:22:14
Svar/Indlæg:
8762/174

Problemet med de modeller er bare at de ikke er specielt gode og kraftige nok plsu så dør de rimelig hurtige men så igen 200 kr er jo heller ingenting så man køber bare en ny 😀

CF

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2008 21:16:05
Svar/Indlæg:
4689/105
#1 Ja det ved jeg godt, men jeg regner med at få min egen Dremel til jul, så vil ikke ud og bruge penge på det, hvis jeg kan undgå det.

kimski

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2008 22:25:07
Svar/Indlæg:
1085/166
#2 Går lortet i stykker har han 2 års reklamations ret, så det er byt til nyt, da de sikkert ikke gider sende den til reb da den er så billig 😀

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2008 22:46:50
Svar/Indlæg:
4657/53
Du skal bruge en stiksav i stedet for . med en metal klinge i .

Sådan en fætter her
http://www.harald-nyborg.dk/me...
de kan sikkert fåes billiger i jem og fix ( power kraft ) eller sådan noget.

med en fin metal klinge.
http://www.harald-nyborg.dk/me...

og godt med malertape, på der hvor du vil ha et hul . Du tegner på maletapen hvor du skal save. Malertape beskytter maling på kabinettet mens du arbejder .

CF

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2008 11:38:56
Svar/Indlæg:
4689/105
#5 Har før brugt det, og har en fin stiksav, men kabinettet rystede som bare fanden, så det var ikke til at gøre det ordenligt.

Det er det kabinet jeg har nu, og det er ikke særligt robust, så det kan være det bliver nemmere med det Stacker 832 jeg får. Det må jeg jo prøve først så.

Ellers må jeg jo købe et billigt multiværktøj, hvis det hellerikke går på det nye kabinet.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2008 11:53:24
Svar/Indlæg:
4657/53
heh oki du havde ikke er hastigsknap på stiksaven kan jeg høre.

Den skal noget ned i fart ellers er den ikke til og holde. Har den ikke en knap til det ,kan du bruge en lysdæmper .

Hvis du kan få en tynd træplade til og sidde på bagsiden hjælper det også en del

CF

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2008 14:58:25
Svar/Indlæg:
4689/105
#7 Joo, det tror jeg da godt den kan. Der er 2 eller 3 knapper, med tal på, man kan dreje, for at indstille den, og jeg indstillede den bare efter hvordan det stod i brugsanvisningen. Der står hvordan den skal indstilles til at skære i metal, træ osv., og jeg satte den så bare på de indstillinger der stod for metal.

Jeg må da lige se hvilken en af de knapper der styrer hastigheden så, og så må jeg sætte den ned ift. hvad der står i bruganvisningen. Det kan jo være det er løsningen så.

Jeg har sku ikke meget forstand på værktøj, så derfor skal jeg også have en Dremel til jul. Der indstiller man bare omdrejningerne, og skifter spids. Simpelt nok til at jeg kan fatte det 😛