Hjælp til et underlig problem

Diverse d.  21. november. 2008, skrevet af pete45
Vist: 227 gange.

pete45

Superbruger
Tilføjet:
21-11-2008 11:40:32
Svar/Indlæg:
284/89
Hejsa

Jeg er desværre lige nødtil at starte med lidt baggrundsinformation, eller ved I ikke hvad jeg taler om, så her kommer det.

For 2 mdr stod min lager pc af (alså på mit arbejde), så blev der self købt en helt ny billig pc, hvilket sådan set også burde være fint nok. MEN jeg er desværre kommet i et problem, den skærm jeg bruger driller nemlig ... onde skærm!!

Der sker det, efter godt 1 mdr brug af den nye pc, uden problemer, så fryser den pudselig. hm. Nå jeg holder power inde til den lukker, venter så de 10-15 sec og genstarter.

Nu kommer der en skærm frem og siger at opløsningen ikke var optimal, den skal helst være 1280x1024 i 60 hz ... fair nok, også det den sådan set er sat til.

Men da maskinen nægter at kommer fordi denne meddelse, var jeg ret loss. Derfor valgte jeg at sætte en anden skærm til, virkede fint, no problemo, logge på og sætte opløsningen ned til 800x600. Derefter satte jeg den skærm jeg normalt bruger til, starte op og fik lov til at komme ind i windows, hvorfra jeg satte opløsningen til 1280x1024 60hz, herefter slog jeg strømbesparelse og pauseskærm fra, da jeg har/havde en mistanke om at fejlen opstod her.

og fejlen forsvandt da også. Indtil i dag!!! så skete det sq igen, og denne gang hoppede den alså ikke på det nummer jeg brugte sidst, med at benytte en anden skærm og sænke opløsningen. Godt nok virker maskinen fint med skærm nr. 2, men den vil ikke loade windows, med den skærm, som den ellers har brugt i 2 mdr nu???

Selve maskine er jo ikke den støreste, uden at jeg skal kende den præcise sammensætning, ved at det er en Celeron 430 1,8, 1 gb ram og et shared grafikkort.

Nu er mit spørgsmål så, er der nogle der har oplevet noget lign? Kan det være fordi at den optimale opløsning for skærmen, simplehed er for stor til at det onboard grafikkort kan klarer ? eller hvad? 😳

Personligt er jeg ret loss, har aldrig selv oplevet denne type fejl før ... nåja, den skræm der driller er en Samsung 913r

Hold da op for en lang smøre 😀 🤣
pete45

Superbruger
Tilføjet:
21-11-2008 16:48:53
Svar/Indlæg:
284/89
slet ingen der har et budt?