-> #25
Hell no! 🤣
Jeg er ikke den der: "Det skal bare være det mest mofo superduper bedste shit evah!" - type, for at kunne føle et minimum af tilfredshed med tingene. Jeg køber heller ikke performance RAM. Jeg satser mere på almene spec. frem for marginaler 🙂
Derfor kører jeg med 8 GB ValueRAM, frem for eksempelvis 2-4 GB "megadope"-RAM.
Jeg regner dog med at købe en Velociraptor eller SSD (hvis prisen til den tid er den rigtige), frem for min nuværende 2.5" - men det er kun pga. den fysiske størrelse. Resten har jeg til at ligge på en slave-disk.
- Et eller andet sted, er jeg nok den forkerte at spørge, om man skal satse på performance/high-end, fordi jeg køber som regel på tilbud eller generationen "efter", da der er bedst forhold mellem ydelse og pris dér.
Derudover, så gør mit HD4850 det udemærket. Jeg kan ikke se forskel på 100 eller 120 FPS, så derfor er jeg fint tilfreds med dén investering 🙂
Så nej. Jeg ser ingen grund til at betale kr. 1.000,- for et bundkort, når du kan få et til omkring halvdelen af prisen, der kan stort set det samme. Det må være et spørgsmål om invidiuelle prefærencer, hvilke valg man foretager sig.
Jeg ville nok ikke anbefale dig mATX, hvis du dødenpinemig vil have SLI... Så ensporet er jeg til gengæld heller ikke 🤣
Jeg ville nok bare nøjes med at fraråde dig SLI, hvis du gamer i 1680x1050 eller derunder 😛