Mime-typer surftown?

Diverse d.  21. november. 2008, skrevet af JensK
Vist: 404 gange.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
21-11-2008 09:50:32
Svar/Indlæg:
452/80
Hey folks.

Min kære fader bruger pt. et billigt webhotel fra Surftown, hvor han selv kan uploade lidt billeder osv. Nu vil have gerne have lagt nogle lydfiler op i mp3 format, og kan ikke helt finde ud af det. Så han har skrevet til Surftown og spurgt hvordan man ligger dem op.. De svare så at de ikke yder support til hans abonoment (woot! -.-), men de kan sige så meget at man skal bruge mime-typer... Jeg kan også godt finde disse såkaldte mime-typer, men jeg aner simpelthen ikke hvad det er, og hvordan det fungere. Jeg har googled det, men kunne ikke finde en "for dummies" guide til det :/ Så er der en her der ved hvordan det fungere? :)

på forhånd tak!

-Jens
JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2008 10:05:37
Svar/Indlæg:
1776/116
Det letteste vil da næsten være bare at åbne filhåndteringen(der går direkte ind på FTP'en), smide MP3'erne ind, og så lave referancer til placeringen direkte i hjemmesidekoden..

JensK

Superbruger
Tilføjet:
21-11-2008 10:12:12
Svar/Indlæg:
452/80
Det kunne man self. gøre... Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på. Nu spørger jeg måske dumt, men ville det så være den script funktion der er på siden man skal bruge? :)

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
21-11-2008 23:12:59
Svar/Indlæg:
4033/364
mp3 er af typen audio/mpeg

mime typer er en måde så webserveren kender filerne (som jeg har forstået det)... havde engang en ubuntu iso fil og den kunne man kun hente via http hvis mime var sat i kontrolpanelet (mener også det var dengang jeg havde surftown)