...ind i mit system, hvor jeg ellers kun kørte med Swiftech Norprene slange. Det har kørt i en måneds tid, og så skulle det skilles ad fordi mit reservoir er utæt.
Problemet er, at det sad utrolig godt fast på min pumpe med plastik fitting. Jeg måtte skære det løst, og det viser sig at slangen var smeltet - ja smeltet - fast til fittingen på pumpen. Det er et sted hvor der ikke kunne komme vand til, så det har ikke noget med det at gøre.
Derudover er de smartcoils, jeg har brugt direkte på tygon slangen blevet mørnet, så de bare falder fra hinanden hvis jeg rører ved dem... De holder sig perfekt på Swiftech slangerne.
Er det noget i har prøvet, og sker det også med andre slanger end Tygon?
Synes det er virkelig mærkeligt, men det må have noget med kemien i Tygon slangen at gøre. Den har også en meget grim lugt 😕
Nå.. problemet er ikke større end jeg har noget mere swiftech slange jeg smider i.
efterkrystalisering af silikoneslangen gør at slangen og plastik-studsen svejses sammen - det er egentlig meget ønskværdigt ved vandkøling, men irriterende når skal skille det ad igen.