Formatering delt drev

Diverse d.  19. november. 2008, skrevet af Thomasxx
Vist: 251 gange.

Thomasxx

Overclocker
Tilføjet:
19-11-2008 18:53:33
Svar/Indlæg:
287/47
Davs allesammen 🙂

Jeg har længe overvejet om jeg skulle til at formatere min computer. Jeg sidder med et WD 320 gb harddisk, og det er et stort drev, altså et stort rod. Jeg ved hvordan jeg formaterer det, men hvordan deler jeg det op i drev, og hvor stort ska det drev min vista ska lægge på være??

PS: Kan jeg egentlig godt købe en ny harddisk og instalerre min nuværende vista på? 😐

På forhånd tak :yes:
kendus

Overclocker
Tilføjet:
19-11-2008 19:04:37
Svar/Indlæg:
27/4
Hvis det er noget rod, så lav en mappe på C: der hedder data og smid dine ting der i, det vil jo give det samme som et ekstra drev på en måde ;)

Hvis du beslutter dig for at formatere og dele op så syntes jeg at du skal lave dit system drev på minimum 80GB

Mht. ny disk, så kan du sagtens købe en ny og installere dit vista på den, du skal jo bare bruge din vista installations dvd samt din licens kode.

Thomasxx

Overclocker
Tilføjet:
19-11-2008 19:17:59
Svar/Indlæg:
287/47
ok tak, men hvordan laver jeg min harddisk i flere drev?

kendus

Overclocker
Tilføjet:
19-11-2008 20:09:56
Svar/Indlæg:
27/4
Du kan evt. gøre det under installation af vista :)

http://blogs.zdnet.com/Bott/?p...

janportugal

Overclocker
Tilføjet:
20-11-2008 00:14:55
Svar/Indlæg:
64/0
Flyt dine billeder, film, musik osv. over på nogle CD/DVD'er, hvis din disk er næsten fuld.

Tag under alle omstændigheder backup af dine vigtige filer.

Hvis du har plads nok (ca. 50% eller mere), kan du blot defragmentere, så alle dine filer kommer til at ligge først på harddisken.
Dette må du hellere gøre et par gange, da Windus har det med at rode rundt på hele disken.

Hent så 'PartitionLogik' her:
http://partitionlogic.org.uk/i...

Med det kan du 'krympe dit C:-drev og lave et D:- og evt. et E:-drev.

Det er sq da en sindssyg politik, at Windows installerer alt på et stort drev :no:

Thomasxx

Overclocker
Tilføjet:
23-11-2008 09:30:45
Svar/Indlæg:
287/47
Jaa meget, for overvejer lidt at købe en WD 300gb 10.000rpm, så laver jeg vel bare et systemdrev på 90gb for at være på den sikre side, eller er det lige meget? 😐